Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Chłodzenie zapłonu.
Autor Wiadomość
kamil97 Niedostępny
Początkujący


Liczba postów: 1,709
Imię: Kamil
Skąd: Julianów- TOP
Pojazd: Inny
Post: #1
Chłodzenie zapłonu.
Witam.
Mam pytanko.
Jeśli bym zamontował wiatraczek na krzywce by chłodził zapłon to wyjdzie coś na lepsze dla silnika?
Dodam jeszcze że Kondensator będzie umieszczony na zewnątrz motoru a w iskrowniku jest cewka zapłonowa nowej produkcji.

Moja skoda octavia I 1.8 SLX
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-06-2013 21:11:14 przez kamil97.)
09-06-2013 21:10:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
fosa Offline
Stary komarzysta :P
*


Liczba postów: 1,735
Imię: Filip
Skąd: Kołdowo
Pojazd: Romet Kadet
Post: #2
RE: Chłodzenie zapłonu.
według mnie dobry pomysł Tongue ale nic to nie da
09-06-2013 21:15:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kamil97 Niedostępny
Początkujący


Liczba postów: 1,709
Imię: Kamil
Skąd: Julianów- TOP
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Chłodzenie zapłonu.
Aha. Ok. Dzięki.

Moja skoda octavia I 1.8 SLX
09-06-2013 21:21:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,006
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: Chłodzenie zapłonu.
(09-06-2013 21:10:31)kamil97 napisał(a):  Jeśli bym zamontował wiatraczek na krzywce by chłodził zapłon to wyjdzie coś na lepsze dla silnika?

Nie. Silnik nie rozgrzeje się nigdy do takiej temperatury, żeby stopić uzwojenie (izolację na nim) więc to nie ma sensu, szczególnie, że prądnica jest zamknięta pod pokrywą. Pomysł niestety bezsensowny (nie bierz tego do siebie, po prostu mówię jak jest).

kamil97 napisał(a):Dodam jeszcze że Kondensator będzie umieszczony na zewnątrz motoru a w iskrowniku jest cewka zapłonowa nowej produkcji.

Kondensator na zewnątrz to dobry pomysł. Jednak polecam go wyprowadzić jak najbliżej silnika, np może być schowany pod tą metalową osłoną na filtr powietrza. Niektórzy pakują go do lampy - za daleko.

citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-06-2013 21:36:40 przez BigSoft.)
09-06-2013 21:36:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kamil97 Niedostępny
Początkujący


Liczba postów: 1,709
Imię: Kamil
Skąd: Julianów- TOP
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Chłodzenie zapłonu.
Ja mam zamiar umieścić go pod kanapą.

Moja skoda octavia I 1.8 SLX
09-06-2013 21:42:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,006
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #6
RE: Chłodzenie zapłonu.
Im dalej, tym gorzej, ale zrobisz jak uważasz Wink

citroen-XM.pl
09-06-2013 21:45:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kamil97 Niedostępny
Początkujący


Liczba postów: 1,709
Imię: Kamil
Skąd: Julianów- TOP
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Chłodzenie zapłonu.
Ale pomyśle jeszcze. Ważne był na zewnątrz motoru.

Moja skoda octavia I 1.8 SLX
09-06-2013 21:51:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Joker345 Offline
Papier
*


Liczba postów: 328
Imię: Łukasz
Skąd: Ujazd śląski
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #8
RE: Chłodzenie zapłonu.
A co to daje że kondensator będzie schowany np pod osłoną filtra?

To jest Joker, tego nie ogarniesz.
10-06-2013 20:06:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kondzio310 Offline
Kondziu
*


Liczba postów: 810
Imię: Konrad
Skąd: Sieroszewice
Pojazd: Inny
Post: #9
RE: Chłodzenie zapłonu.
nie bedzie sie grzał, a zarazem na ciepłym nie będzie problemów z odpalaniem na ciepłym silniku
10-06-2013 20:11:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,006
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #10
RE: Chłodzenie zapłonu.
(10-06-2013 20:06:58)Joker345 napisał(a):  A co to daje że kondensator będzie schowany np pod osłoną filtra?

