| 
		
	 
		
			| 
					Jak naprawić by nie kupować nowego
				 |  
			| Autor | Wiadomość |  
		
		
		
	
		| joozek   senior
 
 
   Liczba postów: 2,411
 Imię: Józek
 Skąd: Lubin
 Pojazd: Inny
 
 | 
			| RE: Jak naprawić by nie kupować nowego 
 
				Nie są wykręcane, są zaprasowane i wtopione w aluminium. 
Ja je obcinam, wiercę otwór fi 8,5 pod gwint M10 i gwintuję.  
Tu mała uwaga - używam gwintownik do otworów nie-przelotowych 
Nie ma opcji, trzeba to zrobić w tokarce, obroty 70 
Jeszcze jedno, w imadle masz zamontowane 2 różne główki amortyzatorów, nie tworzą kompletu. 
 
Przy okazji, wzór na dobór wiertła pod dany gwint    
D = M – P 
D = 10 – 1,5 = 8,5 mm 
D – Średnica otworu, M – Rozmiar Gwintu, P – Skok Gwintu
			Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
 
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-03-2019 12:25:02 przez joozek.)
 |  |  
	| 09-03-2019 12:21:38 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif) 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post:1 osoba postawiła piwo joozek za ten post. Odrestaurator (03-09-2019)
 |  
	
		| joozek   senior
 
 
   Liczba postów: 2,411
 Imię: Józek
 Skąd: Lubin
 Pojazd: Inny
 
 | 
			| RE: Jak naprawić by nie kupować nowego 
 Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
 |  |  
	| 11-03-2019 13:18:33 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif) 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post:1 osoba postawiła piwo joozek za ten post. Szatek (03-11-2019)
 |  
	
		| joozek   senior
 
 
   Liczba postów: 2,411
 Imię: Józek
 Skąd: Lubin
 Pojazd: Inny
 
 | 
			| RE: Jak naprawić by nie kupować nowego 
 
				Znów dostałem telefon od mojego klienta, ze po zamontowaniu nowego, kupionego u mnie zestawu wahaczy pchanych, koło przednie ustawia się na lewy bok i w żaden sposób nie można go wyprostować. 
Z racji wykonywanej własnie usługi - kilka pomocnych porad.  
Po krótkiej rozmowie - diagnoza - należny podbić dolne mocowanie gumowego odboju. 
Z rozmowy wynikało, że widelec był po przejściach, więc został wypiaskowany i na nowo pomalowany. Niestety nikt na tym etapie już go nie sprawdził.  
Wystarczyło założyć same wahacze - można bez sprężyn - i przyłożyć oś przedniego koła, ew pręt fi 10. Resztę widać na zdjęciach - wkrętak wskazuje miejsce podbicia.  
Podbijamy, najlepiej za pomocą 2 młotków i kontrolujemy ułożenie osi, podciągając i przytrzymując wahacze w dół (można na czas prób, unieruchomić je za pomocą trytytki). 
        Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
 |  |  
	| 13-03-2019 10:56:17 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif) 3 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post:3 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post. Norweski Zomowiec (06-07-2019), Szatek (03-13-2019), tommy (03-13-2019)
 |  
	
		| joozek   senior
 
 
   Liczba postów: 2,411
 Imię: Józek
 Skąd: Lubin
 Pojazd: Inny
 
 | 
			| RE: Jak naprawić by nie kupować nowego 
 Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
 
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-03-2019 15:18:29 przez joozek.)
 |  |  
	| 26-03-2019 15:16:02 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif) 2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post:2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post. stqc (03-26-2019), Szatek (03-26-2019)
 |  
	
		| joozek   senior
 
 
   Liczba postów: 2,411
 Imię: Józek
 Skąd: Lubin
 Pojazd: Inny
 
 | 
			| RE: Jak naprawić by nie kupować nowego 
 
				 (26-03-2019 16:24:52)stqc napisał(a):  Joozek pytanie znowu mam o łożyska slizgowe, czyli tuleje zawieszenia, próbowałeś coś z polietylenem pe1000, lub co o tym myślisz? 
Czytałem już o tym materiale, cena porównywalna do tego co kupuję. Mam trochę w zapasie (ok 30 m różnych średnic    ), więc na razie nie kupuje.  
Właściwości wydaje się, że ma lepsze od bornamidu - zobaczę, może następnym razem.    
jak coś to dam znać
			 Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
 |  |  
	| 26-03-2019 17:45:33 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif)  
 |  
	
		| joozek   senior
 
 
   Liczba postów: 2,411
 Imię: Józek
 Skąd: Lubin
 Pojazd: Inny
 
 | 
			| RE: Jak naprawić by nie kupować nowego 
 Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
 |  |  
	| 27-03-2019 11:59:17 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif) 3 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post:3 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post. seler1500 (03-27-2019), skinder (03-27-2019), Szatek (03-27-2019)
 |  
	
		| rafal.jagielski1   Nowy
 
  
 Liczba postów: 47
 Imię:
 Skąd:
 Pojazd:
 
 | 
			| RE: Jak naprawić by nie kupować nowego 
 
				Ale fajnie się czyta te Twoje inżyniersko-zdawcze naprawy. Pełen podziwu jestem-i chyba nie tylko ja- nad manualny wykonaniem tych elementów - tak wiem niby nic wielkiego jednak jak osobiście się człowiek bierze do jakiejś roboty to zawsze dalece od tego co zaplanowane i miał na mysli    
PS miałem się odezwać ale zbieram wszystko na liste pytań bo ciągle ogarniam temat częsci tego co mogę sam wykonać a co będę musiał robić "zewnetrznie"   
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
 
| Notatka od Dawdzio, 14-07-2019 01:58:50 
 Nie cytuj zdjęć. Bardzo źle później czyta się wątki, gdy trzeba przewinąć dziesiątki zdjęć i setki czytanych już wcześniej słów.Cytat usunąłem.
 |  |  |  
	| 14-07-2019 01:14:41 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif) 1 osoba postawiła piwo rafal.jagielski1 za ten post:1 osoba postawiła piwo rafal.jagielski1 za ten post. joozek (07-14-2019)
 |  
	
		| joozek   senior
 
 
   Liczba postów: 2,411
 Imię: Józek
 Skąd: Lubin
 Pojazd: Inny
 
 | 
			| RE: Jak naprawić by nie kupować nowego 
 
				Odkopię ten temat, bo pojawiło się na forum wiele pytań, a tu jak się dobrze poszpera    jest dużo informacji. 
Pozdrawiam
			Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
 |  |  
	| 06-08-2020 00:19:58 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif) 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post:1 osoba postawiła piwo joozek za ten post. Szatek (08-06-2020)
 |  
	
		| joozek   senior
 
 
   Liczba postów: 2,411
 Imię: Józek
 Skąd: Lubin
 Pojazd: Inny
 
 | 
			| RE: Jak naprawić by nie kupować nowego 
 
				Witam po przerwie. 
Z racji kolejnego telefonicznego pytania, przedstawiam krok po kroku, sposób na wymianę wahaczy pchanych, przedniego zawieszenia Komar 232, 2320, 2330, 2350 i 2361 i Pegaz z tym zawieszeniem. 
Od razu przepraszam, że widelec nie został pomalowany do zdjęć    ale Maciek właśnie tak chciał zachować. 
Ok, krok pierwszy - ustalenie, czy w "skarpetkach widelca" znajdują się wewnętrzne, w-grzane podkładki szerokie. W sumie powinny być 4, czyli po 2 na stronę.
  
2. Posiadamy, zregenerowany zestaw przedniego zawieszenia - np spod mojej reki       
3. Najpierw osadzamy same wahacze za pomocą śrub M8, w celu ustalenia poziomu osi koła
    
Jeśli go nie ma, podbijamy dolne wsporniki "skarpetek"
  
4. Zgodnie z instrukcją użytkowania "Komar-a" smarujemy smarem łożyskowym wewnętrzne części "skarpetek"
  
5. osadzamy dolne odboje i ew dodatkowe krążki maty zbrojonej (mój patent). 
    
