Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 7 głosów - 5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Poradnik] Rozbiórka, składanie, smarowanie i typowe niedomagania piasty typu torpedo
Autor Wiadomość
wnusiu94 Offline
Moderator Działu Rowerowego
Moderatorzy


Liczba postów: 3,184
Imię: Adam
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #1
[Poradnik] Rozbiórka, składanie, smarowanie i typowe niedomagania piasty typu torpedo
Witajcie!

Ostatnimi czasy wiele osób zwracało się do mnie z prośbą o pomoc w rozbiórce tylnej piasty - typu torpedo. Między innymi dla Was powstał ten poradnik. Smile Co prawda taki instruktaż znajduje się już w internecie, ale ja osobiście kompletnie nic z niego nie rozumiem i do wszystkiego doszedłem sam. Postaram się wszystko wyjaśnić jak najprostszym językiem, bez używania specjalistycznego słownictwa. Rozbiórkę dokumentowałem moim niezawodnym aparatem fotograficznym.

Poradnik podzieliłem na kilka części - rozbiórkę, składanie, elementy podlegające smarowaniu oraz typowe niedomagania.

Zaczynamy! Za pomoc dydaktyczną posłużą nam 2 koła ze składaków Romet Flaming oraz Wigry. Torpedo tego typu było stosowane od lat '70 aż do końca lat '90, a nawet i później w przeróżnych kopiach wyrobów rowerów Romet.

Co należałoby wiedzieć na wstępie?
Piasta typu torpedo stosowana była w wielu rowerach, nie tylko polskich. Za pomocą tego poradnika swobodnie rozbierzecie piasty rosyjskie oraz zachodnie. Zasadniczą ich różnicą w stosunku do polskich jest konieczność zdemontowania oringu (w celu wymiany wałków) umiejscowionego na zabieraku - jak to rozbierzecie i pooglądacie, zrozumiecie o co chodzi. Ale wróćmy na chwilę do piast zachodnich...
... piasta torpedo stosowana w rowerach Romet jest kopią rozwiązania niemieckiego. Kopią do tego stopnia, że poszczególne części możemy bez problemu ze sobą zamieniać. Realia PRL sprawiły, że jakość wykonania polskiego odpowiednika jest (powiedzmy delikatnie) bardzo daleka od niemieckiego pierwowzoru i jeżeli chcielibyśmy to jakoś do siebie porównać weźmy np. najnowszego Mercedesa i malucha. Niby to samo, ale jednak nie. No ale do rzeczy.

A - i najważniejsze. Robota jest z gatunku brudnych. Naprawdę brudnych. Naprawdę bardzo brudnych. Wykonujemy ją w odzieży roboczej i bez pośpiechu.

Część #1 - rozbiórka.

Koło jakie jest, każdy widzi.


1979. Tutaj się na chwilę zatrzymajmy. 1979? Ale dlaczego? 2 cyfry wybite pod pegazem to 2 ostatnie cyfry rocznika piasty. Piasty, nie roweru - to dość istotne.


Do rozbiórki potrzebne nam będą:
- uniwersalny klucz rowerowy Romet z kwadratowym wcięciem (jeżeli nie posiadacie takiego zaawansowanego urządzenia, ostatecznie można użyć szczypiec uniwersalnych vel. obcęg, ale tego nie polecam. Sprawdza się również klucz płaski w małym rozmiarze - niestety nie do końca pamiętam w jakim, prawdopodobnie 6 lub 7),
- grzechotka z nasadką 17mm (ewentualnie klucz płaski w tym rozmiarze).




Przystępujemy do pracy. Nasadką 17mm odkręcamy nakrętkę przy mocowaniu torpeda do ramy. Nakrętka może być identyczna jak te mocujące koło, nie należy wtedy histeryzować i pominąć kolejny punkt.


Zdejmujemy również podkładkę znajdującą się pod nakrętką.


Klucz rowerowy posiada specjalne kwadratowe wcięcie o którym już wspomniałem.


Mocujemy go na zakończeniu ośki, przy zębatce. Ewentualnie do przytrzymania ośki używamy obcęg/klucza płaskiego, ale ja naprawdę tego nie polecam.


