![]() |
Zawieszenie przednie komar 2330/2350 - pytania - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Inne pytania (/forumdisplay.php?fid=21) +---- Dział: Romet Komar (/forumdisplay.php?fid=136) +---- Wątek: Zawieszenie przednie komar 2330/2350 - pytania (/showthread.php?tid=37755) |
Zawieszenie przednie komar 2330/2350 - pytania - Majerano - 11-11-2015 12:58:23 Witam, W moim komarku gdy go rozebrałem zawieszenie było tak: ![]() 1 Czy to jest jakaś fabryczna wersja, czy czyjś patent? 2 Czy przez to przednie koło lata w boki? 3 Czy da się dokupić te prowadnice sprężyny, amortyzatory gumowe i zderzaki gumowe? RE: Zawieszenie przednie komar 2330/2350 - pytania - Emikel - 11-11-2015 13:18:56 1 Fabryka 2 Raczej nie mogłeś jak było skręcone bez koła poruszać tym na boki to byś się dowiedział. Ale najprawdopodobniej luzy na kole. 3 Nwm. Używki na pewno się da. RE: Zawieszenie przednie komar 2330/2350 - pytania - joozek - 11-11-2015 13:35:28 To jest fabryczna wersja Komarów 2350 - późniejszych wersji, np z 1978r Przednie koło lata, bo główny element wahaczy, tuleje metalowe i z tworzywa sztucznego (6) masz wyrobione. Wyrobieniu też mogą ulec te śruby M8 z niepełnym gwintem (4) - zalecam wymianę. Odboje gumowe (8) oraz prowadnice sprężyn o których piszesz - wcześniejsza wersja, dostaniesz np tu, pozostałe części też http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=4918 http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=4110 ![]() ![]() No i tak jak pisze Emil, sprawdź luzy na osi przedniego koła. RE: Zawieszenie przednie komar 2330/2350 - pytania - Majerano - 11-11-2015 13:51:14 Dzięki joozek nie byłem pewny bo widziałem ten starszy rysunek. RE: Zawieszenie przednie komar 2330/2350 - pytania - kuba65463 - 28-11-2015 20:17:01 Jeśli chodzi o latające koło na boki to skręć konusy (takie nakrętki które są tuż przy piaście za zawieszeniem) RE: Zawieszenie przednie komar 2330/2350 - pytania - hiob - 20-07-2017 13:25:17 Podzieli się ktoś wymiarami sprężyny do takiego wahacza (długość, średnica)? RE: Zawieszenie przednie komar 2330/2350 - pytania - em_ko - 09-01-2018 22:22:07 (11-11-2015 13:35:28)joozek napisał(a): To jest fabryczna wersja Komarów 2350 - późniejszych wersji, np z 1978r Józek, czy tego typu zawieszenie wg rysunku, który przytoczyłeś, mogło być również montowane w rocznikach 1975? RE: Zawieszenie przednie komar 2330/2350 - pytania - joozek - 10-01-2018 01:54:00 (09-01-2018 22:22:07)em_ko napisał(a):(11-11-2015 13:35:28)joozek napisał(a): To jest fabryczna wersja Komarów 2350 - późniejszych wersji, np z 1978r Tak, dziś już wiem więcej na ten temat ![]() Komar 232, 2320, 2330 i 2350 do rocznika 1972, widziałem też w 1973, miały w sprężynach metalowe prowadnice z wciskanymi od dołu miseczkami. Od rocznika 1974 - to na pewno ![]() ![]() Co do odbojów gumowych - wersje z prowadnicami miały dodatkowe odboje w środku sprężyny, taki mały wałek gumowy. Dolne odboje, wciskane w spodnią część widelca, stosowano praktycznie od początku, czyli od modelu 230. W modelach 230 i 231, wahacze były typu Simsona, czyli nie było nadlewów dolnych, które od dołu pracowały na odbojach gumowych. Nie bardzo wiem od którego roku, ale w modelu 232 z 1967 już to poprawiono i zastosowano zmieniony typ wahaczy, czyli ze wspomnianymi nadlewami. Jutro wrzucę zdjęcia i pokażę te różnice. Jeszcze jedna sprawa - wspomniane prowadnice sprężyn stosowano w 2 wersjach. Dłuższe i węższe w modelu 232, 2320, 2330 i 2350 - do wspomnianych rocznikach. Krótsze i grubsze o ok 2, 3 mm prowadnice, stosowano w modelach 230 i 231. Oczywiście w latach przejściowych można znaleźć takie i takie ![]() ![]() RE: Zawieszenie przednie komar 2330/2350 - pytania - joozek - 10-01-2018 11:18:04 Dorzucam obiecane zdjęcie wahacza z nadlewem i bez, pod dolny odbój. Długopis wskazuje to miejsce ![]() ![]() RE: Zawieszenie przednie komar 2330/2350 - pytania - em_ko - 10-01-2018 19:32:27 Piękne dzięki! Na tym gumowym wałku wewnątrz (we wcześniejszych wahaczach) opierała się- jak mniemam- właśnie ta tuleja/prowadnica? Jeśli tak, to były w tym rozwiązaniu dwa lementy działające na ściskanie- więcej elementów, to i awaryjność pewnie większa ![]() |