Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ogar 200 brak mocy
Autor Wiadomość
zenko112 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 5
Imię: Zenon
Skąd: Kłodzko
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
Ogar 200 brak mocy
Cześć,

dostałem do zrobienia Ogara 200 od znajomego syna.

Problemem jest brak mocy. ( silnik Jawki oczywiście)
Co zrobiłem

1. Wyczyściłem układ zasilania paliwa ( kranik , gaźnik)
2. Ustawiłem zapłon
3 . Ustawiłem gaźnik
4. Zmierzyłem kompresję 3,5 Bara

W instrukcji ogara było napisane , że powinno być co najmniej 7 barów.
Kupiłem nowy cylinder i tłok z nowymi pierścieniami( firma HM Motor) . Po wymianie ledwo jest 4 bary. Nie wiem co może być tego powodem.
iść w rozbiórkę silnika i wymieniać uszczelniacze na wale ? Ma to sens ?
Czy po prostu tandetny cylinder i tłok?

Pamiętam jak ponad 30 lat temu remontowałem komara - po wymianie cylindra na nowy skok mocy był tak wielki że komar na 2 niemal ruszał. A tu w przypadku ogara 200 klęska.

Co sugerujecie ? Zapłon sprawdzić jeszcze raz ? Głowica wymienić ? Nie widać w głowicy żadnych ubytków, krzywizn.
27-01-2025 22:49:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,352
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #2
RE: Ogar 200 brak mocy
Przyczyn może być wiele. Jaki masz manometr ? Jeśli nie ma zaworka to poprzez długość przewodu może zaniżać pomiar. Czy pomiar wykonujesz prawidłowo to znaczy na ciepłym silniku i otwartej przepustnicy ? Sam cylinder może też być wadliwie wykonany ale to bardziej w kwestii kanałów. Gaźnik współczesny czy oryginalny ? Sprawdź też czystość wydechu zarówno kolanka jak i tłumika bo może być zawalony nagarem i to ma duże znaczenie.
28-01-2025 00:03:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
łogór 200 Online
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 617
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
Ogar 200 brak mocy
Pierwsze co nawet przed szlifem wymienia sie simmeringi,ile to roboty a o śmiesznych kosztach nie wspomnę


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
28-01-2025 08:37:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wazniak96 Offline
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 653
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #4
RE: Ogar 200 brak mocy
Przy okazji wymiany uszczelniaczy złap za magneto i sprawdź czy wał nie rusza się w łożyskach + nie ma luzów.
28-01-2025 13:22:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
zenko112 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 5
Imię: Zenon
Skąd: Kłodzko
Pojazd: Romet Komar
Post: #5
RE: Ogar 200 brak mocy
- Sprawdziłem manometr 2 innymi sprawnymi manometrami - jest ok
Ma zaworek , więc po nabiciu trzyma ciśnienie.
Jest bez wężyka, wkręcany z uszczelką bezpośrednią i gwintem do głowicy.
- Wydech drożny.
- dolot ok - drożny . Gaźnik wyczyszczony.
- ściągnąłem pierścienie ( nowe ) z tłoka i wsadziłem do cylindra. Szczelina w zamku <1mm.
Wkładałem stare pierścienie do starego cylindra i tam była szczelina >1mm

Wszędzie , gdzie czytałem w instrukcjach tego silnika powinno być 7 barów.
Simeringi wydają się ok.

Patrząc na cylinder od góry po ściągnięciu głowicy - ostatni kanał to kanał wydechowy jaki się zamyka przy ruchu tłoka do góry. Więc sprężanie jest po zakmnięciu kanału wydechowego.

Celuję , że cylinder nowy - ale jest do kitu. Kosztował w gmoto 250zł.

Mają tam też za 450zł.

Resumując - maszyna odpala , pracuje na wolnych obrotach przy podaniu gazu na maksa wkręca się - ale moc znikoma. Na 2 , czy 3-jce nie ma mowy o jeździe.

