Kierunkowskazy z Akumulatorem i innymi.
|
Autor |
Wiadomość |
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Kierunkowskazy z Akumulatorem i innymi.
(20-11-2013 18:33:30)stqc napisał(a): Nie no schemat to laurka istna Mogłeś zastosować chociaż symbole
Nie każdy jest dobry w te klocki, chłopak narysował jak potrafi.
stqc napisał(a):Najpierw zrób porządne ładowanie dla aku 6v ma być chyba ok. 7.2v, zrób tak jak pisze najpierw porządną prądnicę która da jeszcze więcej nie 7,2v i zastosuj regulator napięcia.
(20-11-2013 18:54:07)stqc napisał(a): A jakie to było napięcie? Pamiętaj że lepiej by było jak będzie nawet 10v
(20-11-2013 19:14:22)stqc napisał(a): Chodziło czy zmienne czy już stałe Oj jak masz 8v na wysokich to będziesz
klął na ładowanie akumulatora Przewiń cewki i wtedy myśl co dalej i schemat daj jakiś, a nie laurka
Zadam jedno proste pytanie. Po co wciskasz mu takie brednie? To może niech podłączy sobie pod cewki transformator, który podniesie mu napięcie do 230V albo wyżej, a potem regulatorem to będzie zbijał do 7,5V, bo wtedy będzie mega moc i w ogóle super?
Napięcie 8V w zupełności wystarczy. Ważna jest wydajność prądowa, czyli natężenie prądu ładowania. Co z tego, że będzie miał i 20V z tej prądnicy, jak natężenie będzie wynosiło przykładowo 100mA? Po cholerę robić prądnicę, która wygeneruje dużo wyższe napięcie niż potrzeba, skoro i tak trzeba będzie je zbić do tych 7,5V? Po co te niepotrzebne straty się pytam? W prądnicaxch z magnesami stałymi nie ma możliwości płynnej regulacji prądu wzbudzenia, czyli prądnica generuje cały czas maksymalnie tyle ile może z siebie dać przy X obrotach silnika. Sęk w tym, żeby zgrać napięcie i natężenie z obrotami silnika.
Prądnicę trzeba zaprojektować i wykonać tak, aby:
- napięcie ładowania wynosiło maksymalnie 8-8,5V - resztę załatwi regulator;
- prąd ładowania (natężenie tego prądu) musi być na tyle duże aby zasilić wszystkie odbiorniki pracujące ciągle podczas jazdy czyli np światła i doładować akumulator.
Powyższe musi być osiągalne przy obrotach użytkowych silnika i zakładanym obciążeniu. Chodzi o to, żeby ładowanie było optymalne podczas normalnej jazdy w zakresie prędkości np 40-50km/h na ostatnim biegu;
citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-11-2013 00:09:33 przez BigSoft.)
|
|
21-11-2013 00:06:41 |
|
|
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Kierunkowskazy z Akumulatorem i innymi.
(21-11-2013 01:24:05)Mysiu napisał(a): Zazwyczaj motorower grzeje się 5 minut przed wyjazdem, więc akumulator jako tako się doładuje
Prawie nic.
(21-11-2013 16:08:09)Mysiu napisał(a): Ach. Mówię że kierunków używam rzadko, a nawet jeśli zacznie coś słabnąć to stanę, wyłączę światła na 5 minut i się doładuje.
Raczej tak szybko to się nie stanie, chyba, że będziesz miał na prawdę mocną prądnicę.
Zajeździsz tak akumulator szybciej niż Ci się wydaje.
Żarówki 21W to standard i w zupełności wystarczą. Grunt to dobry akumulator i porządne ładowanie.
citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-11-2013 20:03:14 przez BigSoft.)
|
|
21-11-2013 20:02:45 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|