Stawiamy koło pionowo. Z drugiej strony chwytamy ręką mocowanie torpeda do ramy i kluczem wykręcany ośkę. Po wykręceniu nadal trzymamy uchwyt mocujący do ramy.



Wychodzi jak Wielka Brytania z Unii.


Wykręcona ośka.


Zdejmujemy uchwyt mocujący torpedo do ramy. U mnie jest na nim wybite Predom, ale może być też Romet/ZZR/Made in China lub po prostu nic. Mało istotne.


Trzymając otwartymi rękami torpedo z dwóch stron ostrożnie kładziemy koło na ziemię.


Zdejmujemy zębatkę. Mała uwaga - u mnie osłona kulek została na ośce, może się tak zdarzyć lub i nie, nie ma to większego znaczenia.



Naszym oczom ukazuje się taki widok.


Wyjmujemy łożysko. Tutaj się na chwilę zatrzymajmy przy temacie samych łożysk. Jeżeli oryginalne są dobre, czyścimy je tylko ze starego smaru, smarujemy ponownie i zakładamy ponownie. Nie, nie montujemy nowych. Bo nie.



Wyjmujemy 5 baryłek, wałeczków, zwał jak zwał.


Wyjmujemy miseczkę w której osadzone były wałeczki.



Przed nami taki widok.


Podnosimy obręcz do góry, tak aby zawartość torpeda pozostała na ziemi w pozycji pionowej. Przed nami taki widok.


Zdejmujemy bębenek. To "serce" całego torpeda, bardzo często ulega on wyrobieniu. W bębenku znajduje się element ruchomy (kręci się tylko w jedną stronę) - demontujemy go poprzez ciągnięcie do do siebie i kręceniu nim w prawo i lewo. Demontaż wewnętrznego elementu nie ma logicznego sensu, zostawiamy to w spokoju. Pokazane w ramach ciekawostki.




Przed nami taki widok. Tak, wyleciała mi kulka z łożyska.


Zdejmujemy łożysko.


Oto ostatni element torpeda. Jest nagwintowany. Mocuje się do niego uchwyt mocujący torpedo do ramy. Obecna może być również osłonka której nie sfotografowałem, lecz nie zawsze.


Pusta piasta. Co myśmy narobili!


W kwestii rozbiórki to wszystko. Nie było tak strasznie, prawda? To teraz składamy! :F

Część #2 - składanie.

Kładziemy przed sobą ostatni zdemontowany element.


Zakładamy łożysko. Kulkami do góry! Dobrze jest je wyczyścić i przesmarować od nowa.


Zauważcie, że ten element ma specjalnie wcięcia. Pasujemy wypustki wewnątrz bębenka do tych wcięć. Syf jak cholera, takiej ilości smaru nie powinno tam być.



Tutaj widoczne są wypustki wewnątrz bębenka. Są 2, na przeciw siebie.


Przed nami ponownie taki widok.


Na złożone już elementy nakładamy obręcz. Wszystko nadal spoczywa w poziomie. Przed nami taki widok.


Teraz bardzo ważna część całej operacji. Bierzemy do ręki miseczkę w której osadzone były wałeczki, odwracamy ją na drugą stronę.



Jest to bardzo specyficzny kształt. Pionowe powierzchnie muszą zetknąć się z takimi samymi powierzchniami już na bębenku włożonym do wnętrza piasty.


Po montażu miseczki wygląda to tak.


Zakładamy wałeczki. Dobrze jest je lekko przesmarować smarem, aby "przykleiły" się do miseczki. Zaznaczam - lekko. To znaczy minimalnie.


Na zębatkę zakładamy łożysko. Znów kulkami do góry. Dobrze jest je przesmarować.


Kolejna, najtrudniejsza część operacji. Musimy spasować zębatkę do założonych przed chwilą wałeczków. Na smar nie patrzcie - nie powinno go tam tyle być.


Odwrócona zębatka. Wystające elementy muszą popychać wałeczki.


Ostrożnie pasujemy zębatkę. O! Wskoczyła.


Wkładamy ośkę. Z drugiej strony trzymamy całość otwartą dłonią i wkręcamy ośkę.


Nadal trzymając torpedo z drugiej strony ostrożnie podnosimy koło do pozycji pionowej. Ręką wkręcamy ośkę zostawiając minimalny luz.


Kiedy już wkręciliśmy ośkę zakładamy uchwyt mocujący do ramy.


Zakładamy podkładkę. Posiada ona wypustek centrujący, musimy nim natrafić na wcięcie w ośce.


Zakręcamy nakrętkę. Póki co zostawiamy odstęp pomiędzy podkładką a nakrętką.


Trzymając za ...


... z drugiej strony nakładamy klucz (ewentualnie obcęgi/klucz płaski, jak już musicie ...)


Skręcamy torpedo do lekkiego oporu na kluczu. Następnie dokręcamy nakrętkę przy uchwycie mocującym do ramy (trzymając za uchwyt mocujący do ramy) - tym razem już do oporu. Kluczem dokręcamy całe torpedo, aby kręciło się z minimalnym oporem.

Cieszymy się skręconym torpedem!

Część #3 - elementy podlegające smarowaniu.

1) oba "duże" łożyska kręcące się po obu stronach piasty,
2) kulki w zębatce,
3) wnętrze piasty - dosłownie minimalną ilością smaru,
4) żłobienie bębenka - również minimalną ilością smaru.

Na reszcie elementów nie ma prawa być smaru, nie sugerujcie się zdjęciami z części #1 oraz #2.

Część #4 - typowe niedomagania.

Typowym niedomaganiem rometowskiej piasty typu torpedo jest tzw. "przepuszczanie", czyli zbyt późna (lub jej brak) reakcja na pedałowanie lub hamowanie. Co zrobić jeżeli kręcimy pedałami, a rower nawet nie chce ruszyć z miejsca, bądź robi to dopiero np. za 2 obrotem korby? Co kiedy rower hamuje z podobnym opóźnieniem?

Najczęściej winne są wałeczki. Ich prawidłowa średnica to ok. 6,8mm, jeżeli są wyrobione ten wymiar będzie oczywiście sporo mniejszy.


Bądź bębenek i/lub element z nim współpracujący.



W przypadku zużytych wałeczków sprawa jest prosta - dostać możemy je na "znanym portalu aukcyjnym" za niewielkie pieniądze. Poratować może nasz również okoliczny sklep rowerowy (niestety nie każdy...). Jeżeli natomiast wyrobił się bębenek (nie funkcjonuje już w nim kontra) sprawa się komplikuje. Możemy mieć problem z dostaniem nowego elementu, próbować możemy w sklepie rowerowym jednak i tu może być ciężko. Ostatecznym ratunkiem jest zakup części używanej, ale niestety pozostaje kwestia nieznanego stanu. W/w objawy spowodowane mogą być również zbyt dużą ilością smaru wewnątrz piasty. Wtedy dobrze jest porządnie wyczyścić wszystkie części rozpuszczalnikiem, a następnie przesmarować tylko te, o których wspomniałem w części #3.

Mam nadzieję, że się przyda. Smile
Wszelkie pytania kierujcie w tym temacie.

Legenda nie umiera nigdy. | Różowy Składak - Zapraszam!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-08-2016 14:22:38 przez wnusiu94.)
04-08-2013 18:30:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 43 użytkowników postawiło piwo wnusiu94 za ten post.
Reklama
xarOn Offline
......
*


Liczba postów: 224
Imię: Wojciech
Skąd: Koronowo
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #2
RE: [Poradnik] Rozbiórka i ponowne skręcanie torpeda
Na pewno się przyda ! Wink

- Romet T-1 - ''86 - Sprzedany
- Romet Ogar 200 - ''84- Sprzedany
- Romet Ogar 205 - ''89
- Honda NS1 - "94
04-08-2013 18:46:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wojski Offline
Nie wiem co tu napisać
*


Liczba postów: 437
Imię: Wojtek
Skąd: Szczecinek
Pojazd: Inny Romet
Post: #3
RE: [Poradnik] Rozbiórka i ponowne skręcanie torpeda
Bardzo dobry poradnik! Przyda się początkującym. Ja ośkę wyciągam z całym torpedem Smile.