Tracę cierpliwość do tego klamota.

co jeszcze sprawdzić ? Ryzykować kupno nowego droższego cylindra ? Czy może stary dać do przemierzenia w jakimś porządnym warsztacie.
28-01-2025 15:26:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wazniak96 Offline
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 653
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #6
RE: Ogar 200 brak mocy
Jak masz kupić nowy cylinder to lepiej oddaj stary do szlifu i dobrania tłoka.
28-01-2025 15:30:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
łogór 200 Online
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 617
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #7
Ogar 200 brak mocy
1mm to skrajne zuzycie pierścieni,nowe powinny miec 0,2

Czy aby to napewno pierscienie pod ten tlok i cylinder skoro sa nowe?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
28-01-2025 16:17:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo łogór 200 za ten post.
Karolex Offline
Nowy
*


Liczba postów: 3
Imię: Karol
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #8
RE: Ogar 200 brak mocy
Napisz jeszcze czy czasem koła swobodnie się obracają, może coś je hamuje.
28-01-2025 17:40:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
siwy1958 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 130
Imię: Marek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #9
RE: Ogar 200 brak mocy
Witam !
Sprawdz wielkosc dyszy glownej i wysokosc iglicy, i poziomu paliwa. Czy krociec ssacy jest odblokowany, zaplon ustaw na ok 2mm przyspieszony nie mniej, na przerywaczu ok 0.35mm. Simmeringi na skrzyni korbowej szczelne- jak pisal poprzednik. Odpowiednia wydajnosc kranika, sprawdz kieliszkiem..

Sprawdz, czy zebatki lancuchowe sa wlasciwe, odpowiednia ilosc zebow, z przodu najlepiej 12z. Mialem w ogarze 200, zalozone kolo tylne od 205 ( mniejsza ilosc zebow), wtedy nie jedzie...
Pozdrawiam
Marek Z.

Cylinder ORYGINALNY najlepiej dac do szlifu ok 100 zl plus przesylka 2x plus tlok, te dorabiane sa rozne, jak sie trafi z kanalami !!!
28-01-2025 17:53:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 403
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #10
RE: Ogar 200 brak mocy
też miałem takie przeboje że brak mocy po remoncie wyszło na to że kartery źle poskręcane, wał sie obracał ciężko, coś wyło dość mocno i brak mocy na trójce, potem sprawdzałem wszystko po kilka razy jak składałem od nowa - wał się kręcił lekko, kompresja duża bo ciężko było kopke reką napchnąć i uszczelki to różne przymierzałem aż dałem w koncu taką z kryngielitu 0,5mm, biegi ładnie wskakiwały i dopiero wtedy jak juź skręciłem połówki to silnik pracował dobrze i miał moc. Podsumowując - trzeba dobrze to wszystko zdystansować, chyba że jezdził np. na poprzednim cylindrze a na tym klops, to nie wiem. Jak np. założyłem gaźnik PZ19 na miejsce tego Jikova kochanego, to lekko wzrosła moc na takim troche już zużytym silniku (przebieg 5000km od remontu), takze mozna jeszcze popróbować z innym gaźnikiem
28-01-2025 19:46:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,352
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #11
RE: Ogar 200 brak mocy
Nad tym się pochyl:

(28-01-2025 16:17:46)łogór 200 napisał(a):  1mm to skrajne zuzycie pierścieni,nowe powinny miec 0,2

Czy aby to napewno pierscienie pod ten tlok i cylinder skoro sa nowe?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Tylko problem jest taki że jeśli cylinder jest nowy to ma albo 38 albo 40 mam, co innego gdyby był po szlifie, więc ciężko żeby były pomylone pierścienie... Może wadliwie wykonane
28-01-2025 20:11:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
zenko112 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 5
Imię: Zenon
Skąd: Kłodzko
Pojazd: Romet Komar
Post: #12
RE: Ogar 200 brak mocy
Pierścienie już chyba 3 rodzaje próbowałem - zawsze nowe i z innego sklepu.
Rozmiar cylindra 38mm
Do samego cylindra włożyłem sam tłok, dopchałem do góry. Jak okno wydechu się zamknęło to wlałem naftę i patrzyłem czy nie ubywa- nic nie ubywało.

Zrobiłem jeszcze jeden test. Podniosłem tłok tak , że zakryło okno wydechu i próbowałem dmuchać od góry od głowicy. Słychać było , że przepuszcza. Fakt , że w tym teście trzymał de-facto tylko 1 pierścień ( pozostałe 2 były widoczne w oknie wydechu).
Jak podniosłem tłok jeszcze wyżej, tak że wszystkie 3 pierścienie już były poza oknem wydechu trudno było nawet dmuchnąć - trzymało.

Próba może prowizoryczna ale imam się wszystkiego co możliwe.

Tutaj kopnik lekko wchodzi. Palca jak się w otwór świecy wsadzi to niby czuć , że coś pcha tzn 4 atm. mierzone manometrem. Ale porównując do komara , tam miałem 8 atm i palca nie szło w otworze utrzymać.

