| 
		
	 
		
		 Ocena wątku: 
			
				0 głosów - 0 średnio12345 
		
			| 
					[Ogar 200] Pierwszy problem
				 |  
			| Autor | Wiadomość |  
		
	
		| Liissu   Nowy
 
  
 
   Liczba postów: 25
 Imię: Adrian
 Skąd: Pysznica
 Pojazd: Romet Ogar 200
 
 | 
			| Pierwszy problem 
 
				Witajcie. 
Znalazłem to forum szukając rozwiązania problemu, ale moja minimalna wiedza na temat tego sprzętu uniemożliwia mi wykorzystanie zawartych tu informacji.
 
Problem jest taki:
 
Ogarek zawsze odpalał od 2-3 kopa, teraz nie odpala wcale. Co powinienem sprawdzić i jak? Jak sprawdzić elektrykę niezbędną do odpalenia Ogarka, czy wykonać czynności umożliwiające sprawdzenie czy coś działa, lub nie działa tak jak powinno. Jak wspomniałem, motorower odpalał jeszcze pod koniec zimy bez najmniejszego problemu. Próbowałem przeczyścić świece, mieszać zastaną benzynę w baku ect, nie wiem co mogę zrobić, żeby go uruchomić. Jeśli możecie, dajcie proszę wskazówki z w miarę dokładnym opisem co i jak wykonać, jakich narzędzi użyć do sprawdzenia czy coś działa ect. Z góry dziękuję i proszę o cierpliwość dla "zielonego"    |  |  
	| 20-07-2013 13:12:05 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif)  
 |  
	
		| zigu98   Praktykant
 
  
 
   Liczba postów: 366
 Imię: Grzegorz
 Skąd: Okolice Stalowa Wola
 Pojazd: Inny
 
 | 
			| RE: Pierwszy problem 
 
				Widzę kolega z okolicy, witam   
Na samym początku proponuje spuścić to stare paliwo do jakiegoś zbiornika. 
Możesz wyczyścić bak. Odkręć go, zdemontuj kranik, weź kilkanaście nakrętek lub ostrych kamyczków, wsyp je do baku i zalej czystym paliwem lub jakimś rozpuszczalnikiem ( ja tak robiłem i pomogło.) 
Potrzęś trochę tym bakiem i wylej to co masz w środku. Potwórz to kilka razy, bo być może masz jakiś syf w środku. 
Następną rzeczą którą warto zrobić, jest wyczyszczenie kranika. Rozkręć go, sprawdź czy uszczelki są dobre. Przemyj go w benzynie i przedmuchaj najlepiej sprężarką. 
Warto też wyczyścić gaźnik. Odkręć go od króćca, odłącz linkę i rozbierz na drobne części. Wymyj do w benzynie, i również przedmuchaj sprężarką. Przedmuchaj dysze w gaźniku. Te złote śrubki które są po boku gaźnika, tj po lewej stronie gdy siedzisz na Romecie.  
Po prawidłowym złożeniu gaźnika, będziesz pewnie musiał go wyregulować, ale są takie poradniki na forum   
Do baku zalej świeżą mieszankę i powinno działać.
 
Jeszcze takie pytanie, iskra jest?
			"Live to ride
 Ride to live
 Away of life"
 
 Aktualne pojazdy:
 FSO Polonez 1.6 GLI '96
 
 Byłe pojazdy:
 Romet Ogar 200 '88
 |  |  
	| 20-07-2013 13:27:07 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif)  
 |  
	
		| Paweł96   Uczeń
 
  
 
