Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Prototypowy silnik Charta "310"
Autor Wiadomość
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #31
RE: Prototypowy silnik Charta "310"
Jesteś w stanie odnowić zdjęcia?

xyz
06-10-2017 22:43:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Motorowerzystka Offline
Mekanik xD
*


Liczba postów: 2,110
Imię: Ania
Skąd: Dzikie Mazury
Pojazd: Inny Romet
Post: #32
RE: Prototypowy silnik Charta "310"
Jakieś tam mam :F




Ale zdjęcia z pierwszego postu nadal istnieją, tyle że nie ma miniatur na forum...

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-10-2017 23:29:24 przez Motorowerzystka.)
06-10-2017 23:22:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #33
RE: Prototypowy silnik Charta "310"
Wybacz, ale byłem szybszy krejzi

Wszystkie zdjęcia zostały wrzucone na nowy, lepszy serwer Smile Nie ma za co :F

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
07-10-2017 02:23:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo Quake96 za ten post.
zazikupl Offline
Nowy
*


Liczba postów: 23
Imię: Maciek
Skąd: Warszawa
Pojazd: Romet Chart
Post: #34
RE: Prototypowy silnik Charta "310"
Witam Smile sorry za odkop ale dopiero natknąłem się na ten temat. W prawdzie trwało by to dłużej gdybym i ja czegoś nie namierzył.












Nie jestem właścicielem tego silnika ale intensywnie nad tym pracuje. Wygląda on na ,,brakujący element" do lewej pokrywy którą od lat posiadam. Jeżeli uda mi się go odkupić to plan odbudowy repliki ,,310" ruszy z kopyta.
Koledze który założył temat gratuluje świetnego zakupu i trochę zazdroszczę Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-11-2018 23:39:50 przez seler1500.)
25-09-2018 22:57:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 4 użytkowników postawiło piwo zazikupl za ten post.
Motorowerzystka Offline
Mekanik xD
*


Liczba postów: 2,110
Imię: Ania
Skąd: Dzikie Mazury
Pojazd: Inny Romet
Post: #35
RE: Prototypowy silnik Charta "310"
O kurcze, to było ich więcej... Lub tylko dwa krejzi

26-09-2018 10:01:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
zazikupl Offline
Nowy
*


Liczba postów: 23
Imię: Maciek
Skąd: Warszawa
Pojazd: Romet Chart
Post: #36
RE: Prototypowy silnik Charta "310"
Za chwile sie okaze ze jak by dobrze garaze przetrzepac to kazdy taki ma :-)
26-09-2018 12:48:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo zazikupl za ten post.
Patryko350 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 134
Imię: Patryk
Skąd: Siedlików
Pojazd: Inny
Post: #37
RE: Prototypowy silnik Charta "310"
Wygląda na to że ten drugi silnik jest pierwszym prototypem
Numery 027-001-M a ten pierwszy silnik ma 027-24-002-1
Myślę że były max 3 silniki dwa w Romecie (1-nie zamontowany 2-zamontowany do ramy) a 3 był w Nowej Dębie na zakładach.
26-09-2018 14:59:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #38
RE: Prototypowy silnik Charta "310"
Prototypów samego Charta "310" (tak na prawdę nigdy nie było 310) było kilka...

zazikupl, nie wiem czy wiesz, ale ten konkretny silnik był na sprzedaż: https://sklep.motokam.net/silniki-komple...totyp.html
26-09-2018 15:10:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #39
RE: Prototypowy silnik Charta "310"
Czy mi się wydaje czy głowica jest odwrotnie zamocowana? Czyżby ktoś już w nim grzebał?

xyz
26-09-2018 17:31:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
czankete
Unregistered

