[Poradnik] Udoskonalenie kranika w Romecie :D - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Poradniki, instrukcje i schematy (/forumdisplay.php?fid=27) +--- Wątek: [Poradnik] Udoskonalenie kranika w Romecie :D (/showthread.php?tid=13939) Strony: 1 2 |
[Poradnik] Udoskonalenie kranika w Romecie :D - stqc - 30-04-2013 12:03:09 Siemaka pisze ten poradnik z powodu takiego że wiele osób narzeka na to że gaźnik dostaje za mało paliwa, braknie paliwa na wyższych biegach Itp, Itd No więc chodzi o to aby kranik podawał więcej paliwa niż oryginał i wężyk był stale pełny No dobra do roboty pierwsze co to sprawdzamy czy wszystko mamy a potrzeba: -Wiertło 5mm, 7mm -Wiertarka -Kranik -Klucz 17 -Śrubokręt -Woda (do chłodzenia kranika) -Chęci Dobra zabieramy się do pracy 1. Bierzemy kranik i odkręcamy go od Rometa 2. Gdy mamy już kranik w dłoni to rozkręcamy go na części pierwsze. http://imageshack.us/a/img839/2407/20130429006.jpg 3. OK następnie bierzemy wiertarkę i wiertło 5mm i wiercimy "wylotu paliwa" na początku wiertłem 5mm a później 7mm Przed http://imageshack.us/a/img27/3589/20130429007.jpg Po http://desmond.imageshack.us/Himg585/scaled.php?server=585&filename=20130429014.jpg&res=landing 4.Nie obijamy się i rozwiercamy kolejne otwory, tym razem samym wierłem 5mm http://imageshack.us/a/img442/7775/20130429015.jpg 5. Dobra jeszcze tylko ten jeden otwór (można dwa, ale można i jeden kto jak chce obojętni czy "normalny" czy rezerwę ) http://imageshack.us/a/img600/2905/20130429016.jpg Uwaga pamiętajcie aby kranik ciągle chłodzić wodą ! 6. Nie pozostało nam nic innego jak przemyć kranik i skręcić w jedną całość Trochę mało zdjęć, ale jest to prosta rzecz i chyba nie trzeba tego mocno tłumaczyć Myślę że skończą się problemy z brakiem paliwa podczas jazdy Komentujcie, krytykujcie, oceniajcie ! Tylko nie komentujcie zdjęć bo jest to robione telefonem ;F RE: [Poradnik] Udoskonalenie kranika w Romecie :D - Hubinho - 30-04-2013 12:33:21 Nie rozwiercałbym tak bardzo, może mg mi gaźnik zalać, a jak zostawię otwarty na noc... Jak ktoś ma taki problem to zacząłbym od umycia kranika. Tak wgl to fajnie wykonany poradnik. RE: [Poradnik] Udoskonalenie kranika w Romecie :D - Romet ogar 023 - 30-04-2013 12:36:55 Bardzo przydatne. Zrobie to u siebie. RE: [Poradnik] Udoskonalenie kranika w Romecie :D - stqc - 30-04-2013 14:33:38 Np. mi w Charcie często brakowało paliwa podczas jazdy na 2biegu stale czyściłem kranik aż naglę postanowiłem że z tym skończę i doszło do czego doszło Jak widać wyżej takowy kranik nadąża i nie mam problemów RE: [Poradnik] Udoskonalenie kranika w Romecie :D - konami1997 - 30-04-2013 16:09:44 Jak moja noga wyzdrowieję ,napewno tak zrobię RE: [Poradnik] Udoskonalenie kranika w Romecie :D - stqc - 01-05-2013 21:26:29 Dla ciekawych zmierzyłem przepustowość na oryginalnym i rozwierconym Oryginał około 0,21 L na minutę Rozwiercony około 0,5L na minutę A i sprawdzałem wodę z piaskiem to małe prawdopodobieństwo że się zapcha RE: [Poradnik] Udoskonalenie kranika w Romecie :D - Stachu.G - 02-05-2013 12:49:52 Widzę tut z deka zerżnięty z konkurencyjnego forum RE: [Poradnik] Udoskonalenie kranika w Romecie :D - stqc - 02-05-2013 12:54:26 Jak możesz to daj na PW linka Ale tak na serio to nie widziałem żadnego tutak RE: [Poradnik] Udoskonalenie kranika w Romecie :D - szopen45 - 02-05-2013 13:32:12 Daje mi tez linka RE: [Poradnik] Udoskonalenie kranika w Romecie :D - Boszu - 02-05-2013 14:52:16 Hym, szczerze to moim zdaniem zbędny zabieg... I jak się kranik zapycha, to ja nw. Mnie jedynie odstojnik czasem się załaduje, ale to wtedy śmieci lecą do gaźnika... A tak to nigdy nie miałem problemów żeby się często zatykał mi kranik, a jak się zatkał, to wystarczyło dmuchnąć dobrze do wężyka i jadę dalej... No i takie rozwiercanie skraca żywotność kranika... A do tego może cieknąć tam, gdzie idzie uszczelka... I jedyny zabieg który stosowałem w kraniku gdy już naprawdę paliwo ledwo leciało, to przebijanie uszczelki... Bo w nowych gaźnikach lubi szybko puchnąć, w starszych już podcinanych, albo nie puchnie, albo lubi z kolei cieknąć... I szczerze nie wiem po co te modyfikacje, skoro WSK 175 czy CZ 175 a nawet Jawa 350 radzi sobie na tym kraniku z dostawą paliwa... To komar by sobie nie poradził?? I jeżeli brakuje wam paliwa w gaźniku, to nie koniecznie z powodu małego przelotu kranika, tylko prędzej zbyt niskiego poziomu paliwa w gaźniku, lub innym problemem... Bo też kiedyś miałem przypadek że w 205 ciągle brakowało mi paliwa, i przetkałem kranik, było ok. 2 dni później to samo, znów przeczyściłem kranik, ok przez 3 dni i znów siadło... W końcu znajomy doradził mi żeby pod wyżyć poziom paliwa.... Od tego czasu problem znikł, nawet gdy z kranika paliwo lało się o połowę mniej niż jak po przeczyszczeniu było... RE: [Poradnik] Udoskonalenie kranika w Romecie :D - stqc - 02-05-2013 16:27:03 CZ 175 i Jawa 350 ma inny kranik niż komar/Romet A i Boszu ten poradnik przynajmniej ma trochę sensu a nie szlif cylindra rozwiertakiem RE: [Poradnik] Udoskonalenie kranika w Romecie :D - szopen45 - 02-05-2013 17:04:39 Ja dziś sb rozwierciłem kranik i gaznik ale gaznik jeszcze do dopracowania bo dysze nie wyrabiają RE: [Poradnik] Udoskonalenie kranika w Romecie :D - stqc - 02-05-2013 17:31:58 Że tak spytam i jak Ci kranik działa bo jak dla mnie to bomba RE: [Poradnik] Udoskonalenie kranika w Romecie :D - Boszu - 02-05-2013 22:09:49 (02-05-2013 16:27:03)stqc napisał(a): CZ 175 i Jawa 350 ma inny kranik niż komar/Romet No CZ 175 ma inny, ale ten sam przelot jest... RE: [Poradnik] Udoskonalenie kranika w Romecie :D - Artur - 02-05-2013 22:23:03 Kranik w Jawie - przynajmniej mojej - nie ma ani tego śmiesznego odstojnika ani żadnego zawijasa. Zupełnie inna konstrukcja. Co ma przelot do tego? |