Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
88' Kompleksowa Odbudowa Charta 210 Kaziqa - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Nasze Romety (/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Wątek: 88' Kompleksowa Odbudowa Charta 210 Kaziqa (/showthread.php?tid=45089)

Strony: 1 2 3 4 5 6 7


88' Kompleksowa Odbudowa Charta 210 Kaziqa - kaziq - 29-09-2017 21:15:08

witajcie!
Jestem nowym chartełowcem na forum, będę tu opisywał co dzieje sie z moim chartem i jeśli ktoś jest chętny to oglądać zapraszam!Smile
Tak więc, rometa nabyłem pod koniec maja bierzącego roku, trafił mi się bardzo blisko i za naprawdę przyzwoite pieniądze oczywiście z kwitem, bez większych namysłów pojechałem go oglądać a żeby na dzień drugi kupić go i mieć już w swojej kolekcji gratów i mniejszych i większych:F. trochę nim jezdziłem, cieszyłem się, chodził w miarę przyzwoicie lecz to był wierzchołek góry lodowej który tylko czekał aż zajrzę do silnika, nic nie wspomniałem o tym ze oferta była na prawdę korzystna z racji na drugi kompletny silnik, kilka mniejszych części i kpl oryginalnych styranych kierunkowskazów, tak więc chart zbierał się normalnie miał siłę jechać ale gdy spadał z obrotów cholernie przerywał i ogólnie dziwne rzeczy odstawiał, w końcu zajrzałem do zapłonu w celu jego regulacji ale to co tam ujrzałem przerosło moje najsmielsze oczekiwania, rozbierałem dużo trupów ale takich rzeczy jak koło magnesowe którego luz czuc w rękach oraz wału scentrowanego tak że bice na oko widać nie miałem na warsztacie jeszcze nigdy, tu już nie było czego poprawiać rozpołowiłem tego złomowatego 027 dorobionym sciągaczem ( wiadomo od razu porobiłem sciągacze na cały 027 żeby nie dziadować) z tego silnika nie było co wybierać prócz jeszcze przyzwoitej skrzyni, rozpołowiłem zapasowy silnik który do niego dostałem, o tamtym wiele dobrego mogę powiedzieć z własnego doświadczenia mogę mu przepowiedzieć że więcej jak 5k od rozplombowania nie przejechał( na pewno jakieś wieśniaki go nie rozbierały bo nie było śladu po młotkach i przecinakach, kartery w stanie pięknym, skrzynia perfekcyjna wał jak najbardziej tez aczkolwiek współczesny, góra w miare spoko, no to co jedziemy z kolejną kapitalą w swoim życiu, na start arkusz gambitu połówki na uszczelki, podkładki do dystansowania, szlif na tłoku od mb 50 (niestety china) na 5 setek z garkiem + fazy na oknach, wał wycentrowany na 3 sety sumarycznie do tego wiadomo łożyska skf i uszczelniacze corteco, estetyki tu nie było wcale ponieważ był to tylko dorażny remont w sezonie i tak sobie to latało dzielnie aż do połowy września gdzie rozebrałem całego charta w maczek aby robic estetyke i przywrócić oryginalny wygląd( prawie bo planuje kilka zmian). fotki dodam jak się przesiadnę na urządzenie na którym je mam.


RE: Chart 210 kaziqa - charper - 29-09-2017 21:25:16

widze forum przesiada się na charty. i dobrze i zle. powodzenia.


RE: Chart 210 kaziqa - kaziq - 29-09-2017 21:34:03

no co jak co ale inne komaryszki też mam, tylko chart nie ma jak ukrywać że jest bardzo pożądanym rometem, jest to konstrukcja bardziej dojrzała i naprawdę porządna w porównaniu do starszych robaków. wpadłem tu też w celu zaczerpnięcia rad i pomocy jak co niektóre rzeczy zrobić i jak co z fabryki wychodziło bo niestety w internecie nie ma przesytu informacji "jak odrestaurować charta".


RE: Chart 210 kaziqa - kdudka - 29-09-2017 22:48:16

Motorower jak niektórzy mówią podobny do simka. Odbudowa do oryginału droga i trudna. Ale fajnie widzieć że ludzie zaczynają o nie dbać nie jak kilkanaście lat temu kiedy Internet dopiero się rozrastał i mało kto potrafił sobie poradzić z modułem i wyzwalaczem (zapomniałem jak sie to nazywa) i mówienie że szajs. Powodzenia.