 
Post: #40
RE: Prototypowy silnik Charta "310"
(26-09-2018 14:59:23)Patryko350 napisał(a):  Wygląda na to że ten drugi silnik jest pierwszym prototypem
Numery 027-001-M a ten pierwszy silnik ma 027-24-002-1
Myślę że były max 3 silniki dwa w Romecie (1-nie zamontowany 2-zamontowany do ramy) a 3 był w Nowej Dębie na zakładach.
...trzy silniki to były na pewno. Pierwszy tego typu silnik zobaczyłem na aukcji bodajże w 2014/2015 roku - jeżeli dokopię się do zrzutów stron to będzie można to zweryfikować. Wystawiony był bodajże jako silnik simsona. To co zwróciło wtedy moją uwagę to iskrownik, który montowany był w tradycyjnym 027, a które skupowałem by montować w swoich silnikach 023. Nie kojarzę jakie miał wybite oznaczenie ale na pewno nie był to silnik, który zakupił Kamil. Kojarzę natomiast, że lasrower (nick z allegro firmy od której zakupił silnik Kamil) - przez jakiś czas miał w sprzedaży sporo obecnie poszukiwanych oryginalnych części z PRL, które czasami za naprawdę symboliczne kwoty można było zakupić (całe silniki 027, kartery 023 i inne, zbiorniki paliwa jawa, błotnik wsk kos itp. oraz masę drobnicy). Zasadniczo wyglądało mi to tak, jakby firma, która zajmowała się sprzedażą i serwisem sprzętu do utrzymania zieleni i pilarek itp. weszła w posiadanie pomieszczeń/magazynu z pozostawionymi nowymi częściami z epoki. Niestety z czasem wygrane aukcje kończyły się w ten sposób, że sprzedający nie odpowiadał na emaile i nie wysyłał zakupionych części po czym powtórnie lądowały na sprzedaż za oczywiście wyższą cenę. Od tamtego czasu przestałem robić u nich zakupy. Po wystawieniu w 2016r. kolejnej aukcji drugi z silników jakie widziałem zakupił właśnie Kamil - zresztą otrzymał go też z oporami http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthrea...tid=42371. Zatem silnik, który pojawił się w tym temacie jest trzecim, który do tej pory spotkałem Wink.
26-09-2018 18:35:12
Odpowiedz cytując ten post
zazikupl Offline
Nowy
*


Liczba postów: 23
Imię: Maciek
Skąd: Warszawa
Pojazd: Romet Chart
Post: #41
RE: Prototypowy silnik Charta "310"
(26-09-2018 15:47:47)UŻYTKOWNIK USUNIĘTY napisał(a):  Gdyby mi się udało go nabyć to pewnie chciałbym go uruchomić i okazjonalnie użytkować. Nie wiem, czy dla takiego unikatu to dobre rozwiązanie.
Jeżeli trafi do mnie to gwarantuje, że otrzyma zaszczytne miejsce w ramie repliki i będzie uruchamiany okazjonalnie Smile


Tak btw. wydaje mi się, że były 3 siniki
26-09-2018 21:03:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
zazikupl Offline
Nowy
*


Liczba postów: 23
Imię: Maciek
Skąd: Warszawa
Pojazd: Romet Chart
Post: #42
RE: Prototypowy silnik Charta "310"
Mam go! Smile














027 z numerem 001. Silnik trafiony większym fartem niz Sokół 1000 lub WSK Perkoz. Z tego co powiedział poprzedni właściciel, silnik trafił do niego od człowieka który w 2000r z nowej dęby przywiózł dużo silników lecz nikt nie wiedział od czego jest akurat TEN. Wiadome bylo, że jest to silnik od, i tu cytuję, ,,Jakiegoś motocykla testowego". Co ciekawe, pokrywa zapłonu do tego silnika jest w moim posiadaniu od 10lat. Pamiętam, że kiedy w 2008r ze Sławek90 zabieraliśmy ją z Nowej Dęby sądziliśmy, że silnik przepadł. Temat poruszany był kiedyś na forum motokirc i zgodnie ,,przyklepaliśmy" los silnika.
Cień nadziei pojawił się w tym roku kiedy to poznałem na MotoWeteran Bazarze człowieka który twierdził, że ma silnik który przypomina własnie ten lecz brakuje mu pokrywy od strony zapłonu. Finał finałów okazało się, że mamy w dwóch parach rąk silnik od prototypowego Charta 310 oraz pokrywę zapłonu która stanowi dopełnienie tego kompletu. Po niezbyt łatwych namowach udało mi się przekonać ówczesnego właściciela aby jednak sprzedał mi owy silnik. W zeszły piatek wracając ze Szczecina do Warszawy zajechałem do niego i dopełniliśmy formalności Smile Silnik obecnie jest u mnie i tutaj tez pozostanie. Rodzynek większy niż Sokół 1000 zostanie w przyszły weekend rozebrany, wymienię mu łożyska, uszczelniacze, olej, sprawdzę stopień zużycia podzespołów. Postaram się go też uruchomić. Uważam, że uruchamianie takiego silnika bez uprzedniego sprawdzenia było by skrajną głupotą gdyż nie wiemy jak zbudowane jest wnętrze silnika a jakakolwiek usterka mogłaby skutkować poważnymi wydatkami lub wręcz nieodwracalnymi uszkodzeniami jednostki. Niesamowitym, nie wiem jak to nazwać, zbiegiem okoliczności lub szczęściem stało się to, że silnik o numerze 001 nie przepadł i trafił właśnie do mnie, czyli do człowieka który od 10 lat posiada pokrywę zapłonu i planuje odbudowę prototypu z 1986r. Radość moja nie ma granic Smile
Lata lecą lecz dzięki temu znalezisku projekt Chart 310 nabiera tempa! Trzymajcie kciuki <piwo>
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-11-2018 23:23:53 przez seler1500.)
29-10-2018 00:40:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 11 użytkowników postawiło piwo zazikupl za ten post.
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,609
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #43
RE: Prototypowy silnik Charta "310"
Oczywiście planujesz bogatą relację fotograficzną?

