Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Poradnik dla Lakiernika
Autor Wiadomość
dlugiLBN Offline
Lakiernik
*


Liczba postów: 698
Imię: Daniel
Skąd: Lublin
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #16
RE: Poradnik dla Lakiernika
Mój pistolet był nówka i pluł a nie rozpylał,więc to,że był zasyfiały nie wchodzi w grę tylko taki szmelc z allegro.
Rozkładanie,przepychanie itp za każdym razem po lakierowaniu...nie ma sensu.

Po po 7 latach i 20 benzyniakach kupiłem diesla :F

I NIGDY WIĘCEJ NIE KUPIE Big Grin

BMW E32
CIVIC EJ9

Komar 2350 w trakcie kompletowania
Ogar 200 w całości do remontu
19-07-2015 03:15:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo dlugiLBN za ten post.
Reklama
Macklemor Niedostępny
Praktykant
*


Liczba postów: 488
Imię: ..........
Skąd: Polska
Pojazd: Inny
Post: #17
RE: Poradnik dla Lakiernika
Co do tego malowania sprayem też się nie zgodzę. Jak się umie nim dobrze malować to i bez zacieków się da. Ja w swoim ogarze pomalowałem bak najtańszym sprayem z możliwych i wyszło dobrze a jedyne co zrobiłem przed malowaniem to pomazałem jakimś podkładem całość wałkiem i wyszlifowałem wodnym papierem.

Wysłane z mojego HTC One S przy użyciu Tapatalka
19-07-2015 08:03:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
jurek_j Offline
Technik
*


Liczba postów: 830
Imię: J
Skąd: FGW
Pojazd: Romet Kadet
Post: #18
RE: Poradnik dla Lakiernika
DługiLBN, a Ty walisz szpachlę na goły metal, czy twierdzisz, że lepiej jak jest jakieś podłoże zabezpieczające spód?

Zawsze mnie jedno ciekawi. Tyle krzyczy się, że szpachla wciąga wodę, że to takie zło. A potem ludzie wypisują, że szpachlę można walić na gołą blachę (a w zasadzie to i na rdzę, bo idąc tym tropem myślenia - co za różnica? I tak szpachla przykryje) i będzie wszystko okej. To w końcu będzie okej, czy nie będzie?

Bo moje doświadczenie wykazuje, że nie będzie ok, że szybciej będzie gniło.

Nie czytałem całości poradnika, bo co lakiernik to inne podejście. Niemniej jednak fajnie, że ktoś poświęcił tyle czasu na napisanie takiegoż w celu zwalczania tego wielkiego ciemnogrodu.

Jeszcze o spawaniu przydałby się poradnik. Ale taki fachowy, a nie o smarkaniu Mietka wilgotną elektrodą po pijaku...
19-07-2015 12:01:39
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo jurek_j za ten post.
Zweitakter Offline
Technik
*


Liczba postów: 917
Imię: Andrzej
Skąd: warszawa
Pojazd: Inny
Post: #19
RE: Poradnik dla Lakiernika
Kawał dobrej roboty!!!

(19-07-2015 12:01:39)jurek_j napisał(a):  Nie czytałem całości poradnika, bo co lakiernik to inne podejście. Niemniej jednak fajnie, że ktoś poświęcił tyle czasu na napisanie takiegoż w celu zwalczania tego wielkiego ciemnogrodu.
pifkoo

Jeszcze o spawaniu przydałby się poradnik. Ale taki fachowy, a nie o smarkaniu Mietka wilgotną elektrodą po pijaku...

oraz drugi poradnik o lutowaniu mosiundzem i srebrem, Reynoldsa i Columbusa migiem nie atakujemy to nie wigry Smile

Wiesz pan w Romecie cal calowi nie równy...
19-07-2015 20:51:29
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
dlugiLBN Offline
Lakiernik
*


Liczba postów: 698
Imię: Daniel
Skąd: Lublin
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #20
RE: Poradnik dla Lakiernika
(19-07-2015 12:01:39)jurek_j napisał(a):  DługiLBN, a Ty walisz szpachlę na goły metal, czy twierdzisz, że lepiej jak jest jakieś podłoże zabezpieczające spód?

