Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problem za zapłonem
Autor Wiadomość
Kacperek Offline
młody Mietek
*


Liczba postów: 21
Imię: Kacper
Skąd: Polkowice
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
Problem za zapłonem
Witam wszystkich czytających
Mam problem ze starym zapłonem bo CDI się rozleciało jak ktoś będzie chciał powiem. I z pycha po 50 metrach zapali trochę pojedzie poprzerywa zapłon i zgaśnie nie trzyma wolnych poprstu chodzi jak chce i gaśnie po maks 30sekundach. Co jest nie tak Magneto trze o którąś cewkę I co tu zrobić zpiłowac. Dodam też że zapłon jest cały w opiłkach metalu wraz z magnetem zanim kupiłem CDI działał i nic nie było grzebane cewka I kondensator nowe. Ustawiony jest idealnie. No ale nie działa iskra jest okej ale tak zdazy się że kopnę a się nie pojawi i co tu zrobić żeby działał

(04-03-2025 22:58:15)Kacperek napisał(a):  Witam wszystkich czytających
Mam problem ze starym zapłonem bo CDI się rozleciało jak ktoś będzie chciał powiem. I z pycha po 50 metrach zapali trochę pojedzie poprzerywa zapłon i zgaśnie nie trzyma wolnych poprstu chodzi jak chce i gaśnie po maks 30sekundach. Co jest nie tak Magneto trze o którąś cewkę I co tu zrobić zpiłowac. Dodam też że zapłon jest cały w opiłkach metalu wraz z magnetem zanim kupiłem CDI działał i nic nie było grzebane cewka I kondensator nowe. Ustawiony jest idealnie. No ale nie działa iskra jest okej ale tak zdazy się że kopnę a się nie pojawi i co tu zrobić żeby działał
No chyba że coś z gaźnikiem bo na starym zapłonie zawsze miałem iglice na 3 teraz jest na 2 (moja iglica ma ich cztery)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-03-2025 23:12:08 przez Kacperek.)
04-03-2025 22:58:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
MacRoial Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 153
Imię: Ben
Skąd: Łódzkie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #2
RE: Problem za zapłonem
A cdi jakiej marki i w jakim silniku ?

Sprzęty:
Romet Ogar 205 - 200 metrów pchania 5, metrów jazdy. (Rocznik 1986)
Jawa 50 23p - 23 problemy (Rocznik 1980)
Delta RMR 24 (Rocznik 1990)
Ardie VF 125 (Rocznik 1941)
Jawa Barbetta 207 (Rocznik 1981)
Romet Komar 2350 (Rocznik nieznany)
Romet Kadet 780 (Rocznik 1984)
04-03-2025 23:25:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kacperek Offline
młody Mietek
*


Liczba postów: 21
Imię: Kacper
Skąd: Polkowice
Pojazd: Romet Komar
Post: #3
RE: Problem za zapłonem
(04-03-2025 23:25:06)MacRoial napisał(a):  A cdi jakiej marki i w jakim silniku ?

Deluxe dezamet 017

Który to powiedział dezłomet
W ganku u dziadka:
Komar 2352w
Wigry 4
Jubilat 2
Dolpima ps 290
Golf 4
04-03-2025 23:53:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
MacRoial Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 153
Imię: Ben
Skąd: Łódzkie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #4
RE: Problem za zapłonem
Moim zdaniem możesz mieć skrzywiony wał korbowy i dlatego magneto obciera o cewki jeżeli to skrzywienie nie jest zbyt duże to możesz papierem ściernym przelecieć trochę cewki i sprawdzić czy jest lepiej.

Sprzęty:
Romet Ogar 205 - 200 metrów pchania 5, metrów jazdy. (Rocznik 1986)
Jawa 50 23p - 23 problemy (Rocznik 1980)
Delta RMR 24 (Rocznik 1990)
Ardie VF 125 (Rocznik 1941)
Jawa Barbetta 207 (Rocznik 1981)
Romet Komar 2350 (Rocznik nieznany)
Romet Kadet 780 (Rocznik 1984)
05-03-2025 00:03:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kacperek Offline
młody Mietek
*


Liczba postów: 21
Imię: Kacper
Skąd: Polkowice
Pojazd: Romet Komar
Post: #5
RE: Problem za zapłonem
[quote='MacRoial' pid='614242' dateline='1741122183']
Moim zdaniem możesz mieć skrzywiony wał korbowy i dlatego magneto obciera o cewki jeżeli to skrzywienie nie jest zbyt duże to możesz papierem ściernym przelecieć trochę cewki i sprawdzić czy jest lepiej.
[/quoja

