Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Tłok spuchł i zatrzymał silnik - co dalej ?
|
Autor |
Wiadomość |
Tomaszabc
Nowy
Liczba postów: 117
Imię: Tomek
Skąd: Łuków
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Tłok spuchł i zatrzymał silnik - co dalej ?
Po kupnie motorynki rozmontowałem silnik. Wał scentrowany, łożyska mają wylatane. Tłok nie pierwszej młodości, wymieniłem 2 łożyska najgorsze, simmery, i pierścienie na tłoku.
Jeździ, jeździ i nie chce się zajeździć. Dopiero kiedy przez scentrowany wał simmer przestał trzymać i zaczął lekko popalać olej ze skrzyni to kupiłem nowe części. Łożyska Nachi C3, wał Duells, cylinder tłok Almot a motorynka dalej żwawa.
Do czego dążę- z tym da się żyć i można ten zestaw zajeździć, potem kupić coś lepszego, silnikowi się nic nie stanie. U mnie też dzwoniło tak jak u Ciebie ale wydaje mi się, że po 100 km jakby przestało. Głównie dzwoniło na zimnym silniku.
U mnie wydaje się, że stary tłok wyślizgał cylinder także wyoblił go lekko i tłukł stopą o gładź bo jak wiadomo korba pcha go raz w jedną stronę jak idzie do góry a jak idzie w dół to dociska w drugą.
Nie do końca polecam zgrywanie tłoków i cylindrów różnych producentów- tłok i cylinder kiedy są wykonane z różnych stopów mają minimalnie inną rozszerzalność cieplną.
Nie wiem czy coś wniosłem do dyskusji ale się wypowiedziałem
|
|
18-09-2016 22:57:07 |
|
|
AliveC4T
Jawowiec
Liczba postów: 222
Imię: Piotr
Skąd: Gliwice
Pojazd: Inny
|
RE: Tłok spuchł i zatrzymał silnik - co dalej ?
Zdecydowanie lepszy jest szlif cylindra ZMD, mamy lepsze żeliwo i cylinder starcza na dłużej. Cylindry nowej produkcji stanowczo odradzam, będąc u znajomych którzy mają kilka nowych cylindrów dokonałem pomiarów okien i wyszło że mają poprzesuwane okna w płaszczyźnie pionowej. Najgorszy przypadek to pseudo "60" almota, niby większa pojemność a ma mniejsze rozmiary okien płuczących niż seria, to jest dramat. Kolega który miał ogara z tym pseudo "60" był zdziwiony że moja kaczka jeździ lepiej na seryjnym cylindrze i ma więcej mocy od samego dołu niż ten ogar.
Jeśli chodzi o dzwonienie podczas pracy to przyczyną są ostre krawędzie okien, które trzeba sfazować. Fabrycznie okna były fazowane, ale po szlifie gdy zdejmiemy trochę materiału sfazowanie zmniejsza się, a po 2gim szlifie potrafi całkiem zniknąć. Nie jestem pewien, ale cylindry nowej produkcji nie były fabrycznie fazowane, przynajmniej mój który dostałem tak wygląda, tu mamy kolejny powód żeby trzymać się ZMD.
Zgrywaniem tłoków i cylindrów różnych producentów i różną rozszerzalnością materiału nie należy się przejmować, dobry tłok ma cienkie ścianki więc nie rozszerza się mocno, tłok z grubymi ściankami należy wyrzucić, do tego mamy przecież luz montażowy który ma rekompensować rozszerzalność tłoka.
Panowie, to jest podstawowa wiedza, jestem zdruzgotany że tyle osób jest niedoinformowana.
|
|
19-09-2016 00:29:47 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|