Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Problem za zapłonem - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221)
+--- Wątek: Problem za zapłonem (/showthread.php?tid=55162)



Problem za zapłonem - Kacperek - 04-03-2025 22:58:15

Witam wszystkich czytających
Mam problem ze starym zapłonem bo CDI się rozleciało jak ktoś będzie chciał powiem. I z pycha po 50 metrach zapali trochę pojedzie poprzerywa zapłon i zgaśnie nie trzyma wolnych poprstu chodzi jak chce i gaśnie po maks 30sekundach. Co jest nie tak Magneto trze o którąś cewkę I co tu zrobić zpiłowac. Dodam też że zapłon jest cały w opiłkach metalu wraz z magnetem zanim kupiłem CDI działał i nic nie było grzebane cewka I kondensator nowe. Ustawiony jest idealnie. No ale nie działa iskra jest okej ale tak zdazy się że kopnę a się nie pojawi i co tu zrobić żeby działał

(04-03-2025 22:58:15)Kacperek napisał(a):  Witam wszystkich czytających
Mam problem ze starym zapłonem bo CDI się rozleciało jak ktoś będzie chciał powiem. I z pycha po 50 metrach zapali trochę pojedzie poprzerywa zapłon i zgaśnie nie trzyma wolnych poprstu chodzi jak chce i gaśnie po maks 30sekundach. Co jest nie tak Magneto trze o którąś cewkę I co tu zrobić zpiłowac. Dodam też że zapłon jest cały w opiłkach metalu wraz z magnetem zanim kupiłem CDI działał i nic nie było grzebane cewka I kondensator nowe. Ustawiony jest idealnie. No ale nie działa iskra jest okej ale tak zdazy się że kopnę a się nie pojawi i co tu zrobić żeby działał
No chyba że coś z gaźnikiem bo na starym zapłonie zawsze miałem iglice na 3 teraz jest na 2 (moja iglica ma ich cztery)


RE: Problem za zapłonem - MacRoial - 04-03-2025 23:25:06

A cdi jakiej marki i w jakim silniku ?


RE: Problem za zapłonem - Kacperek - 04-03-2025 23:53:26

(04-03-2025 23:25:06)MacRoial napisał(a):  A cdi jakiej marki i w jakim silniku ?

Deluxe dezamet 017


RE: Problem za zapłonem - MacRoial - 05-03-2025 00:03:03

Moim zdaniem możesz mieć skrzywiony wał korbowy i dlatego magneto obciera o cewki jeżeli to skrzywienie nie jest zbyt duże to możesz papierem ściernym przelecieć trochę cewki i sprawdzić czy jest lepiej.


RE: Problem za zapłonem - Kacperek - 05-03-2025 00:27:59

[quote='MacRoial' pid='614242' dateline='1741122183']
Moim zdaniem możesz mieć skrzywiony wał korbowy i dlatego magneto obciera o cewki jeżeli to skrzywienie nie jest zbyt duże to możesz papierem ściernym przelecieć trochę cewki i sprawdzić czy jest lepiej.
[/quoja

Już trzeci dzień robię to pilnikiem już trochę lepiej jest
Bo wczoraj nie palił nic dziś ze szlifowałem trze mniej to były momenty zapalenia
Ten wał może trochę krzywy jest no nie trochę bo widać gołym okiem jak się kopnie ale to pojeździ jeszcze


RE: Problem za zapłonem - romek - 05-03-2025 07:22:44

Nic nie piłuj nic nie ścierają
Po zdjęciu zapłonu patrząc na czop wału i kopiąc rozrusznik będziesz widział czy wał jest krzywy, najlepiej przykręc coś do kartera żeby było blisko wału, najlepiej wtedy widać bicie

Lecz ogólnie nie musi być nic krzywe zęby tarło, te magnesy są takie że nie są obrobione precyzyjnie, jak trze to spróbuj lekko przesunąć stator, przeważnie da się go minimalnie przesunąć (nie przekręcić wokół osi a przesunąć góra dół lewo prawo)


RE: Problem za zapłonem - wazniak96 - 05-03-2025 17:33:19

Powiesz coś więcej co padło w zapłonie? Właśnie mi wleciał do paczkomatu takowy...

Co do nowych cewek to różne opinie latają. Często trzeba je szlifować flexem coby nie obcierały.


RE: Problem za zapłonem - romek - 05-03-2025 18:55:20

Znaczy zależy jeszcze czy trze w jednym miejscu magneta czy na całym obwodzie Wink można je odgiąć też


RE: Problem za zapłonem - Kacperek - 05-03-2025 19:09:48

(05-03-2025 18:55:20)romek napisał(a):  Znaczy zależy jeszcze czy trze w jednym miejscu magneta czy na całym obwodzie Wink można je odgiąć też

Zrobiłem jak Romuś mówił i nie trze przejechałem się z dwieście metrów i znowu kaput tylko strzeli w tłumik i tyle a iskra jest okej nawet mnie kopnęła

(05-03-2025 17:33:19)wazniak96 napisał(a):  Powiesz coś więcej co padło w zapłonie? Właśnie mi wleciał do paczkomatu takowy...