Już trzeci dzień robię to pilnikiem już trochę lepiej jest
Bo wczoraj nie palił nic dziś ze szlifowałem trze mniej to były momenty zapalenia
Ten wał może trochę krzywy jest no nie trochę bo widać gołym okiem jak się kopnie ale to pojeździ jeszcze
05-03-2025 00:27:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,415
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #6
RE: Problem za zapłonem
Nic nie piłuj nic nie ścierają
Po zdjęciu zapłonu patrząc na czop wału i kopiąc rozrusznik będziesz widział czy wał jest krzywy, najlepiej przykręc coś do kartera żeby było blisko wału, najlepiej wtedy widać bicie

Lecz ogólnie nie musi być nic krzywe zęby tarło, te magnesy są takie że nie są obrobione precyzyjnie, jak trze to spróbuj lekko przesunąć stator, przeważnie da się go minimalnie przesunąć (nie przekręcić wokół osi a przesunąć góra dół lewo prawo)
05-03-2025 07:22:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wazniak96 Offline
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 661
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #7
RE: Problem za zapłonem
Powiesz coś więcej co padło w zapłonie? Właśnie mi wleciał do paczkomatu takowy...

Co do nowych cewek to różne opinie latają. Często trzeba je szlifować flexem coby nie obcierały.
05-03-2025 17:33:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,415
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #8
RE: Problem za zapłonem
Znaczy zależy jeszcze czy trze w jednym miejscu magneta czy na całym obwodzie Wink można je odgiąć też
05-03-2025 18:55:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kacperek Offline
młody Mietek
*


Liczba postów: 21
Imię: Kacper
Skąd: Polkowice
Pojazd: Romet Komar
Post: #9
RE: Problem za zapłonem
(05-03-2025 18:55:20)romek napisał(a):  Znaczy zależy jeszcze czy trze w jednym miejscu magneta czy na całym obwodzie Wink można je odgiąć też

Zrobiłem jak Romuś mówił i nie trze przejechałem się z dwieście metrów i znowu kaput tylko strzeli w tłumik i tyle a iskra jest okej nawet mnie kopnęła

(05-03-2025 17:33:19)wazniak96 napisał(a):  Powiesz coś więcej co padło w zapłonie? Właśnie mi wleciał do paczkomatu takowy...

Co do nowych cewek to różne opinie latają. Często trzeba je szlifować flexem coby nie obcierały.

Cewka od świateł odleciała wkręciła się w Magneto rozwaliła cały zapłon kable poprzecinała. Nie wiem jak nigdy przy tym zapłonie nic nie grzebałem nie przykrecalem tylko założyłem 500 km i pieniądze w błoto
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-03-2025 19:11:21 przez Kacperek.)
05-03-2025 19:09:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,415
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #10
RE: Problem za zapłonem
Dlatego ja jestem sceptycznie nastawiony do tych niby niezawodnych rozwiązań które tak naprawdę oparte są o elementy zapłonów z tanich chińskich motorków, może i klasyczny zapłon częściej ulega awarii ale są to awarie które można łatwo naprawić

Jak Cię iskra kopnęła to może masz przebicie na kablu?
05-03-2025 21:58:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kacperek Offline
młody Mietek
*


Liczba postów: 21
Imię: Kacper
Skąd: Polkowice
Pojazd: Romet Komar
Post: #11
RE: Problem za zapłonem
(05-03-2025 21:58:41)romek napisał(a):  Dlatego ja jestem sceptycznie nastawiony do tych niby niezawodnych rozwiązań które tak naprawdę oparte są o elementy zapłonów z tanich chińskich motorków, może i klasyczny zapłon częściej ulega awarii ale są to awarie które można łatwo naprawić

Jak Cię iskra kopnęła to może masz przebicie na kablu?
O to to Romuś dobrze myśli i przebicie było na kabelku od kondensatora zmieniłem na Stasiowy kondensator dalej to samo więc nie to było przyczyną powiecie jak sprawdzić przebicie na kablu? Bo ten miernik cały to mam
06-03-2025 15:52:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,415
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #12
RE: Problem za zapłonem
Podmienić na inny najlepiej Smile może być byle jaki z samochodu
06-03-2025 18:09:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kacperek Offline
młody Mietek
*


Liczba postów: 21
Imię: Kacper
Skąd: Polkowice
Pojazd: Romet Komar
Post: #13
RE: Problem za zapłonem
(06-03-2025 18:09:13)romek napisał(a):  Podmienić na inny najlepiej Smile może być byle jaki z samochodu

