Tulejka sworznia rzemieślniczym wale - pytania i wątpliwości. - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221) +--- Wątek: Tulejka sworznia rzemieślniczym wale - pytania i wątpliwości. (/showthread.php?tid=20005) Strony: 1 2 |
Tulejka sworznia rzemieślniczym wale - pytania i wątpliwości. - axelbenq - 03-11-2013 16:18:22 Witajcie Panowie. Przymierzam się do kapitalki silnika 027 w jednym z moich Chartów; w tym celu nabyłem po okazyjnej cenie nowy rzemieślniczy wał do Charta który ma czarne przeciwwagi (dostępny np u wronki19 na allegro). Ogółem znalazłem o nim w internecie same dobre opinie, jako o zamienniku oryginału, jednak kilka osób, w tym bodajże ktoś z tego forum narzekało na wykonanie tulejki sworznia która fabrycznie miała luzy bądź po niewielkim przebiegu się wyrabiała... czy opłaca się kupić teraz nową tulejkę rzemieślniczą i rozwiercić na równe 12mm ? A może wybrać rzekomo oryginał ZMD z allegro jak np na tej aukcji: http://allegro.pl/tulejka-korbowodu-oryginal-zmd-romet-motorynka-i3656373418.html Z góry dziękuję zainteresowanych tematem RE: Tulejka sworznia rzemieślniczym wale - pytania i wątpliwości. - Stachu.G - 03-11-2013 16:24:10 Wał teraźniejszej produkcji, więc tak tulejka od ogara (15mm) będzie pasować. Pytanie czy warto tą teraźniejszej produkcji czy oryginalną jest chyba oczywiste. RE: Tulejka sworznia rzemieślniczym wale - pytania i wątpliwości. - axelbenq - 03-11-2013 16:31:53 Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz; czy ta tulejka zmd z podanego linku jest już rozwiercona na "uniwersalne" pasowanie do sworznia czy też jak rzemiosło specjalnie za ciasna.. Zostaje mi więc chyba skontaktować się ze sprzedawcą i mieć nadzieje że wie cokolwiek na temat tego co sprzedaje i dokona odpowiednich pomiarów RE: Tulejka sworznia rzemieślniczym wale - pytania i wątpliwości. - MIREK.M2 - 03-11-2013 16:38:41 oddaj stary do regeneracji albo http://allegro.pl/wal-nowy-romet-chart-210-i3667340254.html RE: Tulejka sworznia rzemieślniczym wale - pytania i wątpliwości. - stqc - 03-11-2013 16:38:55 Najlepiej to dać wał i sworzeń dla tokarza i on dokona pomiarów i dorobić Ci tulejkę jakościowo jak ZMD albo i lepiej Tak jak piszesz pewna osoba z tego forum miała luz na tulejce i tak jak Ci pisze zrobiła czyli tokarz dorobił tuleję (03-11-2013 16:38:41)MIREK.M2 napisał(a): oddaj stary do regeneracji albo http://allegro.pl/wal-nowy-romet-chart-210-i3667340254.html Sprzedawca nie dał numeru tel więc nie wiadomo czy jest nowy w co wątpię chociaż po tym że ma już założony klin a jak ma być nowy to wszystko ma być nowe Pozatym zerknij że na innych aukcjach ma silnik rozłożony na części więc pewnie wał też pochodzi z tego silnika I za tą cenę jakby był rzeczywiście nowy to już by go na allegro nie było RE: Tulejka sworznia rzemieślniczym wale - pytania i wątpliwości. - Stachu.G - 03-11-2013 16:50:25 (03-11-2013 16:31:53)axelbenq napisał(a): Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz; czy ta tulejka zmd z podanego linku jest już rozwiercona na "uniwersalne" pasowanie do sworznia czy też jak rzemiosło specjalnie za ciasna.. Zostaje mi więc chyba skontaktować się ze sprzedawcą i mieć nadzieje że wie cokolwiek na temat tego co sprzedaje i dokona odpowiednich pomiarów Może nie jest aż tyle zaniżona co ta chińska bodajże o przeszło 1mm, ale na pewno nie jest idealna pod sworzeń bo w końcu o to w tym chodzi, musi być pasowanie ze sworzniem na tyle aby sworzeń nie latał w niej luźno ani zbyt ciasno. Stąd trzeba ją rozwiercić rozwiertakiem po wprasowaniu w główkę. RE: Tulejka sworznia rzemieślniczym wale - pytania i wątpliwości. - BigSoft - 03-11-2013 18:17:58 (03-11-2013 16:18:22)axelbenq napisał(a): w tym celu nabyłem po okazyjnej cenie nowy rzemieślniczy wał do Charta który ma czarne przeciwwagi (dostępny np u wronki19 na allegro). Ogółem znalazłem o nim w internecie same dobre opinie, jako o zamienniku oryginału, jednak kilka osób, w tym