Co do nowych cewek to różne opinie latają. Często trzeba je szlifować flexem coby nie obcierały.

Cewka od świateł odleciała wkręciła się w Magneto rozwaliła cały zapłon kable poprzecinała. Nie wiem jak nigdy przy tym zapłonie nic nie grzebałem nie przykrecalem tylko założyłem 500 km i pieniądze w błoto


RE: Problem za zapłonem - romek - 05-03-2025 21:58:41

Dlatego ja jestem sceptycznie nastawiony do tych niby niezawodnych rozwiązań które tak naprawdę oparte są o elementy zapłonów z tanich chińskich motorków, może i klasyczny zapłon częściej ulega awarii ale są to awarie które można łatwo naprawić

Jak Cię iskra kopnęła to może masz przebicie na kablu?


RE: Problem za zapłonem - Kacperek - 06-03-2025 15:52:15

(05-03-2025 21:58:41)romek napisał(a):  Dlatego ja jestem sceptycznie nastawiony do tych niby niezawodnych rozwiązań które tak naprawdę oparte są o elementy zapłonów z tanich chińskich motorków, może i klasyczny zapłon częściej ulega awarii ale są to awarie które można łatwo naprawić

Jak Cię iskra kopnęła to może masz przebicie na kablu?
O to to Romuś dobrze myśli i przebicie było na kabelku od kondensatora zmieniłem na Stasiowy kondensator dalej to samo więc nie to było przyczyną powiecie jak sprawdzić przebicie na kablu? Bo ten miernik cały to mam


RE: Problem za zapłonem - romek - 06-03-2025 18:09:13

Podmienić na inny najlepiej Smile może być byle jaki z samochodu


RE: Problem za zapłonem - Kacperek - 09-03-2025 00:44:58

(06-03-2025 18:09:13)romek napisał(a):  Podmienić na inny najlepiej Smile może być byle jaki z samochodu

Tak tak ja chyba wiem dziś oglądałem sobie fajki od świec i odkręcić chciałem sobie moją z komarka to ona nie była w ogóle przykręcona dwa obroty i koniec ten wkręt ma jakiś dziwny przełożyłem inna wkręciłem i strzela w tłumik ma razie bo jescze muszę go z nowu ustawić bo klin na wale powiedział dowodzenia ale odkręciłem mocno i działa bez jutro powiem co i jak


RE: Problem za zapłonem - Maka_91 - 12-03-2025 00:01:02

(05-03-2025 00:27:59)Kacperek napisał(a):  [quote='MacRoial' pid='614242' dateline='1741122183']
Moim zdaniem możesz mieć skrzywiony wał korbowy i dlatego magneto obciera o cewki jeżeli to skrzywienie nie jest zbyt duże to możesz papierem ściernym przelecieć trochę cewki i sprawdzić czy jest lepiej.
[/quoja

Już trzeci dzień robię to pilnikiem już trochę lepiej jest
Bo wczoraj nie palił nic dziś ze szlifowałem trze mniej to były momenty zapalenia
Ten wał może trochę krzywy jest no nie trochę bo widać gołym okiem jak się kopnie ale to pojeździ jeszcze

Nad czym tu myśleć skoro piszesz, że gołym okiem widać, że wał krzywy.
Zapłonu w życiu nie ustawisz jak wał bije. Na magnecie masz krzywke, która porusza przerywaczem. Bicie wału zaburza to poruszanie.
facepalm


RE: Problem za zapłonem - Kacperek - 14-03-2025 13:32:05

(12-03-2025 00:01:02)Maka_91 napisał(a):  
(05-03-2025 00:27:59)Kacperek napisał(a):  [quote='MacRoial' pid='614242' dateline='1741122183']
Moim zdaniem możesz mieć skrzywiony wał korbowy i dlatego magneto obciera o cewki jeżeli to skrzywienie nie jest zbyt duże to możesz papierem ściernym przelecieć trochę cewki i sprawdzić czy jest lepiej.
[/quoja

Już trzeci dzień robię to pilnikiem już trochę lepiej jest
Bo wczoraj nie palił nic dziś ze szlifowałem trze mniej to były momenty zapalenia
Ten wał może trochę krzywy jest no nie trochę bo widać gołym okiem jak się kopnie ale to pojeździ jeszcze

Nad czym tu myśleć skoro piszesz, że gołym okiem widać, że wał krzywy.
Zapłonu w życiu nie ustawisz jak wał bije. Na magnecie masz krzywke, która porusza przerywaczem. Bicie wału zaburza to poruszanie.
facepalm

Niby tak ale jakoś dało radę jest ustawiony 3mm przed GMP i 3mm na przerywaczu i już działa wszystko piłowanie to nie za bardzo coś dawało ale akurat w 3mm przed GMP podstawą jest tak ustawiona że nie trze