Tak tak ja chyba wiem dziś oglądałem sobie fajki od świec i odkręcić chciałem sobie moją z komarka to ona nie była w ogóle przykręcona dwa obroty i koniec ten wkręt ma jakiś dziwny przełożyłem inna wkręciłem i strzela w tłumik ma razie bo jescze muszę go z nowu ustawić bo klin na wale powiedział dowodzenia ale odkręciłem mocno i działa bez jutro powiem co i jak
09-03-2025 00:44:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 450
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #14
RE: Problem za zapłonem
(05-03-2025 00:27:59)Kacperek napisał(a):  [quote='MacRoial' pid='614242' dateline='1741122183']
Moim zdaniem możesz mieć skrzywiony wał korbowy i dlatego magneto obciera o cewki jeżeli to skrzywienie nie jest zbyt duże to możesz papierem ściernym przelecieć trochę cewki i sprawdzić czy jest lepiej.
[/quoja

Już trzeci dzień robię to pilnikiem już trochę lepiej jest
Bo wczoraj nie palił nic dziś ze szlifowałem trze mniej to były momenty zapalenia
Ten wał może trochę krzywy jest no nie trochę bo widać gołym okiem jak się kopnie ale to pojeździ jeszcze

Nad czym tu myśleć skoro piszesz, że gołym okiem widać, że wał krzywy.
Zapłonu w życiu nie ustawisz jak wał bije. Na magnecie masz krzywke, która porusza przerywaczem. Bicie wału zaburza to poruszanie.
facepalm
12-03-2025 00:01:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kacperek Offline
młody Mietek
*


Liczba postów: 21
Imię: Kacper
Skąd: Polkowice
Pojazd: Romet Komar
Post: #15
RE: Problem za zapłonem
(12-03-2025 00:01:02)Maka_91 napisał(a):  
(05-03-2025 00:27:59)Kacperek napisał(a):  [quote='MacRoial' pid='614242' dateline='1741122183']
Moim zdaniem możesz mieć skrzywiony wał korbowy i dlatego magneto obciera o cewki jeżeli to skrzywienie nie jest zbyt duże to możesz papierem ściernym przelecieć trochę cewki i sprawdzić czy jest lepiej.
[/quoja

Już trzeci dzień robię to pilnikiem już trochę lepiej jest
Bo wczoraj nie palił nic dziś ze szlifowałem trze mniej to były momenty zapalenia
Ten wał może trochę krzywy jest no nie trochę bo widać gołym okiem jak się kopnie ale to pojeździ jeszcze

Nad czym tu myśleć skoro piszesz, że gołym okiem widać, że wał krzywy.
Zapłonu w życiu nie ustawisz jak wał bije. Na magnecie masz krzywke, która porusza przerywaczem. Bicie wału zaburza to poruszanie.
facepalm

Niby tak ale jakoś dało radę jest ustawiony 3mm przed GMP i 3mm na przerywaczu i już działa wszystko piłowanie to nie za bardzo coś dawało ale akurat w 3mm przed GMP podstawą jest tak ustawiona że nie trze
14-03-2025 13:32:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Tiuning Jawa 223 - kilka ...
Ostatni post: Bob_Harley
Dzisiaj 01:08:35
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 48
Odblokowywanie Ogara 202
Ostatni post: Bob_Harley
Dzisiaj 01:07:15
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 139
Kulka zmiany biegów 023
Ostatni post: Merfix
Wczoraj 23:31:01
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 64
Regeneracja przedniego i ...
Ostatni post: Forseco
Wczoraj 19:05:08
» Odpowiedzi: 437
» Wyświetleń: 407600
Ustawienie gaźnika 16N3 w...
Ostatni post: Bob_Harley
14-03-2025 22:25:14
» Odpowiedzi: 31
» Wyświetleń: 946
[Poradnik] Dezamet 019 (R...
Ostatni post: Szatek
14-03-2025 19:49:33
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 24155
Problem za zapłonem
Ostatni post: Kacperek
14-03-2025 13:32:05
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 892
Problem z kierownicą
Ostatni post: Tagan
13-03-2025 23:20:29
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 226
Romet kadet rzygnął miesz...
Ostatni post: MacRoial
13-03-2025 09:55:41
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 413
Czy motorynki Romet Pony ...
Ostatni post: Rometowiec_SJZ
12-03-2025 22:00:22
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 446
Sprzęgło cały czas trzyma...
Ostatni post: arturwietnamczyk
12-03-2025 19:52:39
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 663
Romet Romka - 50-T-1 '82r...
Ostatni post: Maka_91
12-03-2025 10:56:06
» Odpowiedzi: 195
» Wyświetleń: 49589
Jak docierać Rometa
Ostatni post: Maka_91
12-03-2025 01:50:05
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 444
Jak szczelnie zamontować ...
Ostatni post: Maka_91
12-03-2025 01:44:34
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 507
Sygnal dzwiekowy i bateri...
Ostatni post: Maka_91
12-03-2025 01:24:56
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 1578

Reklama