Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Maszyna do pomiaru i testowania cewek motorowerowych/motocyklowych- projekt
Autor Wiadomość
kamil97 Niedostępny
Początkujący


Liczba postów: 1,709
Imię: Kamil
Skąd: Julianów- TOP
Pojazd: Inny
Post: #1
Maszyna do pomiaru i testowania cewek motorowerowych/motocyklowych- projekt
Oto projekt maszyny do testowania i pomiaru cewek.
Panel pomiarów

Schemat elektryki

Silnik będzie ze starej ale sprawnej szlifierki kątowej która ma 620W mocy i kręci 9tyś.obr/min. Przełożenie na pasku klinowym połączonym z wałem 223 któty będzie się znajdował w karterach 223.

Co o tym sądzicie? Jeśli widzicie jakiś błąd lub coś to mówić/pytaćWink

Moja skoda octavia I 1.8 SLX
15-02-2014 19:21:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: Maszyna do pomiaru i testowania cewek motorowerowych/motocyklowych- projekt
Prąd będzie zależeć od podłączonego odbiornika i jego oporu więc może nie dawaj jego tylko normalnie podłączysz jak będzie Ci potrzeba amperomierz Wink

xyz
15-02-2014 19:24:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kamil97 Niedostępny
Początkujący


Liczba postów: 1,709
Imię: Kamil
Skąd: Julianów- TOP
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Maszyna do pomiaru i testowania cewek motorowerowych/motocyklowych- projekt
To można ewentualnie przed voltomierzem i amperomierzem dać osobny przełącznik

Moja skoda octavia I 1.8 SLX
15-02-2014 19:27:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: Maszyna do pomiaru i testowania cewek motorowerowych/motocyklowych- projekt
Tylko pamiętaj o zasadzie voltomierze równolegle, amperomierz szeregowo!

xyz
15-02-2014 19:31:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kamil97 Niedostępny
Początkujący


Liczba postów: 1,709
Imię: Kamil
Skąd: Julianów- TOP
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Maszyna do pomiaru i testowania cewek motorowerowych/motocyklowych- projekt
Chodzi ci o ich podłączenie?

Moja skoda octavia I 1.8 SLX
15-02-2014 19:33:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #6
RE: Maszyna do pomiaru i testowania cewek motorowerowych/motocyklowych- projekt
Tak o to właśnie chodzi ;P

xyz
15-02-2014 19:34:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kamil97 Niedostępny
Początkujący


Liczba postów: 1,709
Imię: Kamil
Skąd: Julianów- TOP
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Maszyna do pomiaru i testowania cewek motorowerowych/motocyklowych- projekt
Ojciec już nie raz podlaczał te zegary także i mi to wytłumaczy.

Teraz tylko przydało by się zrobić jakąś podstawę do tegohmm
Żeby to przykrecic do czegoś.

Moja skoda octavia I 1.8 SLX
15-02-2014 19:40:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: Maszyna do pomiaru i testowania cewek motorowerowych/motocyklowych- projekt
Zamiast dawać kartery i wał od 223, to w magnecie jawki przewiercić otwór, załóżmy fi 18, do tego jakiś wałek w środek, ułożyskować ten wałek, przyczepić do niego kółko pasowe na napęd z silnika, do mocowań łożysk wałka dorobić podstawkę do przykręcenia cewek i by było to o wiele prostsze niż kartery z jawki. Do wałka też możesz założyć jakiś magnesik, hallatron przy nim i byś miał impuls od razu na obrotomierz. Przydałby się jeszcze jakiś potencjometr silnika, żeby regulować obroty.

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
15-02-2014 19:47:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kamil97 Niedostępny
Początkujący


Liczba postów: 1,709
Imię: Kamil
Skąd: Julianów- TOP
Pojazd: Inny
Post: #9
RE: Maszyna do pomiaru i testowania cewek motorowerowych/motocyklowych- projekt
Myślę że z karterami i wałem będzie prościej. nie chce mi się bawić w tocznie itd.
Od wału odetne korbe.
Podstawa iskrownika będzie oryginalna a sygnał dla obrotomierza z cewki zapłonowej i platynek(lub samej cewki lub platynek o ile bd działać.