Stawiam na słabej jakości cylinder.
28-01-2025 21:23:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,352
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #13
RE: Ogar 200 brak mocy
I teraz mnie zastanawia czy uszkodzony simmering może spowodować ubytek kompresji. Bo podciśnienia żeby zaciągnąć paliwo nie będzie lub będzie zmniejszone, ale czy może wpłynąć na kompresję w cylindrze
29-01-2025 00:14:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
tomangelo Online
Uczeń
*


Liczba postów: 172
Imię: tomangelo
Skąd: Polska
Pojazd: Romet Komar
Post: #14
RE: Ogar 200 brak mocy
Kompresja powinna być taka sama, w końcu simmering nie zmienia skoku tłoka. Podciśnienie wytwarzane przez sam cylinder będzie takie samo, po prostu zamiast zasysać mieszankę gardzielą z gaźnika zassie powietrze/olej przez simmering.
29-01-2025 01:17:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Spaceman164 Offline
Jawasaki 223
*


Liczba postów: 632
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #15
RE: Ogar 200 brak mocy
Zaczynając od gaźnika. Otwór króćca ma być jednakowego wymiaru tzn. Prostokątny, bez zwężenia. Sam gaźnik ma nie mieć luźnej przepustnicy. Jak lata ona w środku to gaźnik do kosza. Zapinka na iglicy 2 rowek od góry. Wymiana uszczelek wiadomo. Poziom paliwa w gaźniku- paliwo na równi z kołnierzem pływaka. Potem cylinder, tylko oryginał da gwarancję prawidłowej mocy + tłok Almet lub Almot, może jeszcze Berta się znajdzie w zapasach. Pasowanie na 0,05mm. Pierścienie czeskie Komarov, na razie chyba jako jedyne trzymają perfekcyjnie wymiar, nie ma prześwitów i luz na zamku na każdym identyczny. (0,2-0,3mm) Squish band głowicy max 1,2mm. Tłok w DMP powinien być na równi z dolnymi krawędziami kanałów płuczących i wydechowego. ( oczywiście brak oporów układu korbowego, ma się wszystko kręcić lekko) wymiana simmerów na dwuwargowe. Takie wymagania spełnia oryginalny silnik i musi działać, nie możliwe żeby było inaczej. Na zębatce 13z ma jechać bez problemu. Ewentualnie jak wyżej 12z.
Zapłon wiadomo 2mm przed GMP przerwa na platynach 0,35 max 0,4.
(Kolanko i tłumik muszą być szczelne. Najważniejsze kolanko z cylindrem) Kolanko oczywiście skrócić jak jest za długie. Ma wchodzić ok 5cm w tłumik.

Motoren:
-Ogarrr 200 '88
-Cezet 350 472.5 '82
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-01-2025 11:49:49 przez Spaceman164.)
29-01-2025 11:41:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Nieczytelny numer ramy
Ostatni post: Piotrekdriver1
Dzisiaj 00:20:37
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 9
Projekt Romet Dzik Enduro...
Ostatni post: krystian276
Dzisiaj 00:18:31
» Odpowiedzi: 484
» Wyświetleń: 208611
Mokra iskra i spręzanie
Ostatni post: Merfix
Dzisiaj 00:00:56
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 390
Wigry 1975 - Przywrócenie...
Ostatni post: usertm
Wczoraj 22:48:37
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 79
Rejestrowanie rometa na k...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:52:38
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 112
Szukam tanio roweru
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 20:57:46
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 282
Problem z odpaleniem rome...
Ostatni post: xvezu
Wczoraj 18:21:07
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 625
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: xenox
Wczoraj 14:52:08
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 641
Romet Chart - wał korbowy...
Ostatni post: BigSoft
Wczoraj 00:09:46
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 131
Jawa babetta 207 - Kiedy ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
29-01-2025 13:16:46
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 155
Ogar 200 brak mocy
Ostatni post: Spaceman164
29-01-2025 11:41:38
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 381
Romet komar 2350 - A miał...
Ostatni post: MacRoial
29-01-2025 00:59:53
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 98
Zakończenie OC.
Ostatni post: tattooist
28-01-2025 20:10:16
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 1027
Cylinder Rys / Turysta 73...
Ostatni post: Dinozaur
28-01-2025 02:39:42
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 549
Romet kowalewo
Ostatni post: Dawdzio
28-01-2025 00:59:38
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 111

Reklama