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
29-10-2018 00:45:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
szczygieł Offline
Nowy
*


Liczba postów: 14
Imię: Mateusz
Skąd: Mińsk Maz
Pojazd: Romet Chart
Post: #44
RE: Prototypowy silnik Charta "310"
Witam wszystkich forumowiczów, siema Zazik, jeszcze raz gratuluje znaleziska i cieszę się iż jest w Twoich rękach. Dodaliśmy aktualizację tematu prawie w tej samej chwili, nie było to celowe a raczej przypadkowe i nie chce przyćmić tej niesamowitej historii z pokrywą oraz brakującej reszty. Szacun za wytrwałość Wink

Jakiś czas temu silnik Kaniloxa zmienił właściciela.


Dziękuje wszystkim osobom dzięki którym można się dowiedzieć tylu ciekawych rzeczy odnośnie tych unikatowych silników.


Postaram się dzielnie kontynuować wątek i go rozwijać o kolejne spostrzeżenia.
Na początek porcja zdjęć i uwag zaraz przed zaczęciem procesu przywracania mu dawnej witalności.

























Najważniejsze informacje tak na początek

- Silnik jest 3 biegowy (wpuszczałem do środka sondę-kamerę przez otwór przelewowy-olejowy w karterze)

- Waga łączna silnika jest większa niż zwykłego 027 (porównywane w takiej samej kompletności osprzętu)

- Biegi przełączają się bardzo płynnie

- Silnik jest po małym przebiegu. Zastanawia tylko stan zębatki zdawczej, wygląda jakby ktoś ją podmienił

- Numer wybity na karterach 027-84-002-1, na obu połówkach taki sam. Oznacza wg mnie kolejno, typ silnika, rok produkcji, numer rodzaju prototypu (to pokrywa się z zachowaną dokumentacją), oraz numer seryjny


- Szpilki mocujące króciec gaźnika zamiast seryjnych M6 mamy tu M5 z wzdłużnym płaskim nacięciem dzięki któremu można je wkręcić do cylindra. Dodatkowo rozstaw owych szpilek jest mniejszy niż w seryjnym 027.

- Inny frez (drobny) na kosie zmiany biegów

Póki co tyle. Dodam tylko iż silnik przechodzi zabieg rewitalizacji-detalingu o czym będę na bieżąco informował na tym forum. Pozdrawiam
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-11-2018 23:31:44 przez seler1500.)
29-10-2018 00:46:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo szczygieł za ten post.
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #45
RE: Prototypowy silnik Charta "310"
Głowica i cylinder wyglądają jakby żywcem wzięte od silnika Simsona s50 (poza mocowaniami kolanka i gaźnika) głowica jak i cylek mają w identycznych miejscach tuleje gumowe. Ciekawe jak w środku.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
29-10-2018 01:01:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 19:29:01
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 34
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 235
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 441
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 370
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 86
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 340
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 488
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 66
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19216
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 88
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 239
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 822
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 254

Reklama