Potencjometr do regulacji obrotów silnika będzie(zaznaczony jest na schemacie).
A o to serce całej maszyny.

Szlifierka kątowa by BoszWink
http://wstaw.org/m/2014/02/15/2014-02-15_13.05.51.jpg
Mam nadzieję że spełniać swoje zadanie będzie.

Moja skoda octavia I 1.8 SLX
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-02-2014 20:40:57 przez kamil97.)
15-02-2014 19:55:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #10
RE: Maszyna do pomiaru i testowania cewek motorowerowych/motocyklowych- projekt
Po co przełożenie na pasku? Bezpośrednio podaj napęd na wirnik i gra. 9 tys. obrotów Ci wystarczy. Napęd możesz podać przez zbrojony, gumowy wąż. Idealne rozwiązanie - z własnego doświadczenia Ci to mówię, bo sam mam (miałem :F) tak zrobione i takie przekazanie napędu okazało się strzałem w dziesiątkę . Sam potencjometr do regulacji nie wystarczy - musisz mieć układ regulacji obrotów na triaku.

citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-02-2014 12:19:30 przez BigSoft.)
15-02-2014 21:48:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kamil97 Niedostępny
Początkujący


Liczba postów: 1,709
Imię: Kamil
Skąd: Julianów- TOP
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: Maszyna do pomiaru i testowania cewek motorowerowych/motocyklowych- projekt
Możesz dokładnie ten układ opisać?hmm

Pogubilem się:F ojciec mówi że sam potencjometr wystarczy, zaś okazuje się że nie;P

Moja skoda octavia I 1.8 SLX
15-02-2014 22:19:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #12
RE: Maszyna do pomiaru i testowania cewek motorowerowych/motocyklowych- projekt
Ostatnio naprawiałem z kolegą stację lutowniczą na gorące powietrze regulator obrotów silnika był zrobiony właśnie na traiku, lecz mieliśmy to zrobić nie na triaku i jakieś dobre rozwiązanie to zrobiliśmy zasilacz na Lm317 Smile Bo silnik im dostaje większe napięcie to szybciej się kręci działało pięknie ;P Użyliśmy ten shcemat http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-rtvforum/10a.gif Wszystko ładnie na pająka zrobione zalane klejem na gorąco tylko do Lma daliśmy radiator i działa Tongue Regulowało się obroty właśnie potencjometrem best

xyz
15-02-2014 22:28:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #13
RE: Maszyna do pomiaru i testowania cewek motorowerowych/motocyklowych- projekt
Stqc, ale ten silnik był pewnie zasilany napięciem stałym, a nie przemiennym 230V....

Kamil -> http://bit.ly/1oz8P03

citroen-XM.pl
15-02-2014 22:40:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kamil97 Niedostępny
Początkujący


Liczba postów: 1,709
Imię: Kamil
Skąd: Julianów- TOP
Pojazd: Inny
Post: #14
RE: Maszyna do pomiaru i testowania cewek motorowerowych/motocyklowych- projekt
A innego rozwiązania nie ma?

Moja skoda octavia I 1.8 SLX
15-02-2014 22:45:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kamil97 Niedostępny
Początkujący


Liczba postów: 1,709
Imię: Kamil
Skąd: Julianów- TOP
Pojazd: Inny
Post: #15
RE: Maszyna do pomiaru i testowania cewek motorowerowych/motocyklowych- projekt
stqc a ten schemat to na jakiej płytce by się zmieścił(wymiar).
Bo bd kupował laminat(110mmX 220mm) do prądnicy i trochę zostanie z tego.

Ojciec mi mówi że przełożenie na pasku będzie potrzebne bo silnik przy niskich obrotach nie bd miał siły.
Sam nie wiem kogo słuchać.

Moja skoda octavia I 1.8 SLX
16-02-2014 01:39:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 76
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 456
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 242
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 376
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 91
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 348
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 492
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 70
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19221
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 91
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 243
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 826
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 79
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 153
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 277

Reklama