| 
	
	 
		
	 
	
	
	
		
			| 
				
				 
					[Poradnik] Udoskonalenie kranika w Romecie :D
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
	
		
		stqc 
 
 
		
			Moderator 
			
			
 
 
			
  
 
			
Liczba postów: 3,748 
Imię: Maciek 
Skąd: Mazury 
Pojazd: Romet Chart 
	
		
	 | 
	
		
			
[Poradnik] Udoskonalenie kranika w Romecie :D 
			 
			
				Siemaka pisze ten poradnik z powodu takiego że wiele osób narzeka na to że gaźnik dostaje za mało paliwa, braknie paliwa na wyższych biegach Itp, Itd 
No więc chodzi o to aby kranik podawał więcej paliwa niż oryginał i wężyk był stale pełny   
No dobra do roboty pierwsze co to sprawdzamy czy wszystko mamy a potrzeba: 
-Wiertło 5mm, 7mm 
-Wiertarka 
-Kranik 
-Klucz 17 
-Śrubokręt 
-Woda (do chłodzenia kranika) 
-Chęci   
Dobra zabieramy się do pracy   
1. Bierzemy kranik i odkręcamy go od Rometa 
2. Gdy mamy już kranik w dłoni to rozkręcamy go na części pierwsze. 
 http://imageshack.us/a/img839/2407/20130429006.jpg
3. OK następnie bierzemy wiertarkę i wiertło 5mm i wiercimy "wylotu paliwa" na początku wiertłem 5mm a później 7mm  
Przed  http://imageshack.us/a/img27/3589/20130429007.jpg
Po  http://desmond.imageshack.us/Himg585/sca...es=landing
4.Nie obijamy się i rozwiercamy kolejne otwory, tym razem samym wierłem 5mm  http://imageshack.us/a/img442/7775/20130429015.jpg
5. Dobra jeszcze tylko ten jeden otwór (można dwa, ale można i jeden kto jak chce obojętni czy "normalny" czy rezerwę ) 
 http://imageshack.us/a/img600/2905/20130429016.jpg
Uwaga pamiętajcie aby kranik ciągle chłodzić wodą ! 
6. Nie pozostało nam nic innego jak przemyć kranik i skręcić w jedną całość    
Trochę mało zdjęć, ale jest to prosta rzecz i chyba nie trzeba tego mocno tłumaczyć    Myślę że skończą się problemy z brakiem paliwa podczas jazdy    
Komentujcie, krytykujcie, oceniajcie ! 
Tylko nie komentujcie zdjęć bo jest to robione telefonem ;F
			  
			
			
 
xyz
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 30-04-2013 12:03:09 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
		
		
	
		
		Boszu 
 
 
		
			Bo na gumie, latać umie! 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 604 
Imię: Jacek 
Skąd: Kozłówek - Podkarpacie 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: [Poradnik] Udoskonalenie kranika w Romecie :D 
			 
			
				Hym, szczerze to moim zdaniem zbędny zabieg... I jak się kranik zapycha, to ja nw. Mnie jedynie odstojnik czasem się załaduje, ale to wtedy śmieci lecą do gaźnika... A tak to nigdy nie miałem problemów żeby się często zatykał mi kranik, a jak się zatkał, to wystarczyło dmuchnąć dobrze do wężyka i jadę dalej... No i takie rozwiercanie skraca żywotność kranika... A do tego może cieknąć tam, gdzie idzie uszczelka... I jedyny zabieg który stosowałem w kraniku gdy już naprawdę paliwo ledwo leciało, to przebijanie uszczelki... Bo w nowych gaźnikach lubi szybko puchnąć, w starszych już podcinanych, albo nie puchnie, albo lubi z kolei cieknąć... I szczerze nie wiem po co te modyfikacje, skoro WSK 175 czy CZ 175 a nawet Jawa 350 radzi sobie na tym kraniku z dostawą paliwa... To komar by sobie nie poradził?? I jeżeli brakuje wam paliwa w gaźniku, to nie koniecznie z powodu małego przelotu kranika, tylko prędzej zbyt niskiego poziomu paliwa w gaźniku, lub innym problemem... Bo też kiedyś miałem przypadek że w 205 ciągle brakowało mi paliwa, i przetkałem kranik, było ok. 2 dni później to samo, znów przeczyściłem kranik, ok przez 3 dni i znów siadło... W końcu znajomy doradził mi żeby pod wyżyć poziom paliwa.... Od tego czasu problem znikł, nawet gdy z kranika paliwo lało się o połowę mniej niż jak po przeczyszczeniu było...
			 
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 02-05-2013 14:52:16 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     1 gości
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |