WSK i jej wykończenie - silnik oraz koła
|
Autor |
Wiadomość |
Artur
Zachmurzony
Liczba postów: 2,356
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
|
WSK i jej wykończenie - silnik oraz koła
Prawdopodobnie uda mi się dorwać szczątki WSK (125 albo 175 - właśnie nie pamiętam, ale jest to Kobuz czy cóś takiego), w której to brakuje głównych podzespołów - kół oraz silnika.
I tutaj mam kilka możliwości - albo dokupię oryginały, wyremontuję i będzie 100% oryginalna WSK, ale... Każdy sprzęt, jaki mam, robię na 100% fabrykę. Pomyślałem więc, że raz można by zaszaleć!
Moje pytanie: czy można znaleźć jakiś w miarę tani silnik i koła - tak, żeby w miarę pasowały, były troszkę mocniejsze od oryginalnego silnika (ale bez przesady - to ma się trzymać w kupie, a nie od razu rozpaść!), bezawaryjne (wiadomo - jak się zrobi ), oczywiście - "z epoki" - czyli nowe chińczyki nie wchodzą w grę, no i z dostępnymi częściami.
Internet przeglądałem - każdy wymienia wuchtę silników, które by pasowały, nikt nie podaje konkretów.
Miło by było, jakby to weszło bez większych przeróbek.
Od razu uprzedzam - nie ma być to pseudo-tjunink na coś kroso- czy ścigaczopodobnego. Ma to elegancko wyglądać, wizualnie zbytnio od oryginału nie odbiegać. No i - rzecz jasna - przy okazji malowania Jawy lakierek pewnie też porządny, w oryginalnych barwach, cudo to mogło by dostać. Także dziadostwa nie mam zamiaru tutaj tworzyć.
|
|
01-06-2013 18:06:22 |
|
|
zigu98
Praktykant
Liczba postów: 366
Imię: Grzegorz
Skąd: Okolice Stalowa Wola
Pojazd: Inny
|
RE: WSK i jej wykończenie - silnik oraz koła
Silnik, myślę że dobry byłby od MZ 150. Nie mam pojęcia jak z mocowaniami, ale łańcuch jest po tej samej stronie jak w Wuesce, więc oryginalne koło by podeszło.
Dobrze zrobiony, niemiecki silnik będzie przy odpowiedniej eksploatacji będzie bezawaryjny.
Zmieścić też się powinien
Chyba że chcesz coś mocniejszego Właśnie, jaką byś chciał mieć tam pojemność?
"Live to ride
Ride to live
Away of life"
Aktualne pojazdy:
FSO Polonez 1.6 GLI '96
Byłe pojazdy:
Romet Ogar 200 '88
|
|
01-06-2013 18:12:16 |
|
|
Artur
Zachmurzony
Liczba postów: 2,356
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
|
RE: WSK i jej wykończenie - silnik oraz koła
Pojemność jest mi obojętna.
Zostaje kwestia, co było w oryginale - jeśli to WSK 175, to wtedy kombinowanie z innymi silnikami ciut bez sensu - w końcu to by wystarczało. Jak 125 - to wtedy sens by był. No - chyba, że podejdzie tu silnik lepszy od WSK 175, nie tylko pod względem osiągów.
Cytat:Nie mam pojęcia jak z mocowaniami
A o to mi głównie chodzi. Nie chciałbym za bardzo tam kombinować z nimi, dlatego się pytam, co może podejść bez większych ingerencji.
Może się okaże, że nie warto kombinować.
A MZ 150 nie jest czasem bez mocowań z przodu?
-------
Już się dowiedziałem - te pozostałości są po WSK 125.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-06-2013 18:41:47 przez Artur.)
|
|
01-06-2013 18:35:19 |
|
|
Artur
Zachmurzony
Liczba postów: 2,356
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
|
RE: WSK i jej wykończenie - silnik oraz koła
Cytat:serducho mocniejsze i żeby było tanio to nie da się tak zrobić.
Da się.
Troszkę wyjaśnienia - zainspirował mnie do tego widok Mińska z silnikiem od WSK 125. Skoro w jedną stronę pasuje to pomyślałem, czy do WSK z Mińska nie wejdzie. Niestety - ceny ruskich silników wzlatują nawet po 500 ( ) zł, a poniżej 300 zł nie ma czego szukać. Więc szukam czegoś w granicach 200-300 zł - są takie silniki, można dostać, wybór jest. Tylko jaki...
Cytat:Walnij silnik od jawy / cezet 350
Spójrz na ramę Jawy, spójrz na ramę WSK... Nie trzeba komentować. Te dwajściakilka koni długo by tam pewnie nie wytrzymało.
Uprzedzam zatwardziałych zwolenników bezwzględnego oryginału (m.in. mnie ) - póki co jedynie rozważam!
|
|
01-06-2013 19:06:26 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 6 gości
|
|