Romet Wigry 3 84'
Romet Wigry 3 82'
Romet Wigry 3 82'
Romet Wigry 3 85'
Romet Universal 81' (Wigry 5)
Romet GIL 81 Romet Wigry 3 84' Romet Wigry 3 89' Romet Universal-Flaming 98'(?)
04-08-2013 21:37:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
miki1999 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 298
Imię: Mikołaj
Skąd: Warmia i Mazury
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: [Poradnik] Rozbiórka i ponowne skręcanie torpeda


Całe życie szukałem takiego poradnika, w końcu Bóg mnie wysłuchał ;__;
04-08-2013 23:13:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 4 użytkowników postawiło piwo miki1999 za ten post.
wnusiu94 Offline
Moderator Działu Rowerowego
Moderatorzy


Liczba postów: 3,184
Imię: Adam
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #5
RE: [Poradnik] Rozbiórka i ponowne skręcanie torpeda
(04-08-2013 23:13:11)miki1999 napisał(a):  

Całe życie szukałem takiego poradnika, w końcu Bóg mnie wysłuchał ;__;

Dawno nikt mnie tak nie rozbawił. ;_; Masz Pomógł, nie wiem za co. ;_____;

Legenda nie umiera nigdy. | Różowy Składak - Zapraszam!
04-08-2013 23:30:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo wnusiu94 za ten post.
Krystian Colo Offline
Romeciarz na zawsze
*


Liczba postów: 832
Imię: Krystian
Skąd: Kielce
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #6
RE: [Poradnik] Rozbiórka i ponowne skręcanie torpeda
Bardzo przydatny poradnik, myślę że nie jednemu początkującemu Romeciarzowi się przyda.

Moje Romeciki Wink
- Romet 50 T-1 80'
- Romet Wigry 3 88'
- Romet Reksio 85'
- Romet Turing Luxus 77'
- Pocket Bike 49 ccm
04-08-2013 23:33:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Przemi998 Offline
Komarowiec
*


Liczba postów: 5,103
Imię: Przemek
Skąd: Zakrzewo
Pojazd: Romet Komar
Post: #7
RE: [Poradnik] Rozbiórka i ponowne skręcanie torpeda
napewno sie przyda wielkie dzięki Wnusiu nasz pomógł Wink

Moje Maszyny:
komar 2352
Romet Polo
Sprzedane:
Romet 50 t-1
Romet ogar 205
Jawa kaczka
komar 2330
04-08-2013 23:38:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Krystian Colo Offline
Romeciarz na zawsze
*


Liczba postów: 832
Imię: Krystian
Skąd: Kielce
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #8
RE: [Poradnik] Rozbiórka i ponowne skręcanie torpeda
Odemnie też masz pomógł.

Moje Romeciki Wink
- Romet 50 T-1 80'
- Romet Wigry 3 88'
- Romet Reksio 85'
- Romet Turing Luxus 77'
- Pocket Bike 49 ccm
04-08-2013 23:42:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wnusiu94 Offline
Moderator Działu Rowerowego
Moderatorzy


Liczba postów: 3,184
Imię: Adam
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #9
RE: [Poradnik] Rozbiórka i ponowne skręcanie torpeda
Dzięki. Smile Cieszę się, że się przyda.

Podsuńcie jakieś pomysły na kolejne Poradniki. Następny będzie o mechaniźmie składającym, a kolejne?

Legenda nie umiera nigdy. | Różowy Składak - Zapraszam!
04-08-2013 23:44:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Krystian Colo Offline
Romeciarz na zawsze
*


Liczba postów: 832
Imię: Krystian
Skąd: Kielce
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #10
RE: [Poradnik] Rozbiórka i ponowne skręcanie torpeda
Hmmm...... może przygotowywanie ROMETA do sezonu.