bodajże ktoś z tego forum narzekało na wykonanie tulejki sworznia która fabrycznie miała luzy bądź po niewielkim przebiegu się wyrabiała... To pewnie byłem ja Mam taki wał i sobie chwalę. Po 11 tys przebiegu nie ma luzu na korbowodzie. i ogólnie jest ok. Co do tulejki, to jest ładnie wykonana, bo nawet ma fazę, ale w moim przypadku była za luźna. Spasowanie tego ze sobą jest bardzo ważne, bo jeżeli sworzeń będzie miał zbyt duży luz w tulejce, to poza tym, że silnik będzie dzwonił, to łożysko stopy korbowodu na pewno szybko padnie. Tulejka z aukcji, którą podałeś możliwe, że jest oryginalna. Widać to choćby już po kolorze materiału (no chyba, że światło takie, w co wątpię). Oryginalne tulejki były dużo lepsze ze względu na zastosowany materiał. U mnie faktycznie tulejka nadaje się już do wymiany, ale to wynika z tego, że pewnego dnia z własnej głupoty przytarłem silnik, gdyby nie to, to pewnie by jeszcze trochę polatała. Idź do tokarza, niech Ci dorobi tulejkę z fosforobrązu i będzie ok. axelbenq napisał(a):czy opłaca się kupić teraz nową tulejkę rzemieślniczą i rozwiercić na równe 12mm ? A może wybrać rzekomo oryginał ZMD z allegro jak np na tej aukcji: http://allegro.pl/tulejka-korbowodu-oryginal-zmd-romet-motorynka-i3656373418.html Z góry dziękuję zainteresowanych tematem Lepsza będzie ZMD. Tulejkę trzeba roztoczyć w środku, wcisnąć w korbowód i rozwiertakiem nastawnym poprawić tak, aby była dobrze spasowana ze sworzniem. Najlepiej jakby wykonał Ci to ktoś, kto ma o tym pojęcie, bo jak za ciasno spasujesz sworzeń z tulejką to nastąpi zatarcie i obrócenie tulejki w główce korbowodu, a jak za luźno, to wiadomo orkiestra w silniku i szybsze zużycie łożyska stopy korbowodu. RE: Tulejka sworznia rzemieślniczym wale - pytania i wątpliwości. - wojtekr35 - 03-11-2013 18:30:24 A są może podane wartości luzu między tulejką, a sworzniem? Wtedy byłoby łatwiej, bo tak na wyczucie to łatwo zj*bać robotę. RE: Tulejka sworznia rzemieślniczym wale - pytania i wątpliwości. - Kanilox - 03-11-2013 18:43:05 Bo te nowe tulejki są robione z mosiądzu, dlatego to takie gówno, powinny być z brązu lub jeszcze lepiej z fosforobrązu wiem że użytkownik zmd-51 czy jakoś ma takie na sprzedaż po 10 zł. RE: Tulejka sworznia rzemieślniczym wale - pytania i wątpliwości. - Błażej - 03-11-2013 18:43:52 Jak ten wał jest nowy to wiecie... RE: Tulejka sworznia rzemieślniczym wale - pytania i wątpliwości. - BigSoft - 03-11-2013 18:50:33 (03-11-2013 18:30:24)wojtekr35 napisał(a): A są może podane wartości luzu między tulejką, a sworzniem? Wtedy byłoby łatwiej, bo tak na wyczucie to łatwo zj*bać robotę. Prosto z "Motorowery Romet - obsługa i naprawa": RE: Tulejka sworznia rzemieślniczym wale - pytania i wątpliwości. - stqc - 03-11-2013 18:55:37 (03-11-2013 18:43:52)Błażej napisał(a): Jak ten wał jest nowy to wiecie... Dokładnie tak sprzedawca chce zarobić na jakimś jeleniu który uwierzy że jest on nowy RE: Tulejka sworznia rzemieślniczym wale - pytania i wątpliwości. - Stachu.G - 03-11-2013 19:01:15 BigSoft ty miałeś sworzeń od sima skracany zgadza się ? Dlatego były luzy, pamiętam jak u siebie miałem zrobioną tulejkę pod sworzeń zmd charta idealnie tak jak ma być, po iluś tam km byłem zmuszony wymienić sworzeń, chciałem założyć ten od simsona i były straszne luzy wróciłem do org. Po prostu ten od sima ma parę setek zaniżone. RE: Tulejka sworznia rzemieślniczym wale - pytania i wątpliwości. - BigSoft - 03-11-2013 19:06:05 Tak, być może dlatego. Z tym, że to było chyba nie w tym silniku. Sam już nie pamiętam. W każdym razie na pewno trzeba to dobrze sprawdzić przed montażem, bo szkoda wału RE: Tulejka sworznia rzemieślniczym wale - pytania i wątpliwości. - Romet drajwerV2 - 03-11-2013 20:20:34 ale głupoty. Obydwa sworznie mają wymiar równy 12.00 chyba że jakąś niedoróbke trafiłeś. Zanies wał i sworzen do tokarza i będziesz miał na 100% dobrze zrobioną tulejkę i nie będziesz musiał sie bawić w rozwiercanie |