Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Ogar 200 brak mocy
|
Autor |
Wiadomość |
siwy1958
Uczeń
Liczba postów: 130
Imię: Marek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Ogar 200 brak mocy
Witam !
Sprawdz wielkosc dyszy glownej i wysokosc iglicy, i poziomu paliwa. Czy krociec ssacy jest odblokowany, zaplon ustaw na ok 2mm przyspieszony nie mniej, na przerywaczu ok 0.35mm. Simmeringi na skrzyni korbowej szczelne- jak pisal poprzednik. Odpowiednia wydajnosc kranika, sprawdz kieliszkiem..
Sprawdz, czy zebatki lancuchowe sa wlasciwe, odpowiednia ilosc zebow, z przodu najlepiej 12z. Mialem w ogarze 200, zalozone kolo tylne od 205 ( mniejsza ilosc zebow), wtedy nie jedzie...
Pozdrawiam
Marek Z.
Cylinder ORYGINALNY najlepiej dac do szlifu ok 100 zl plus przesylka 2x plus tlok, te dorabiane sa rozne, jak sie trafi z kanalami !!!
|
|
28-01-2025 17:53:42 |
|
|
Bob_Harley
Praktykant
Liczba postów: 403
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Ogar 200 brak mocy
też miałem takie przeboje że brak mocy po remoncie wyszło na to że kartery źle poskręcane, wał sie obracał ciężko, coś wyło dość mocno i brak mocy na trójce, potem sprawdzałem wszystko po kilka razy jak składałem od nowa - wał się kręcił lekko, kompresja duża bo ciężko było kopke reką napchnąć i uszczelki to różne przymierzałem aż dałem w koncu taką z kryngielitu 0,5mm, biegi ładnie wskakiwały i dopiero wtedy jak juź skręciłem połówki to silnik pracował dobrze i miał moc. Podsumowując - trzeba dobrze to wszystko zdystansować, chyba że jezdził np. na poprzednim cylindrze a na tym klops, to nie wiem. Jak np. założyłem gaźnik PZ19 na miejsce tego Jikova kochanego, to lekko wzrosła moc na takim troche już zużytym silniku (przebieg 5000km od remontu), takze mozna jeszcze popróbować z innym gaźnikiem
|
|
28-01-2025 19:46:57 |
|
|
Spaceman164
Jawasaki 223
Liczba postów: 632
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Ogar 200 brak mocy
Zaczynając od gaźnika. Otwór króćca ma być jednakowego wymiaru tzn. Prostokątny, bez zwężenia. Sam gaźnik ma nie mieć luźnej przepustnicy. Jak lata ona w środku to gaźnik do kosza. Zapinka na iglicy 2 rowek od góry. Wymiana uszczelek wiadomo. Poziom paliwa w gaźniku- paliwo na równi z kołnierzem pływaka. Potem cylinder, tylko oryginał da gwarancję prawidłowej mocy + tłok Almet lub Almot, może jeszcze Berta się znajdzie w zapasach. Pasowanie na 0,05mm. Pierścienie czeskie Komarov, na razie chyba jako jedyne trzymają perfekcyjnie wymiar, nie ma prześwitów i luz na zamku na każdym identyczny. (0,2-0,3mm) Squish band głowicy max 1,2mm. Tłok w DMP powinien być na równi z dolnymi krawędziami kanałów płuczących i wydechowego. ( oczywiście brak oporów układu korbowego, ma się wszystko kręcić lekko) wymiana simmerów na dwuwargowe. Takie wymagania spełnia oryginalny silnik i musi działać, nie możliwe żeby było inaczej. Na zębatce 13z ma jechać bez problemu. Ewentualnie jak wyżej 12z.
Zapłon wiadomo 2mm przed GMP przerwa na platynach 0,35 max 0,4.
(Kolanko i tłumik muszą być szczelne. Najważniejsze kolanko z cylindrem) Kolanko oczywiście skrócić jak jest za długie. Ma wchodzić ok 5cm w tłumik.
Motoren:
-Ogarrr 200 '88
-Cezet 350 472.5 '82
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-01-2025 11:49:49 przez Spaceman164.)
|
|
29-01-2025 11:41:38 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|