Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
2rysy w cylindrze
|
Autor |
Wiadomość |
charper
detyfusan
Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
|
RE: 2rysy w cylindrze
u mnie pierścienie ładnie pasują bo kupowałem komplet, nie wiem o co chodzi. za krótki tez nie był, przynajmniej w charcie i przynajmniej od strony głowicy. wystawal około 1 mm ponad rant tulei cylindra. dodatkowa uszczelka pod cylinder rozwiazala sprawę. ten tlok musi pasować. wymiar od rantu tloka do sworznia w charcie i w ogarze 205 jest taki sam.
tutaj przykład działającego silnika na tym tloku.
https://www.youtube.com/watch?v=QyZU0WJHKoU
nie wiem jak z osiągami, ale nie powinny wiele odbiegać od nominalnego, sprawnego silnika.
roznice może powodować nieco większy luz w komorze spalania, po0nieważ tłok ogara o góry jest wypukły, a tłok od mb jest bardziej płaski. jednak roznica w wysokości od kantu do najwyższego punktu to może 2mm, zatem nie wiele, zwłaszcza że szlif tego cylindra pod tłok od mb daje około 2 cm sześcienne do pojemności więcej.
należy tez sprawdzić czy tlok nie będzie uderzal o uszczelke miedzy glowice a cylinder. koniecznie trzeba tutaj zastosować aluminiową a nie tą z klinkierytu. jeśli tlok uderza o uszczelke to nieco trzeba ten otwor powiekszyc tak żeby nie ocierał. to jedyne problemy, jakie spotkasz przy tej przeróbce.
roznice widać na tych zdjęciach
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-07-2017 22:04:36 przez charper.)
|
|
02-07-2017 21:52:28 |
|
1 osoba postawiła piwo charper za ten post:1 osoba postawiła piwo charper za ten post.
rafal.jagielski1 (07-05-2017)
|
rafal.jagielski1
Nowy
Liczba postów: 47
Imię:
Skąd:
Pojazd:
|
2rysy w cylindrze
Takie coś dziś przyszło właśnie szykuje paczkę do zakładu. Teraz czytam kolegi Harper ... skąd taka podkładkę ? Samemu dorabiać bo nie widzę nigdzie w sprzedazy.
Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka
Btw mam komara s38 nie ogara
Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-07-2017 21:53:26 przez rafal.jagielski1.)
|
|
05-07-2017 21:33:04 |
|
|
Rafku
Drucidruci tu
Liczba postów: 1,821
Imię: Rafał
Skąd: Bartoszyce
Pojazd: Romet 50-T-1
|
RE: 2rysy w cylindrze
(05-07-2017 21:59:35)ARES napisał(a): Wiesz idź do sklepu kup tłok almota na 1 szlif skoro pisałeś że cylinder nominał.Wyślij cylinder z tłokiem chłopakom z jackmotors,żeby zrobili szlif,zfazowali okna cylindra,Wezmą za to 75 zł,i będzie na lata.W nowych cylindrach robią się zaraz progi.Niewiem jak z cylindrami almota,powinny być lepsze.
Dlaczego ty nie czytasz tematu tylko od razu wyjeżdżasz ze swoimi bezsensownymi wywodami?
Autorze, chyba też słabo czytałeś - wyraźnie było napisane, że tłok połyskujący, srebrny to shit... Ogólnie jeżeli nie idziesz w jakieś grube mody silnika to uważam, że ta przeróbka jest raczej zbędna. Wypolerowanie wszystkich komór/kanałów/zgranie płuków z karterami da ci efekt uważam na tym samym poziomie, no tak przynajmniej zrozumiałem Laagona, który szlifował mi cylinder w lutym tego roku, co do tłoka kupiłem chyba identyczny co ten z fotki - napisał, że nadaje się jedynie na ozdobę na półkę, trzeba brać ten droższy jak już
Pony 50-M2 '82
Ogar 200 '88
50T1 '80
Komar 2351 '79
Mini ścigacz 50cc
Bemi Cross 110cc
Bashan ATV 150cc
|
|
05-07-2017 22:10:35 |
|
|
rafal.jagielski1
Nowy
Liczba postów: 47
Imię:
Skąd:
Pojazd:
|
RE: 2rysy w cylindrze
(05-07-2017 22:10:35)Rafku napisał(a): Autorze, chyba też słabo czytałeś - wyraźnie było napisane, że tłok połyskujący, srebrny to shit... Ogólnie jeżeli nie idziesz w jakieś grube mody silnika to uważam, że ta przeróbka jest raczej zbędna. Wypolerowanie wszystkich komór/kanałów/zgranie płuków z karterami da ci efekt uważam na tym samym poziomie, no tak przynajmniej zrozumiałem Laagona, który szlifował mi cylinder w lutym tego roku, co do tłoka kupiłem chyba identyczny co ten z fotki - napisał, że nadaje się jedynie na ozdobę na półkę, trzeba brać ten droższy jak już
Kurde dałem za niego coś koło 60zl i na zdjęciu był matowy a przyszedł taki
TO jest aukcja
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6367580573
Kurde to muszę wypakowywac przesyłkę i reklamować bo faktycznie to nie ten co miał być
Wysłałem już maila do sprzedawcy bo się wkurzyłem ... dzięki za spostrzegawczosc
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-07-2017 23:11:36 przez rafal.jagielski1.)