   Liczba postów: 175
 Imię: Paweł
 Skąd: Okolice Wielunia
 Pojazd: Inny
 
 | 
			| RE: Pierwszy problem 
 
				 (20-07-2013 13:27:07)zigu98 napisał(a):  Widzę kolega z okolicy, witam  Na samym początku proponuje spuścić to stare paliwo do jakiegoś zbiornika.
 Możesz wyczyścić bak. Odkręć go, zdemontuj kranik, weź kilkanaście nakrętek lub ostrych kamyczków, wsyp je do baku i zalej czystym paliwem lub jakimś rozpuszczalnikiem ( ja tak robiłem i pomogło.)
 Potrzęś trochę tym bakiem i wylej to co masz w środku. Potwórz to kilka razy, bo być może masz jakiś syf w środku.
 Następną rzeczą którą warto zrobić, jest wyczyszczenie kranika. Rozkręć go, sprawdź czy uszczelki są dobre. Przemyj go w benzynie i przedmuchaj najlepiej sprężarką.
 Warto też wyczyścić gaźnik. Odkręć go od króćca, odłącz linkę i rozbierz na drobne części. Wymyj do w benzynie, i również przedmuchaj sprężarką. Przedmuchaj dysze w gaźniku. Te złote śrubki które są po boku gaźnika, tj po lewej stronie gdy siedzisz na Romecie.
 Po prawidłowym złożeniu gaźnika, będziesz pewnie musiał go wyregulować, ale są takie poradniki na forum
  Do baku zalej świeżą mieszankę i powinno działać.
 
 Jeszcze takie pytanie, iskra jest?
 
Zgadzam się z kolegą który wyszczerzył zęby na obrazku .
			 Aktualne pojazdy :
 Kinroad Łoś - sprzęcik na co dzień
  
 Mińsk 125 - sprzęcik do renowacji
  
 Plany na pierwsze auto : Audi 80 B4 1.9 TDI 1Z.
   |  |  
	| 20-07-2013 14:08:46 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif)  
 |  
	
		| Bladebreaker   Majster
 
  
 
   Liczba postów: 224
 Imię: Kacper
 Skąd: Inowrocław
 Pojazd: Inny
 
 | 
			| RE: Pierwszy problem 
 W Garażu:
 
 1. Komar 2350 1973r.
 
 2. Simson S51 B-4 1987r.
 
 3. Simson S51 B-4 1988r.
 
 4. Simson SR-2 1960r.
 
 5. Simson SR-2 1958r. ( Dawca )
 
 W planach :
 
 1. Ural M67 <3
 |  |  
	| 20-07-2013 14:17:54 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif)  
 |  
	
		| zigu98   Praktykant
 
  
 
   Liczba postów: 366
 Imię: Grzegorz
 Skąd: Okolice Stalowa Wola
 Pojazd: Inny
 
 |  |  
	| 20-07-2013 14:26:12 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif)  
 |  
	
		| zigu98   Praktykant
 
  
 
   Liczba postów: 366
 Imię: Grzegorz
 Skąd: Okolice Stalowa Wola
 Pojazd: Inny
 
 |  |  
	| 21-07-2013 00:28:41 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif)  
 |  
	
		| Quake96   Pyr pyr, wrum, wrum :D
 
   
 
   Liczba postów: 2,790
 Imię: Piotr
 Skąd: Bydgoszcz
 Pojazd: Romet Ogar 200
 
 | 
			| RE: Pierwszy problem 
 
				 (21-07-2013 00:40:23)marecki napisał(a):  Iskra - ściągasz fajkę, wykręcasz świecę, zakładasz fajkę, przykładasz święcę do cylindra - i kopiesz, tylko przyptrzumuj czymś izolowanym, bo czasem potrafi pier****ąć  Jeśli nie ma, zajrzyj do iskrownika - potrzebny ściągacz, po odkręceniu zobacz stan cewek, czy nie przerwane chociażby. Możesz jeszcze przemyć gaźnik jeśli nie pali a iskra jest. A no i ustaw zapłon jeśli szwankuje praca  
Po co mu ściągacz? Toć żeby mieć swobodny dostęp do iskrownika, wystarczy odkręcić kapę od strony zapłonu. Nawet cewki wtedy wymieni bez problemu.
			 - Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
 - Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...
 
 "Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
 Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
 |  |  
	| 21-07-2013 12:38:16 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif)  
 |  
		
	 
		
  
 
 
 
 
 
		
		
	 
 Użytkownicy przeglądający ten wątek:
 
 
 | 
 
 
 
 
 |