88' Kompleksowa Odbudowa Charta 210 Kaziqa
|
Autor |
Wiadomość |
kaziq
majster

Liczba postów: 171
Imię: Adrian
Skąd: Pełnatycze
Pojazd: Romet Chart
|
88' Kompleksowa Odbudowa Charta 210 Kaziqa
witajcie!
Jestem nowym chartełowcem na forum, będę tu opisywał co dzieje sie z moim chartem i jeśli ktoś jest chętny to oglądać zapraszam! 
Tak więc, rometa nabyłem pod koniec maja bierzącego roku, trafił mi się bardzo blisko i za naprawdę przyzwoite pieniądze oczywiście z kwitem, bez większych namysłów pojechałem go oglądać a żeby na dzień drugi kupić go i mieć już w swojej kolekcji gratów i mniejszych i większych  . trochę nim jezdziłem, cieszyłem się, chodził w miarę przyzwoicie lecz to był wierzchołek góry lodowej który tylko czekał aż zajrzę do silnika, nic nie wspomniałem o tym ze oferta była na prawdę korzystna z racji na drugi kompletny silnik, kilka mniejszych części i kpl oryginalnych styranych kierunkowskazów, tak więc chart zbierał się normalnie miał siłę jechać ale gdy spadał z obrotów cholernie przerywał i ogólnie dziwne rzeczy odstawiał, w końcu zajrzałem do zapłonu w celu jego regulacji ale to co tam ujrzałem przerosło moje najsmielsze oczekiwania, rozbierałem dużo trupów ale takich rzeczy jak koło magnesowe którego luz czuc w rękach oraz wału scentrowanego tak że bice na oko widać nie miałem na warsztacie jeszcze nigdy, tu już nie było czego poprawiać rozpołowiłem tego złomowatego 027 dorobionym sciągaczem ( wiadomo od razu porobiłem sciągacze na cały 027 żeby nie dziadować) z tego silnika nie było co wybierać prócz jeszcze przyzwoitej skrzyni, rozpołowiłem zapasowy silnik który do niego dostałem, o tamtym wiele dobrego mogę powiedzieć z własnego doświadczenia mogę mu przepowiedzieć że więcej jak 5k od rozplombowania nie przejechał( na pewno jakieś wieśniaki go nie rozbierały bo nie było śladu po młotkach i przecinakach, kartery w stanie pięknym, skrzynia perfekcyjna wał jak najbardziej tez aczkolwiek współczesny, góra w miare spoko, no to co jedziemy z kolejną kapitalą w swoim życiu, na start arkusz gambitu połówki na uszczelki, podkładki do dystansowania, szlif na tłoku od mb 50 (niestety china) na 5 setek z garkiem + fazy na oknach, wał wycentrowany na 3 sety sumarycznie do tego wiadomo łożyska skf i uszczelniacze corteco, estetyki tu nie było wcale ponieważ był to tylko dorażny remont w sezonie i tak sobie to latało dzielnie aż do połowy września gdzie rozebrałem całego charta w maczek aby robic estetyke i przywrócić oryginalny wygląd( prawie bo planuje kilka zmian). fotki dodam jak się przesiadnę na urządzenie na którym je mam.
Notatka od Tomasso94, 25-01-2019 17:13:46
Na życzenie zmieniam nazwę tematu 
|
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-09-2017 21:18:36 przez kaziq.)
|
|
29-09-2017 21:15:08 |
|
1 osoba postawiła piwo kaziq za ten post:1 osoba postawiła piwo kaziq za ten post.
klodian2002 (06-06-2018)
|
JGNZM
Chartełowiec
Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Chart 210 kaziqa
Impulsator masz na mysli  Ja chyba stworzę poradnik jak sobie ten zapłon naprawić/sprawdzić wraz z jego najczęstszymi awariami.
Nie zgodzę się, że renowacja Charta jest droga, kosztuje często mniej niż Simsona a wystarczy czekać na okazje lub mieć kontakty i kupować tanie używane części. Z mojego Charta (polecam zajrzeć do 1 strony tematu) uratowałem ponad 90% oryginalnych części.
Drogim motocyklem można nazwać Cezet 350, bo tam sama regeneracja wału kosztuje aż 600 zł. Ale nie o to chodzi  Ważny jest efekt końcowy i zadowolenie właściciela  Ja osobiście Charta dopiero teraz doprowadziłem do 99% oryginału, wcześniej stopniowo zbierałem poszczególne części.
Co do zapłonu to prawda, tutaj bez miernika nic się nie zrobi a często przyczyna jest bardzo banalna (np. odlutowany drut cewki zapłonowej od impulsatora).
Czekam na zdjęcia
 Romet Charteł bogiem mym
 Romet Traper nałogiem mym
 CZ 3 5 0 zapiernicza tuż pod Z E R O
W sensie zamyka licznik 
|
|
29-09-2017 23:05:45 |
|
|
kaziq
majster

Liczba postów: 171
Imię: Adrian
Skąd: Pełnatycze
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Chart 210 kaziqa
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-10-2017 11:21:04 przez kaziq.)
|
|
01-10-2017 11:17:04 |
|
|
JGNZM
Chartełowiec
Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
|
|
01-10-2017 14:14:54 |
|
1 osoba postawiła piwo JGNZM za ten post:1 osoba postawiła piwo JGNZM za ten post.
Patryko350 (01-23-2018)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości
|
|