Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Tulejka sworznia rzemieślniczym wale - pytania i wątpliwości.
|
Autor |
Wiadomość |
MIREK.M2
Technik
Liczba postów: 896
Imię: Mirek
Skąd: RBR
Pojazd: Romet Pony
|
|
03-11-2013 16:38:41 |
|
|
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Tulejka sworznia rzemieślniczym wale - pytania i wątpliwości.
(03-11-2013 16:18:22)axelbenq napisał(a): w tym celu nabyłem po okazyjnej cenie nowy rzemieślniczy wał do Charta który ma czarne przeciwwagi (dostępny np u wronki19 na allegro). Ogółem znalazłem o nim w internecie same dobre opinie, jako o zamienniku oryginału, jednak kilka osób, w tym bodajże ktoś z tego forum narzekało na wykonanie tulejki sworznia która fabrycznie miała luzy bądź po niewielkim przebiegu się wyrabiała...
To pewnie byłem ja Mam taki wał i sobie chwalę. Po 11 tys przebiegu nie ma luzu na korbowodzie. i ogólnie jest ok. Co do tulejki, to jest ładnie wykonana, bo nawet ma fazę, ale w moim przypadku była za luźna. Spasowanie tego ze sobą jest bardzo ważne, bo jeżeli sworzeń będzie miał zbyt duży luz w tulejce, to poza tym, że silnik będzie dzwonił, to łożysko stopy korbowodu na pewno szybko padnie. Tulejka z aukcji, którą podałeś możliwe, że jest oryginalna. Widać to choćby już po kolorze materiału (no chyba, że światło takie, w co wątpię). Oryginalne tulejki były dużo lepsze ze względu na zastosowany materiał. U mnie faktycznie tulejka nadaje się już do wymiany, ale to wynika z tego, że pewnego dnia z własnej głupoty przytarłem silnik, gdyby nie to, to pewnie by jeszcze trochę polatała. Idź do tokarza, niech Ci dorobi tulejkę z fosforobrązu i będzie ok.
axelbenq napisał(a):czy opłaca się kupić teraz nową tulejkę rzemieślniczą i rozwiercić na równe 12mm ? A może wybrać rzekomo oryginał ZMD z allegro jak np na tej aukcji: http://allegro.pl/tulejka-korbowodu-oryg...73418.html Z góry dziękuję zainteresowanych tematem
Lepsza będzie ZMD. Tulejkę trzeba roztoczyć w środku, wcisnąć w korbowód i rozwiertakiem nastawnym poprawić tak, aby była dobrze spasowana ze sworzniem. Najlepiej jakby wykonał Ci to ktoś, kto ma o tym pojęcie, bo jak za ciasno spasujesz sworzeń z tulejką to nastąpi zatarcie i obrócenie tulejki w główce korbowodu, a jak za luźno, to wiadomo orkiestra w silniku i szybsze zużycie łożyska stopy korbowodu.
citroen-XM.pl
|
|
03-11-2013 18:17:58 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|