Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
WSK i jej wykończenie - silnik oraz koła
Autor Wiadomość
Artur Offline
Zachmurzony
*


Liczba postów: 2,356
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #1
WSK i jej wykończenie - silnik oraz koła
Prawdopodobnie uda mi się dorwać szczątki WSK (125 albo 175 - właśnie nie pamiętam, ale jest to Kobuz czy cóś takiego), w której to brakuje głównych podzespołów - kół oraz silnika. Wink

I tutaj mam kilka możliwości - albo dokupię oryginały, wyremontuję i będzie 100% oryginalna WSK, ale... Każdy sprzęt, jaki mam, robię na 100% fabrykę. Pomyślałem więc, że raz można by zaszaleć! radocha

Moje pytanie: czy można znaleźć jakiś w miarę tani silnik i koła - tak, żeby w miarę pasowały, były troszkę mocniejsze od oryginalnego silnika (ale bez przesady - to ma się trzymać w kupie, a nie od razu rozpaść!), bezawaryjne (wiadomo - jak się zrobi Wink), oczywiście - "z epoki" - czyli nowe chińczyki nie wchodzą w grę, no i z dostępnymi częściami.

Internet przeglądałem - każdy wymienia wuchtę silników, które by pasowały, nikt nie podaje konkretów.

Miło by było, jakby to weszło bez większych przeróbek.

Od razu uprzedzam - nie ma być to pseudo-tjunink na coś kroso- czy ścigaczopodobnego. Ma to elegancko wyglądać, wizualnie zbytnio od oryginału nie odbiegać. No i - rzecz jasna - przy okazji malowania Jawy lakierek pewnie też porządny, w oryginalnych barwach, cudo to mogło by dostać. Wink Także dziadostwa nie mam zamiaru tutaj tworzyć.
01-06-2013 18:06:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
zigu98 Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 366
Imię: Grzegorz
Skąd: Okolice Stalowa Wola
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: WSK i jej wykończenie - silnik oraz koła
Silnik, myślę że dobry byłby od MZ 150. Nie mam pojęcia jak z mocowaniami, ale łańcuch jest po tej samej stronie jak w Wuesce, więc oryginalne koło by podeszło.
Dobrze zrobiony, niemiecki silnik będzie przy odpowiedniej eksploatacji będzie bezawaryjny.
Zmieścić też się powinien Wink
Chyba że chcesz coś mocniejszego Big Grin Właśnie, jaką byś chciał mieć tam pojemność?

"Live to ride
Ride to live
Away of life"


Aktualne pojazdy:
FSO Polonez 1.6 GLI '96

Byłe pojazdy:
Romet Ogar 200 '88
01-06-2013 18:12:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Artur Offline
Zachmurzony
*


Liczba postów: 2,356
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: WSK i jej wykończenie - silnik oraz koła
Pojemność jest mi obojętna. Wink
Zostaje kwestia, co było w oryginale - jeśli to WSK 175, to wtedy kombinowanie z innymi silnikami ciut bez sensu - w końcu to by wystarczało. Jak 125 - to wtedy sens by był. No - chyba, że podejdzie tu silnik lepszy od WSK 175, nie tylko pod względem osiągów. Wink

Cytat:Nie mam pojęcia jak z mocowaniami
A o to mi głównie chodzi. Nie chciałbym za bardzo tam kombinować z nimi, dlatego się pytam, co może podejść bez większych ingerencji.
Może się okaże, że nie warto kombinować. Wink

A MZ 150 nie jest czasem bez mocowań z przodu?

-------

Już się dowiedziałem - te pozostałości są po WSK 125. Wink
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-06-2013 18:41:47 przez Artur.)
01-06-2013 18:35:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norbi96 Offline
Rozrusznikowy Joe
*


Liczba postów: 1,272
Imię: --
Skąd: --
Pojazd: Romet Komar
Post: #4
RE: WSK i jej wykończenie - silnik oraz koła
Ma nie być większych ingerencji, wyglądać jak oryginał, nie rozpaść się, tanio...

Zrób oryginał. Części do wuesek jest mnóstwo, w dodatku drogie też nie są (chyba, że sam silnik ale od MZ nie będzie tańszy).