Zawsze mnie jedno ciekawi. Tyle krzyczy się, że szpachla wciąga wodę, że to takie zło. A potem ludzie wypisują, że szpachlę można walić na gołą blachę (a w zasadzie to i na rdzę, bo idąc tym tropem myślenia - co za różnica? I tak szpachla przykryje) i będzie wszystko okej. To w końcu będzie okej, czy nie będzie?

Bo moje doświadczenie wykazuje, że nie będzie ok, że szybciej będzie gniło.

Nie czytałem całości poradnika, bo co lakiernik to inne podejście. Niemniej jednak fajnie, że ktoś poświęcił tyle czasu na napisanie takiegoż w celu zwalczania tego wielkiego ciemnogrodu.


Jeszcze o spawaniu przydałby się poradnik. Ale taki fachowy, a nie o smarkaniu Mietka wilgotną elektrodą po pijaku...

W warsztatach nikt się nie bawi w zabezpieczenia gołej blachy podkładem antykorozyjnym czy nawet zamalowanie jakimś akrylem bo nie ma na to czasu i robi się na odpie. najważniejsze,żeby nie było widać,że bity i miernik dobrze mikrony pokazywał.Jak wiadomo 90% aut stojących w warsztatach to auta handlarzy którym nie zależy na tym,że po 3 miesiącach będą purchle bo i tak się sprzeda. Robiąc coś dla siebie nie polecam walenia szpachli na gołą blachę,nie mówiąc już o skorodowanej.Na zdrową blachę wytrzyma nawet i rok,ale na skorodowanej efekty będą bardzo szybko.Więc lepiej zainwestować 100 zł w głupi podkład antykorozyjny novola i mieć spokój.

Po po 7 latach i 20 benzyniakach kupiłem diesla :F

I NIGDY WIĘCEJ NIE KUPIE Big Grin

BMW E32
CIVIC EJ9

Komar 2350 w trakcie kompletowania
Ogar 200 w całości do remontu
19-07-2015 21:31:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo dlugiLBN za ten post.
jurek_j Offline
Technik
*


Liczba postów: 830
Imię: J
Skąd: FGW
Pojazd: Romet Kadet
Post: #21
RE: Poradnik dla Lakiernika
No. Dobrze posłuchać jak mądry człowiek mówi jak powinno być i jakie zazwyczaj są realia.
19-07-2015 21:35:03
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
knypas Offline
Nowy
*


Liczba postów: 63
Imię: Łukasz
Skąd: Dynów
Pojazd: Inny
Post: #22
RE: Poradnik dla Lakiernika
(19-07-2015 21:31:21)dlugiLBN napisał(a):  . Robiąc coś dla siebie nie polecam walenia szpachli na gołą blachę,nie mówiąc już o skorodowanej.Na zdrową blachę wytrzyma nawet i rok,ale na skorodowanej efekty będą bardzo szybko.Więc lepiej zainwestować 100 zł w głupi podkład antykorozyjny novola i mieć spokój.

Polać mu Big Grin
24-07-2015 23:53:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bartoszf80 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 26
Imię: Bartek
Skąd: Goczałkowice Zdrój
Pojazd: Romet Kadet
Post: #23
RE: Poradnik dla Lakiernika
Ja dwa swoje romety wypiaskowałem i pomalowałem proszkowo ( na 2 razy ) bez zadnego szlifowania szpachlowania , cudowania i wyszło idealnie, no coz moze to moja sprawna reka i lata praktyki w lakierni proszkowej, wystarczy dobrze pozabezpieczać - szczególnie gwinty i miejsca w ktore wchodza tuleje żółtą taśmą ( nie spali sie ) przed malowaniem i pozniej po malowaniu jak wyjedzie z pieca szybko je pościągac i wychodzi bajeczka.