RE: Chart 210 kaziqa - JGNZM - 29-09-2017 23:05:45

Impulsator masz na mysli Wink Ja chyba stworzę poradnik jak sobie ten zapłon naprawić/sprawdzić wraz z jego najczęstszymi awariami.
Nie zgodzę się, że renowacja Charta jest droga, kosztuje często mniej niż Simsona a wystarczy czekać na okazje lub mieć kontakty i kupować tanie używane części. Z mojego Charta (polecam zajrzeć do 1 strony tematu) uratowałem ponad 90% oryginalnych części.
Drogim motocyklem można nazwać Cezet 350, bo tam sama regeneracja wału kosztuje aż 600 zł. Ale nie o to chodzi Smile Ważny jest efekt końcowy i zadowolenie właściciela Big Grin Ja osobiście Charta dopiero teraz doprowadziłem do 99% oryginału, wcześniej stopniowo zbierałem poszczególne części.
Co do zapłonu to prawda, tutaj bez miernika nic się nie zrobi a często przyczyna jest bardzo banalna (np. odlutowany drut cewki zapłonowej od impulsatora).
Czekam na zdjęcia Smile


RE: Chart 210 kaziqa - kdudka - 29-09-2017 23:24:35

Właśnie jak się czeka i poluje o to mi chodziło. Jak chce się na szybko to często chore ceny są.


RE: Chart 210 kaziqa - Simon - 30-09-2017 00:11:19

Niestety Chart już jest na tym etapie, że części do niego zaczynają wymierać. Co za tym idzie odbudowa jest już dużo trudniejsza niż to miało miejsce np 2 lata temu.


RE: Chart 210 kaziqa - charper - 01-10-2017 03:37:49

(30-09-2017 00:11:19)Simon napisał(a):  Niestety Chart już jest na tym etapie, że części do niego zaczynają wymierać. Co za tym idzie odbudowa jest już dużo trudniejsza niż to miało miejsce np 2 lata temu.

Taka prawda.

Jeśli chcesz cos wiedzieć, możesz zwracać się do mnie na PW. Pomogę każdemu posiadaczowi charta.


RE: Chart 210 kaziqa - kaziq - 01-10-2017 11:17:04

otóż czas dodać jakieś jpg zeby zobrazować mniej więcej nad czym będziemy tu pracować:
https://naforum.zapodaj.net/b751d78632a8.png.html
https://naforum.zapodaj.net/413b08002c20.png.html
https://naforum.zapodaj.net/fb9b213d58ba.png.html
Tak mój chart zalatuje szwabską zielenią!

tu jeszcze foto licznika:
https://naforum.zapodaj.net/88240cfd009b.png.html
Był sprawny i nawet dobrze pokazywał.


RE: Chart 210 kaziqa - Lagoon - 01-10-2017 13:35:13

Wydaje się niezły na pierwszy rzut oka po tych fotkach, ale widzę masę dziwnych patentów, co nie wróży nic dobrego. Klakson pod półkę, dziwny licznik, jakieś śrubki w obudowie licznika, ale i tak moim faworytem jest lewy przełącznik. Zacznij najpierw od kompletowania części, będzie Ci łatwiej znacznie Wink


RE: Chart 210 kaziqa - JGNZM - 01-10-2017 14:14:54

O kurde toć to przeszło niezły tuning w latach 90/00 xD hah ale dobrze że chociaż ma błotniki normalne. Strasznie kombinowany, rzeczywiście czeka cię sporo roboty przy nim.


RE: Chart 210 kaziqa - kaziq - 01-10-2017 14:26:23

Kompletowanie czesci już dawno zacząłem, mam fabrycznie nowy lewy przełacznik z klamką, licznik jest oryginalny, ma tylko inną wskazówke i cyferblat naklejony, ale sie go zreanimuje, śrubka w obudowie nie wiem na cholere wkręcona bo i tak nic nie trzymała, ale blotniki fakt w ladnym stanie. Przy czasie pokaże wam fajne patenty które siedziały w starym silniku, ale pytanie mam odnosnie blokady kierownicy, ten chart jej nie ma wcale, jest z 88 roku czyli pierwsza seria.


RE: Chart 210 kaziqa - charper - 01-10-2017 14:50:16

Ja mam numer ramy ponizej 700 i jest juz.


RE: Chart 210 kaziqa - kaziq - 01-10-2017 15:55:04

Czy były egzemplarze bez blokady? ostatnio widziałem na sprzedaż rzekomo fabrycznie nową ramę, nie pisało rocznika ale również nie miała blokady.


RE: Chart 210 kaziqa - charper - 01-10-2017 16:52:41

z chartami to były rozne jajca na początku, ciesze się ze ja mam już finalny produkt.
sądząc po zdjęciach to robiłbym. ja drugiego charta kupiłem w dużo gorszym stanie, właściwie to pewne rzeczy do dziś nie zostały rozwiązane, ale prace trwają.