Koła możesz wziąć od MZ razem z lagą wtedy tarczówkę możesz walnąć czy co ale nie widzę w tym sensu.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-06-2013 18:56:52 przez Norbi96.)
01-06-2013 18:56:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Artur Offline
Zachmurzony
*


Liczba postów: 2,356
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: WSK i jej wykończenie - silnik oraz koła
Cytat:Koła możesz wziąć od MZ razem z lagą wtedy tarczówkę możesz walnąć

A na co mi tarczówka? Przy takich prędkościach bębny ze spokojem starczają... Ale Ty chyba o tym wiesz. Wink

Cytat:Ma nie być większych ingerencji, wyglądać jak oryginał, nie rozpaść się, tanio...
Obrazując - coś jak Polonez 2000. Niby niczym się nie różni, ale jedzie zupełnie inaczej. Wink
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-06-2013 19:00:11 przez Artur.)
01-06-2013 18:59:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norbi96 Offline
Rozrusznikowy Joe
*


Liczba postów: 1,272
Imię: --
Skąd: --
Pojazd: Romet Komar
Post: #6
RE: WSK i jej wykończenie - silnik oraz koła
(01-06-2013 18:59:35)Artur napisał(a):  A na co mi tarczówka? Przy takich prędkościach bębny ze spokojem starczają... Ale Ty chyba o tym wiesz. Wink

Wiem Wink Bębny się spisują bardzo dobrze.

(01-06-2013 18:59:35)Artur napisał(a):  Obrazując - coś jak Polonez 2000. Niby niczym się nie różni, ale jedzie zupełnie inaczej. Wink

Tak tylko jakbyś chciał zrobić tak aby to miało przede wszystkim serducho mocniejsze i żeby było tanio to nie da się tak zrobić.

Walnij silnik od jawy / cezet 350 Big Grin Jestę genialny Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-06-2013 19:03:30 przez Norbi96.)
01-06-2013 19:02:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Artur Offline
Zachmurzony
*


Liczba postów: 2,356
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: WSK i jej wykończenie - silnik oraz koła
Cytat:serducho mocniejsze i żeby było tanio to nie da się tak zrobić.

Da się. Wink

Troszkę wyjaśnienia - zainspirował mnie do tego widok Mińska z silnikiem od WSK 125. Wink Skoro w jedną stronę pasuje to pomyślałem, czy do WSK z Mińska nie wejdzie. Niestety - ceny ruskich silników wzlatują nawet po 500 (loo) zł, a poniżej 300 zł nie ma czego szukać. Więc szukam czegoś w granicach 200-300 zł - są takie silniki, można dostać, wybór jest. Tylko jaki...

Cytat:Walnij silnik od jawy / cezet 350
Spójrz na ramę Jawy, spójrz na ramę WSK... Nie trzeba komentować. Te dwajściakilka koni długo by tam pewnie nie wytrzymało. Big Grin

Uprzedzam zatwardziałych zwolenników bezwzględnego oryginału (m.in. mnie :F) - póki co jedynie rozważam!
01-06-2013 19:06:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norbi96 Offline
Rozrusznikowy Joe
*


Liczba postów: 1,272
Imię: --
Skąd: --
Pojazd: Romet Komar
Post: #8
RE: WSK i jej wykończenie - silnik oraz koła
Najsamprzód trzeba byłoby wiedzieć co za "szczątki" Ty będziesz miał bo jeżeli się okaże, że to na prawdę szczątki to czy opłacać się będzie w to pchać. Składanie takiego czegoś może pochłonąć tyle, za ile byś całą kupił.
01-06-2013 20:58:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Artur Offline
Zachmurzony
*


Liczba postów: 2,356
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #9
RE: WSK i jej wykończenie - silnik oraz koła
Szczątki, czyt. wszystko oprócz wspomnianych kół i silnika oraz pierdółek i wykończeń - linki, kabelki, lampki czy inne. A tak to wszystko jest, tylko lakier już strasznie zniszczony.
01-06-2013 21:00:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rometowiec97 Offline
TJUNER
*


