Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dokręcanie magneta w silniku 023
Autor Wiadomość
MacRoial Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 212
Imię: Ben
Skąd: Łódzkie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #1
Dokręcanie magneta w silniku 023
Witam
Ostatnio rozmawiałem z wujkiem mechanikiem o problemie ścinających się klinów w moim ogarze 205 i doszliśmy do wniosku że może to być spowodowane przez zbyt słabe dokręcenie magneta oraz brak podkładki sprężynującej, co powoduje że na klinie odkłada się z byt duża siła.
Teraz mam pytanie do was z jaką siłą dokręcacie magneto.

Sprzęty:
Romet Ogar 205, Romet 2375, Romet 50 T-1, Romet Komar 2350, Romet Komar 2351, Romet Kadet 780, Romet Kadet 780, Jawa 50 23p, Jawa 50 20p, Jawa 50 21p, Jawa Babetta 207, ZVL Babetta 215, Riga Delta RMR 24, Riga Delta RMR 24, Ardie VF 125,
08-07-2024 23:07:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,888
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Dokręcanie magneta w silniku 023
A Wujek mechanik nie powiedział, że tam znajduję się połączenie stożkowe? nie wiem co to znaczy "odkłada się z byt duża siła na klin" ale ten klin nie jest po to, aby utrzymał magneto na czopie wału, a wyznacza usadzanie magneta na wale, aby otwierał platyny w odpowiednim momencie. Samo dokręcenie śruby z podkładką nic nie da co do potencjalnego ścinanaia klina. Tutaj potrzeba - najważniejsze - pastą zaworową dostosować połączenie stożkowe czop wału - magneto, oraz dokładne otłuszczenie wszystkiego przed montażem.
08-07-2024 23:24:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 703
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
Dokręcanie magneta w silniku 023
Wystarczy sprawdzic w tabeli wal ma chyba m8 przy klasie nakretki 8.8 wiec wychodzi okolo 25nm

Jesli dokrecasz to kluczem fajkowym z niewymiennymi nasadkami to dlugosc klucza jest tak dobrana,ze nie zakladajac na niego zadnych rurek,przedluzek i nie stajac na jim sila rak rokrecisz z odpowiednim momentem


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

(09-07-2024 09:19:55)łogór 200 napisał(a):  Wystarczy sprawdzic w tabeli wal ma chyba m8 przy klasie nakretki 8.8 wiec wychodzi okolo 25nm

Jesli dokrecasz to kluczem fajkowym z niewymiennymi nasadkami to dlugosc klucza jest tak dobrana,ze nie zakladajac na niego zadnych rurek,przedluzek i nie stajac na nim sila rak dokręcisz z odpowiednim momentem


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-07-2024 09:20:59 przez łogór 200.)
09-07-2024 09:19:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,724
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #4
RE: Dokręcanie magneta w silniku 023
Tak jak zomowiec napisał, choć ja tego nie robiłem i nigdy mi klinów nie ścinało, ważne też aby nie wystawał za dużo i siedział dobrze w rowku. Ja dokręcam mała grzechotka z przedłużka a przytrzymuje kluczem od szlifierki zapartym o mały okrągły otworek i większy otwór po obwodzie magneta.
10-07-2024 07:11:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Zblokowany silnik
Ostatni post: Merfix
Dzisiaj 00:17:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 169
Kupię dokumenty do komara
Ostatni post: Merfix
Dzisiaj 00:12:09
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 27
Remont
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 22:14:06
» Odpowiedzi: 34
» Wyświetleń: 2646
Ogar 200 naprawa
Ostatni post: Perkoz1984
Wczoraj 20:13:22
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 33
Zlecę mały remont
Ostatni post: marcin1479
Wczoraj 19:50:27
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 179
Prostowanie napięcia 12V ...
Ostatni post: Thomassino
Wczoraj 16:10:43
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 134
Romet 50-t-1 1982r.
Ostatni post: Jarek_i_romet
Wczoraj 14:10:49
» Odpowiedzi: 21
» Wyświetleń: 616
[S] Sprzedam Rometa Z150
Ostatni post: grz3513k
Wczoraj 12:30:01
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 365
Odnawianie części rowerow...
Ostatni post: Karli1088
Wczoraj 00:27:35
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 24130
Ogar 205 1987
Ostatni post: grz3513k
Wczoraj 00:26:25
» Odpowiedzi: 58
» Wyświetleń: 7126
Wigry 2 1976 - Remont woj...
Ostatni post: usertm
20-08-2025 23:09:34
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 7539
Komar 2351 + wyjaśnienie ...
Ostatni post: MacRoial
20-08-2025 22:22:02
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 271
Czemu 14MC uchodzi za zły...
Ostatni post: miszel
20-08-2025 12:41:56
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 223
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: łogór 200
20-08-2025 00:46:09
» Odpowiedzi: 227
» Wyświetleń: 17832
inne gaźniki
Ostatni post: Dinozaur
19-08-2025 12:34:56
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 3653

Reklama