6. Z racji, że tuleje metalowe wahaczy, oraz zastosowane śruby z nierdzewki A2, smaruję je smarem miedzianym - minimalna, niezbędna ilość. Dodatkowo ja, smaruję przegub kulisty wahacza, oraz przegub miseczki prowadnicy, smarem miedzianym. Smarem łożyskowym smaruję sprężyny i prowadnice. 
  
7. Teraz w "skarpetki" wkładamy sprężyny z prowadnicami i miseczkami i za pomocą ścisku, ściskamy tak by dało się osadzić wahacze. UWAGA, podczas tej czynności z wahaczy wykręcamy smarowniczki, kalamit-ki M5
      
Do puki mamy ściśnięte sprężyny, montujemy śruby M8 i skręcamy je. 
  
8. Na koniec wkręcamy smarowniczki, najlepiej kluczem nasadowym z uchwytem ręcznym, tak by nie urwać smarowniczki. W środku jest pusta, więc łatwo ją zerwać. 
  
Na koniec kontrola ugięć sprężyn i pracy zawieszenia. Możemy to zrobić na założonym kole lub uchwycie stołowym. Teraz jest też czas na kontrolne dokręcenie śrub M8. "Pompujemy", uginamy zawieszeniem 4, 5 razy i dokręcamy. Czynność powtarzamy ok 3 razy. 
     
POZDRAWIAM
			Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
 |  |  
	| 03-09-2020 12:07:07 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif) 3 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post:3 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post. aeroxteam2 (09-03-2020), Szatek (09-03-2020), tommy (09-04-2020)
 |  
	
		| Demolo   Nowy
 
  
 
   Liczba postów: 9
 Imię: Paweł
 Skąd: Klucze
 Pojazd: Romet Kadet
 
 | 
			| RE: Jak naprawić by nie kupować nowego 
 
				 (28-09-2017 11:31:07)joozek napisał(a):  WitamCiągle dostaję od Was Pw, jak sobie poradzić z tym, czy tamtym, jak to naprawić itp??
 Przeważnie odpisuję i odsyłam do moich wątków ze zdjęciami. No niestety, nazbierało się tego tyle, że sam nieraz nie pamiętam gdzie to opisywałem. Dlatego zakładam nowy wątek z moimi poradami. Będę go na bieżąco uzupełniał, w zależności od wykonywanych napraw. oprócz dokumentacji fotograficznej, będę też wrzucał odręczne rysunki z wymiarami.
 Oczywiście, jest to wątek, który Wy też możecie uzupełniać swoimi uwagami, czy rozwiązaniami, ale proszę by go nie zaśmiecać.
 Jeśli uważacie, że tytuł wątku jest mało czytelny, to proszę o podpowiedzi by go zmienić.
 
 Dziś pierwsza i ostatnio gorąca sprawa, ograniczniki skrętu i sztyca główki ramy.
 Ograniczniki tylne, widełek pod lagi fi 23 mm.
 Opis chyba zbędny, wszystko na zdjęciach
 
 
  
  
 Naprawa sztycy główki ramy z zerwanym gwintem. Niestety, ma ona gwint calowy, a ja nie posiadam odpowiedniej narzynki, więc oto mój sposób na naprawę
  Sztycę z gwintem, adoptowałem ze starego polskiego roweru ze złomu.
 
 
  
  
  
  
  
Jestem tu nowy.. Interesuje mnie temat lag, ograniczników, czy tylko mnie się foto nie otwiera?
			 |  |  
	| 20-09-2020 15:20:30 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif)  
 |  
		
	 
		
  
 
 
 
 
 
		
		
	 
 Użytkownicy przeglądający ten wątek:
 
 
 | 
 
 
 
 
 |