Liczba postów: 1,280
Imię: Michał
Skąd: Poznań
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #10
RE: WSK i jej wykończenie - silnik oraz koła
Drogi Arturze.
Wiesz jak jestem zakręcony na temat wuesek.Ja bym ci radził wstawić silnik czterobiegowy "wiatr".Dość mocny,prosty w obsłudze i tanie części.
01-06-2013 21:09:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Artur Offline
Zachmurzony
*


Liczba postów: 2,356
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: WSK i jej wykończenie - silnik oraz koła
A Wiatry nie były czasem 175? Nie wiem, na ile się mocowaniami różnią...
01-06-2013 22:14:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rometowiec97 Offline
TJUNER
*


Liczba postów: 1,280
Imię: Michał
Skąd: Poznań
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #12
RE: WSK i jej wykończenie - silnik oraz koła
Tak Wiatry to 175.
01-06-2013 22:14:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Artur Offline
Zachmurzony
*


Liczba postów: 2,356
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #13
RE: WSK i jej wykończenie - silnik oraz koła
Trzeba by ceny sprawdzić. Wink A jak wygląda sprawa mocować? Gdzieś wyczytałem, że ponoć konstrukcja ram 125 i 175 się "drastycznie" różniła. A jakby ramę 175 dorwać i po prostu poprzekładać resztę z tej 125?
01-06-2013 22:21:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rometowiec97 Offline
TJUNER
*


Liczba postów: 1,280
Imię: Michał
Skąd: Poznań
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #14
RE: WSK i jej wykończenie - silnik oraz koła
W pierwszym poscie napisałeś że to chyba Kobuz.A jak to Kobuz to jest 175 Tongue
01-06-2013 22:27:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Artur Offline
Zachmurzony
*


Liczba postów: 2,356
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #15
RE: WSK i jej wykończenie - silnik oraz koła
Nie napisałem, że Kobuz... Napisałem: "jest to Kobuz czy cóś takiego" - czyli nie Garbuska, nie dwuramówka, tylko... Ta taka najzwyklejsza WSK, malowana na kilka kolorów, z takim prostym bakiem. Zresztą, później dodałem: "WSK 125". Wink Taki to model. Wink A że do Kobuza podobny... :F Ja tam się tak na tym nie rozeznuję.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-06-2013 22:31:07 przez Artur.)
01-06-2013 22:29:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 7 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Tylna piasta wigry i czaj...
Ostatni post: wasgeo
Dzisiaj 17:47:35
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 29
Bęben hamulcowy motorynka
Ostatni post: romek
Dzisiaj 15:45:18
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 57
Wigry 2 1976 - Remont woj...
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 00:54:24
» Odpowiedzi: 26
» Wyświetleń: 1963
Skrzynia w 223
Ostatni post: MacRoial
17-12-2024 21:15:15
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 203
Prawidłowy wygląd świecy
Ostatni post: Dawdzio
17-12-2024 01:51:54
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 108
Zawieszenie simsona w oga...
Ostatni post: nojawie77
16-12-2024 23:51:49
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 157
Bkrukl i motorynia m3
Ostatni post: bkrukl
15-12-2024 17:35:00
» Odpowiedzi: 76
» Wyświetleń: 21113
Powitanie
Ostatni post: Norweski Zomowiec
14-12-2024 21:20:19
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 144
WSK 125 - Sprzęgło - łoży...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
14-12-2024 09:51:08
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 183
Stara farba
Ostatni post: Michał
13-12-2024 23:58:31
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 326
Rejestracja na zabytek py...
Ostatni post: Jogurt
13-12-2024 15:20:07
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 389
Moja dolpima ps290
Ostatni post: Kacperek
13-12-2024 04:41:03
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 298
Mój komarek 2352w z węgrz...
Ostatni post: Kacperek
12-12-2024 15:52:21
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 347
problem z przerzutką w ze...
Ostatni post: Kacperek
12-12-2024 13:45:53
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 317
Finanse forum
Ostatni post: wazniak96
11-12-2024 19:59:18
» Odpowiedzi: 94
» Wyświetleń: 27329

Reklama