|
|
05-07-2017 23:01:13 |
|
|
rafal.jagielski1
Nowy
Liczba postów: 47
Imię:
Skąd:
Pojazd:
|
RE: 2rysy w cylindrze
(05-07-2017 23:48:18)damian94 napisał(a): A pierścienie pasują chociaż?
Za te pieniądze lepiej kupić Power Force do Gilery. Tyle że tam 40mm jest.
Nie wkladalem .... jak do oddania i tak to nie będę próbował bo będzie się sprzedawca czepiał
Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka
|
|
05-07-2017 23:57:50 |
|
|
charper
detyfusan
Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
|
RE: 2rysy w cylindrze
Ten bardziej matowy byl za 30zl. Ten swiecacy mam w drugim charcie. Nie ma tragedii, ale wydaje mi sie, ze matowy jest lepszy. Tak czy inaczej nie zaciera sie, jak zastosujesz sie do wszystkich zasad docierki to nie bedzie zacierki.
Co do podkladki. Jak odbierzesz od wojtali cylinder to zaloz go sobie na przymiarke bez pierscieni do silnika. Ustaw sobie tlok w gmp i zmierz suwmiarka ile Ci on wystaje. Moze to byc milimetr, moze nic. Gdyby jednak wystawal to i tak musisz kupic material na uszczelke pod cylinder. Najlepiej o grubosci okolo 0,5mm. Jesli jedna to bedzie za malo i tlok bedzie sie wychylal ponad rant tuleji to zalozysz sobie jeszcze jedna. Nie ma w tym zadnego aj waj.
Jesli jestes zielony, napisze ci podstawowe zasady docierania. Jak ktos ma jakies uwagi odnosnie oleju czy techniki to niech zachowa je dla siebie.
Jesli w tym silniku bedziesz wymienial lozyska na wale to usun z nich smar i nasmaruj olejem do mieszanki.
Zaopatrz sie w olej do mieszanki minimum orlen 2t semisynthetic
Ustaw bogatą w paliwo mieszanke na gazniku.
Zrob mieszanke z olejem 1:30
Nie przeciagaj jedynki, staraj sie jak najwiecej jezdzic dwojka, nie hamuj silnikiem.
Jezdzij przez pierwsze 100km nie przekraczajac polowy maksymalnych obrotow.
Zatrzymuj sie przy pierwszych 100km docierania co 2-4km.
Po przejechanych 100km mozesz zaczac ogladac kolor swiecy i dostosowywac ilosc oleju w paliwie do optymalnych ilosci, czyli zeby elektody wypalaly sie na ciemno brazowy kolor. Jednak na tym etapie nie nalewaj go mniej niz w stosunku 1:40. Pamietaj, lepiej kilka kropel wiecej niz za malo.
Po okolo 200-400km jesli zauwazysz, ze cylinder juz tak szybko sie nie nagrzewa, mozesz jezdzic dynamiczniej, jednak nadal nie hamuj silnikiem ani nie jezdzij ciagle na pelnym gazie. To zacznij praktykowac juz nieco pozniej po okolo 500km.
Mamy zimne lato wiec pogoda ci pomoze
Jest to metoda ktora ja docieram silniki i sa w dobrej kondycji.
I jeszcze jedna ważna rzecz. Nie zaczynaj jazdy zaraz po uruchomieniu. zawsze daj mu minute niech swieza mieszanka nasmaruje cylinder i niech ten silnik trochę się rozgrzeje. wtedy olej lepiej spelnia swoja role. przy pierwszym uruchomieniu daj mu popracować na wolnych obrotach 5 minut. Nie składaj na sucho, nasmaruj tuleje cylindra olejem do mieszanki.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-07-2017 19:49:08 przez charper.)
|
|
06-07-2017 19:26:54 |
|
2 użytkowników postawiło piwo charper za ten post:2 użytkowników postawiło piwo charper za ten post.
Bartek0041 (07-07-2017), rafal.jagielski1 (07-07-2017)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|