Moje Romeciki Wink
- Romet 50 T-1 80'
- Romet Wigry 3 88'
- Romet Reksio 85'
- Romet Turing Luxus 77'
- Pocket Bike 49 ccm
05-08-2013 10:26:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BITER Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 377
Imię: Maciek
Skąd: Suwałki
Pojazd: Inny Romet
Post: #11
RE: [Poradnik] Rozbiórka i ponowne skręcanie torpeda
Świetny poradnik Wnusiu Smile Za trzecim razem kiedy będę rozkręcał torpedo to być może już się na pamięć nauczę Big Grin

Romet Jubilat2 '86
Romet Pelikan '79
Romet Salto '87
Opel Corsa B 1.5 TD ISUZU 1995[/color]
Romet Wigry Kowalewo '97
05-08-2013 10:45:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
martini Offline
Nowy
*


Liczba postów: 11
Imię: Marcin
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Inny Romet
Post: #12
RE: [Poradnik] Rozbiórka i ponowne skręcanie torpeda
Hej, mam pewien problem z moim torpedo w wigry3. Otóż, rozłożyłem, wyczyściłem, przesmarowałem i działa, ale... No właśnie ale, czasami dzieje się tak, że kiedy próbuję pedałować do przodu, zębatka kręci się w miejscu. Dzieje się to, jak na chwilę przestanę pedałować i znowu zacznę, kiedy cały czas pedałuję, nie mam takiego problemu. Hamulec działa. Może dałem gdzieś za dużo smaru? Rozkręcam to cholerstwo już trzeci raz i jakoś nie mogę dojść do tego, jak rozwiązać ten problem.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-08-2013 19:28:46 przez martini.)
30-08-2013 19:28:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
martini Offline
Nowy
*


Liczba postów: 11
Imię: Marcin
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Inny Romet
Post: #13
RE: [Poradnik] Rozbiórka i ponowne skręcanie torpeda
I ta część w bębenku wypadła z niego, jest kompletnie luźna, więc myślę, że to ona zawiniła. Macie jakieś pomysły?
30-08-2013 20:52:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wnusiu94 Offline
Moderator Działu Rowerowego
Moderatorzy


Liczba postów: 3,184
Imię: Adam
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #14
RE: [Poradnik] Rozbiórka i ponowne skręcanie torpeda
(30-08-2013 20:52:35)martini napisał(a):  I ta część w bębenku wypadła z niego, jest kompletnie luźna, więc myślę, że to ona zawiniła. Macie jakieś pomysły?

Poczekaj, jeszcze raz. Pedałujesz do przodu i korba przez chwilę bezwładnie kręci (poprzez łańcuch) zębatką na torpedzie? Jeżeli tak jest, dałeś za dużo smaru do torpeda. Miałem tak już 2 razy. Musisz wyczyścić wszystko benzyną i pamiętać, że smarujemy tylko łożyska. W dodatku delikatnie, żeby uniknąć właśnie takiego zjawiska jak u Ciebie.

Legenda nie umiera nigdy. | Różowy Składak - Zapraszam!
30-08-2013 21:01:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo wnusiu94 za ten post.
martini Offline
Nowy
*


Liczba postów: 11
Imię: Marcin
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Inny Romet
Post: #15
RE: [Poradnik] Rozbiórka i ponowne skręcanie torpeda
(30-08-2013 21:01:06)wnusiu94 napisał(a):  
(30-08-2013 20:52:35)martini napisał(a):  I ta część w bębenku wypadła z niego, jest kompletnie luźna, więc myślę, że to ona zawiniła. Macie jakieś pomysły?

Poczekaj, jeszcze raz. Pedałujesz do przodu i korba przez chwilę bezwładnie kręci (poprzez łańcuch) zębatką na torpedzie? Jeżeli tak jest, dałeś za dużo smaru do torpeda. Miałem tak już 2 razy. Musisz wyczyścić wszystko benzyną i pamiętać, że smarujemy tylko łożyska. W dodatku delikatnie, żeby uniknąć właśnie takiego zjawiska jak u Ciebie.

Dzięki, nawaliłem tam bardzo dużo smaru, więc to musi być to. Zastosuję się do Twoich rad i dam jutro znać, bo za oknem robi się już ciemno, także nie pomajstruję już dzisiaj. Jeszcze raz dzięki.
30-08-2013 21:24:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 19:29:01
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 33
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 235
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 441
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 370
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 86
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 340
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 488
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 66
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19216
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 88
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 239
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 822
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 254

Reklama