Moje maszyny :

Romet Kadet M-780 1987r.
Romet Ogar 200 1987r.
28-05-2016 22:30:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
tipowg Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 270
Imię: Łukasz
Skąd: Garwolin
Pojazd: Inny
Post: #24
RE: Poradnik dla Lakiernika
Dyskusja rozgorzała to i ja cos od siebie dorzucę.
Zajmuję się piaskowaniem a swoje sprzęty maluję sam pistoletem.
Powiem tak.
Jeśli mamy elementy do odnowienia to z doświadczenia polecam żeby jednak piaskować ponieważ wtedy pozbywamy się farby (czasem kilku warstw), rdzy dochodząc do gołej blachy.
Po piaskowaniu ważne jest aby nie dotknąć palcami bo ruda pojawia się w ciągu 2 - 4 godzin.
Po doświadczeniach i eksperymentach moim zdaniem jeśli nie malujesz proszkowo to POWINNO SIĘ pomalować podkładem epoksydowym (ja stosuję Novola innych nie testowałem).

Mam ramę WSK-i którą pomalowałem w zeszłym roku po piaskowaniu epoksydem i położyłem na daszku pom. gdzie piaskuję. No i zapomniałem o niej a było to w sierpniu zeszłego roku. Rama zabezpieczona epoksydem do dzisiaj tam leży i ani grama rdzy. Jednak warto nie oszczędzać.

Jeśli chodzi o malowanie pistoletem lub nawet sprayem. Najważniejsze to kłaść cienkie wastwy.
Ja stosuję metodę:
- pierwsza warstwa ( oprószenie kolorem nie pokrywa wszystkiego idealnie)
- druga warstwa ( pokrywa praktycznie całość )
- trzecia warstwa ( wykończenie finalne)
Nie walić d razu żeby pokryło wszystko i był ładny kolor bo na 99,99% zrobisz zacieki i praca idzie w.... diabły.
Na początku tak robiłem dopóki nie nabrałem wprawy.
Niestety malowanie wymaga czasu i tego nie pogonisz no i uczy cierpliwości.

KOMAR 2350 - 1976r - z papierami
Romet 50T1(50TS) - 1979r- z papierami od 1 właściciela
Riga 13 - 1982 - rower z silnikiem
Mz ES150 - 1963 - brak papiera tylko umowa
Mz ES250 - 1971 - z papierami
WSK125 - 1983 - z papierami i rachunkiem zakupu z GS-u
29-05-2016 20:19:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
JGNZM Offline
Chartełowiec
Moderatorzy


Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #25
RE: Poradnik dla Lakiernika
Malowanie proszkowe, wg mnie, jest bardzo dobre na ramy i elementy, które są narażone na uszkodzenia czy brud. Natomiast nie opłaca się moim zdaniem malować zbiornika paliwa czy schowków. Ale co jak co, jak proszek stwardnieje to naprawdę jest twardy Smile

Heart Romet Charteł bogiem mym Heart
Cool Romet Traper nałogiem mym Cool
Big Grin CZ 3 5 0 zapiernicza tuż pod Z E R O Big Grin
W sensie zamyka licznik Tongue
29-05-2016 22:23:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bujak96 Offline
ホンダマスター
*


Liczba postów: 654
Imię: Adam
Skąd: Strzelce Opolskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #26
RE: Poradnik dla Lakiernika
Co do epoksydu, taki w sprayu jest coś warty?
30-05-2016 00:54:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
trzcinka Offline
Technik
*


Liczba postów: 509
Imię: Paweł
Skąd: Sulmierzyce
Pojazd: Romet Komar
Post: #27
RE: Poradnik dla Lakiernika
Jest możliwość aktualizacji zdjęćTongue

Moje motorowery
-Romet Komar 2350 77'
-Simson S53 92'
-Romet 50t1 76'



Koło Motoryzacyjne Sulmierzyce
https://www.facebook.com/kolomotoryzacyjne
Zapraszam
29-10-2021 18:51:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Dzisiaj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 52
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 449
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 239
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 371
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 88
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 341
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 490
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 67
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19218
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 89
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 241
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 825
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 264

Reklama