Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Zawieszenie przednie komar 2330/2350 - pytania
|
Autor |
Wiadomość |
Majerano
Technik

Liczba postów: 571
Imię: Przemek
Skąd: małopolskie
Pojazd: Romet Ogar 200
|
Zawieszenie przednie komar 2330/2350 - pytania
Witam,
W moim komarku gdy go rozebrałem zawieszenie było tak:
1 Czy to jest jakaś fabryczna wersja, czy czyjś patent?
2 Czy przez to przednie koło lata w boki?
3 Czy da się dokupić te prowadnice sprężyny, amortyzatory gumowe i zderzaki gumowe?
Kiedyś to były czasy! Teraz to w ogóle nie ma czasów!
____________________________________________________
Panie, romet musi kopcić!
|
|
11-11-2015 12:58:23 |
|
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Zawieszenie przednie komar 2330/2350 - pytania
To jest fabryczna wersja Komarów 2350 - późniejszych wersji, np z 1978r
Przednie koło lata, bo główny element wahaczy, tuleje metalowe i z tworzywa sztucznego (6) masz wyrobione. Wyrobieniu też mogą ulec te śruby M8 z niepełnym gwintem (4) - zalecam wymianę.
Odboje gumowe (8) oraz prowadnice sprężyn o których piszesz - wcześniejsza wersja, dostaniesz np tu, pozostałe części też http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=4918
http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=4110
No i tak jak pisze Emil, sprawdź luzy na osi przedniego koła.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-11-2015 13:36:54 przez joozek.)
|
|
11-11-2015 13:35:28 |
|
2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post:2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
Majerano (11-11-2015), rafi555 (07-20-2017)
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Zawieszenie przednie komar 2330/2350 - pytania
(09-01-2018 22:22:07)em_ko napisał(a): (11-11-2015 13:35:28)joozek napisał(a): To jest fabryczna wersja Komarów 2350 - późniejszych wersji, np z 1978r
Józek, czy tego typu zawieszenie wg rysunku, który przytoczyłeś, mogło być również montowane w rocznikach 1975?
Tak, dziś już wiem więcej na ten temat 
Komar 232, 2320, 2330 i 2350 do rocznika 1972, widziałem też w 1973, miały w sprężynach metalowe prowadnice z wciskanymi od dołu miseczkami. Od rocznika 1974 - to na pewno  dolne miseczki zastosowano w kształcie "góralskiego kapelusza"
Co do odbojów gumowych - wersje z prowadnicami miały dodatkowe odboje w środku sprężyny, taki mały wałek gumowy. Dolne odboje, wciskane w spodnią część widelca, stosowano praktycznie od początku, czyli od modelu 230. W modelach 230 i 231, wahacze były typu Simsona, czyli nie było nadlewów dolnych, które od dołu pracowały na odbojach gumowych. Nie bardzo wiem od którego roku, ale w modelu 232 z 1967 już to poprawiono i zastosowano zmieniony typ wahaczy, czyli ze wspomnianymi nadlewami.
Jutro wrzucę zdjęcia i pokażę te różnice.
Jeszcze jedna sprawa - wspomniane prowadnice sprężyn stosowano w 2 wersjach. Dłuższe i węższe w modelu 232, 2320, 2330 i 2350 - do wspomnianych rocznikach. Krótsze i grubsze o ok 2, 3 mm prowadnice, stosowano w modelach 230 i 231. Oczywiście w latach przejściowych można znaleźć takie i takie  czyli to co było w magazynie
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
10-01-2018 01:54:00 |
|
1 osoba postawiła piwo joozek za ten post:1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
em_ko (01-10-2018)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|