Nowe kondensatory lubią szybko się uszkadzać od temperatury panującej w silniku. Taka "jakość". Prosty patent na to, to wyprowadzenie go poza silnik.

citroen-XM.pl
11-06-2013 00:11:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Marwerick Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,866
Imię: Zbigniew
Skąd: rumia (GWE)
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: Chłodzenie zapłonu.
potwierdzam to co napisał bigsoft i kondzio ja też miałem problem z kondensatorem jeden chiński mi napuchł a był w zapłonie drugi czeski(tesla) jak się nagrzał bardzo mocno to też iskra słaba jak papier ale chińczyk jak się nagrzał to w ogóle nie było iskry i jak swój też wyrzuciłem poza zapłon w silniku i mam zamocowany do obudowy puszki filtra powietrza i musi być dobrze uziemiony i nie może ci wypaść w czasie jazdy bo ci motor zgaśnie raz tak miałem że z uchwytu mi się zsunął i motor zdechł ale jak masz na zewnątrz to czy ciepły czy zimny bardzo dobrze odpala i nawet jak jest silnik bardzo gorący to nic się reszcie zapłonu nie stanie
11-06-2013 01:08:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
LukaszzT1 Offline
Komarzysta :F
*


Liczba postów: 2,082
Imię: Łukasz
Skąd: Lubzina (RRS)
Pojazd: Inny
Post: #12
RE: Chłodzenie zapłonu.
A moze dać odrazu kondensator do cewki pod bakiem? miał by dobre chłodzenie,i przypiął go do cewki a z tego co mi wiadomo to nie bedzie z tym problemów bo widziałem ze ktos tak miał.

Romet 50-T1 1980r(Sprzedany)
Romet 50-T1 1981r (Sprzedany)
Romet ogar 200 1988r(Sprzedany)
Cezet 175 487.0 1988r(Sprzedana)
Simson Sr50 1987r
Polonez Caro Plus 1.6 Gli 1997r
11-06-2013 16:22:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kamil97 Niedostępny
Początkujący


Liczba postów: 1,709
Imię: Kamil
Skąd: Julianów- TOP
Pojazd: Inny
Post: #13
RE: Chłodzenie zapłonu.
Czyli Kondensator musi być zmasowany? To gdzie go najlepiej zamocować i w jaki sposób(uchwyt itp.)?

Moja skoda octavia I 1.8 SLX
11-06-2013 16:54:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
tramwajarz Offline
Król Śmieciarek xd
*


Liczba postów: 2,208
Imię: Daniel
Skąd: Rzgów/k.Łodzi
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #14
RE: Chłodzenie zapłonu.
Odrazu dajcie kondek od malucha,ma już blaszkę do mocowania gdzieś na masę

Romet 50-T1 1979
Romet Sport 1986
Malagutti Crosser 50 1995
11-06-2013 16:59:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,006
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #15
RE: Chłodzenie zapłonu.
(11-06-2013 16:54:53)kamil97 napisał(a):  Czyli Kondensator musi być zmasowany? To gdzie go najlepiej zamocować i w jaki sposób(uchwyt itp.)?

Oczywiście, że tak. Ogólnie taki kondensator nie ma biegunowości, ale sprowadzając to do + i -, to np kabelek kondensatora jest naszym +, a obudowa -. Więc obudowa musi mieć bardzo dobry kontakt z masą, aby kondensator spełniał swoją funkcję. Zresztą nawet jak popatrzycie na schemat zapłonu czy prądnicy, to jedna "kreska" z kondensatora jest podłączona do przerywacza, a druga do symbolu masy Wink

citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-06-2013 18:27:07 przez BigSoft.)
11-06-2013 18:26:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Zarejestrowanie ogara na ...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:08:28
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 71
Jubilat 2 i Uniwerasl
Ostatni post: grzesbmw
Wczoraj 17:46:41
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 60
Stajnia Bola
Ostatni post: NoSeLatamTrochu
Wczoraj 13:58:00
» Odpowiedzi: 41
» Wyświetleń: 11338
Koła 19 cali Aluminiowa o...
Ostatni post: romek
Wczoraj 08:59:44
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 1258
kupię magneto do silnika ...
Ostatni post: zmd-52
17-12-2025 23:08:01
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 402
Czy malować koła na prosz...
Ostatni post: Bob_Harley
17-12-2025 21:24:11
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 2675
Manetki gazu i sprzęgła
Ostatni post: romek
17-12-2025 10:18:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 789
Klamki Romet Kadet
Ostatni post: RobertRG
17-12-2025 03:07:14
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 107
Kolekcja rometów
Ostatni post: grzesbmw
16-12-2025 22:43:04
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 147
Wał 023 pełny czy orginal
Ostatni post: grz3513k
16-12-2025 02:38:53
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 391
Cześć wszystkim
Ostatni post: grzesbmw
15-12-2025 23:22:04
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 141
Czyżby T-3 nie istniał?
Ostatni post: Alenia232
15-12-2025 21:38:30
» Odpowiedzi: 64
» Wyświetleń: 52532
opona - stomil czy współc...
Ostatni post: Bob_Harley
15-12-2025 21:01:25
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 355
Jakie gwintowniki/narzynk...
Ostatni post: Piotrekdriver1
15-12-2025 14:26:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 391
Gdańska Jawa Babetta 210
Ostatni post: buras_tft
15-12-2025 01:11:56
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 1352

Reklama