Maszyna do pomiaru i testowania cewek motorowerowych/motocyklowych- projekt
|
Autor |
Wiadomość |
kamil97
Początkujący
Liczba postów: 1,709
Imię: Kamil
Skąd: Julianów- TOP
Pojazd: Inny
|
Maszyna do pomiaru i testowania cewek motorowerowych/motocyklowych- projekt
Oto projekt maszyny do testowania i pomiaru cewek.
Panel pomiarów
Schemat elektryki
Silnik będzie ze starej ale sprawnej szlifierki kątowej która ma 620W mocy i kręci 9tyś.obr/min. Przełożenie na pasku klinowym połączonym z wałem 223 któty będzie się znajdował w karterach 223.
Co o tym sądzicie? Jeśli widzicie jakiś błąd lub coś to mówić/pytać
Moja skoda octavia I 1.8 SLX
|
|
15-02-2014 19:21:47 |
|
|
kamil97
Początkujący
Liczba postów: 1,709
Imię: Kamil
Skąd: Julianów- TOP
Pojazd: Inny
|
|
15-02-2014 19:33:37 |
|
|
kamil97
Początkujący
Liczba postów: 1,709
Imię: Kamil
Skąd: Julianów- TOP
Pojazd: Inny
|
RE: Maszyna do pomiaru i testowania cewek motorowerowych/motocyklowych- projekt
Ojciec już nie raz podlaczał te zegary także i mi to wytłumaczy.
Teraz tylko przydało by się zrobić jakąś podstawę do tego
Żeby to przykrecic do czegoś.
Moja skoda octavia I 1.8 SLX
|
|
15-02-2014 19:40:42 |
|
|
plusminus
Technik
Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
|
RE: Maszyna do pomiaru i testowania cewek motorowerowych/motocyklowych- projekt
Zamiast dawać kartery i wał od 223, to w magnecie jawki przewiercić otwór, załóżmy fi 18, do tego jakiś wałek w środek, ułożyskować ten wałek, przyczepić do niego kółko pasowe na napęd z silnika, do mocowań łożysk wałka dorobić podstawkę do przykręcenia cewek i by było to o wiele prostsze niż kartery z jawki. Do wałka też możesz założyć jakiś magnesik, hallatron przy nim i byś miał impuls od razu na obrotomierz. Przydałby się jeszcze jakiś potencjometr silnika, żeby regulować obroty.
"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????
To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."
Moje BP
|
|
15-02-2014 19:47:44 |
|
|
kamil97
Początkujący
Liczba postów: 1,709
Imię: Kamil
Skąd: Julianów- TOP
Pojazd: Inny
|
RE: Maszyna do pomiaru i testowania cewek motorowerowych/motocyklowych- projekt
Myślę że z karterami i wałem będzie prościej. nie chce mi się bawić w tocznie itd.
Od wału odetne korbe.
Podstawa iskrownika będzie oryginalna a sygnał dla obrotomierza z cewki zapłonowej i platynek(lub samej cewki lub platynek o ile bd działać.
Potencjometr do regulacji obrotów silnika będzie(zaznaczony jest na schemacie).
A o to serce całej maszyny.
Szlifierka kątowa by Bosz
http://wstaw.org/m/2014/02/15/2014-02-15_13.05.51.jpg
Mam nadzieję że spełniać swoje zadanie będzie.
Moja skoda octavia I 1.8 SLX
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-02-2014 20:40:57 przez kamil97.)
|
|
15-02-2014 19:55:55 |
|
|
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Maszyna do pomiaru i testowania cewek motorowerowych/motocyklowych- projekt
Stqc, ale ten silnik był pewnie zasilany napięciem stałym, a nie przemiennym 230V....
Kamil -> http://bit.ly/1oz8P03
citroen-XM.pl
|
|
15-02-2014 22:40:15 |
|
|
kamil97
Początkujący
Liczba postów: 1,709
Imię: Kamil
Skąd: Julianów- TOP
Pojazd: Inny
|
|
15-02-2014 22:45:34 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|