Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Czemu 14MC uchodzi za zły gaźnik?
Autor Wiadomość
MacRoial Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 217
Imię: Ben
Skąd: Łódzkie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #1
Czemu 14MC uchodzi za zły gaźnik?
Może wie ktoś czemu gaźnik 14MC uważany był za zły używałem go bardzo długo w dezamecie 023 a potem przywróciłem do fabrycznego miejsca pochodzenia czyli do silnika dezamet 171 w obu tych silnikach sprawdzał się świetnie więc czemu był uważany za zły a ludzie na siłę zmieniali go na Binga w Rometach chartach ?

Sprzęty:
Romet Ogar 205, Romet 2375, Romet 50 T-1, Romet Komar 2351, Romet Kadet 110 automatic, Romet Kadet 780, Romet Kadet 780, Jawa 50 23p, Jawa 50 20p, Jawa 50 21p, Jawa Babetta 207, ZVL Babetta 215, Riga Delta RMR 24, Riga Delta RMR 24, Ardie VF 125,
18-08-2025 15:27:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
tramwajarz Offline
Król Śmieciarek xd
*


Liczba postów: 2,197
Imię: Daniel
Skąd: Rzgów/k.Łodzi
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #2
RE: Czemu 14MC uchodzi za zły gaźnik?
dobry gaznik tylko brak czesci do niego,posiada wiecej regulacji jak bing,jest tez czuy na poziom paliwa

Romet 50-T1 1979
Romet Sport 1986
Malagutti Crosser 50 1995
19-08-2025 21:09:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
miszel Offline
Nowy
*


Liczba postów: 89
Imię: Michał
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Romet Chart
Post: #3
RE: Czemu 14MC uchodzi za zły gaźnik?
(19-08-2025 21:09:45)tramwajarz napisał(a):  dobry gaznik tylko brak czesci do niego,posiada wiecej regulacji jak bing,jest tez czuy na poziom paliwa
Skąd pewność o większej możliwości regulacji niż w przypadku binga? Przecież w 14MC jedyne co można ustawić to mieszanka wolnych obrotów i ewentualnie zmiana dyszy głównej. Nie ma rowków na iglicy, dyszy wolnych obrotów czy nawet możliwości zmiany poziomu paliwa
20-08-2025 12:41:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo miszel za ten post.
kaziq Offline
majster
*


Liczba postów: 173
Imię: Adrian
Skąd: Pełnatycze
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Czemu 14MC uchodzi za zły gaźnik?
Gaźnik 14 mc szacunkowo był wyprodukowany jako "za mały " do 027 i w pewnym stopniu go tłumi żeby nie osiągać tych mitycznych 50km/h, jednak jak się dłużej pokręci to daje radę i do 60, ogólnie pomysł na tamte lata był w miare ok, centralna komora, pływak z tworzywa, w sumie nie ma wstydu, jednak czas pokazał że jest on po prostu mało trwały, taki z przebiegiem powyżej 10k już ma problemy z przyleganiem przepustnicy do korpusu, ciężko uzyskać wolne obroty i tym podobne historie, gaźnik sam w sobie jest zbudowany jako jednorazówka, z dzisiejszego punktu widzenia gdzie ostał sie prawie że sam złom jego regeneracja jest trudna, ponadto jest podatny na wycieki, nawet jeżeli mamy pełną szczelność na połączeniach dwa symetryczne otwory wentylujące komorę pływaka powodują że gaźnik poprzez opary z olejem jest po czasie zapylony i ubrudzony. Mechanizm przysłonki rozruchowej a właściwie jego wyzwalacz nie ma żadnego uszczelnienia, proporcjonalnie z wyrabianiem korpus-przepustnica, od wibracji rozbija się również ten przycisk w otworze i ciągnie tamtędy dużo lewego powietrza, dodatkowo dzwoni. Sam gaźnik jest poprostu maksymalnie uproszczony, posiada tylko jedną kalibrowaną dyszę, i jakiś bardzo umowny wkręt do regulacji składu, moim zdaniem jego szczyt to zastosowanie w kosiarce dezamet gdzie był też montowany, w motorowerze typu chart wypada dosyć blado, ale też tam trafił.
22-08-2025 12:37:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Romet Ogar 200 - usprawni...
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 00:41:41
» Odpowiedzi: 50
» Wyświetleń: 3364
Instrukcje do Rometów
Ostatni post: tramwajarz
17-09-2025 21:34:28
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 68527
Wigry 2 1976 - Remont woj...
Ostatni post: usertm
17-09-2025 19:22:05
» Odpowiedzi: 41
» Wyświetleń: 8158
Dziurawy bak Ogar 200
Ostatni post: romek
17-09-2025 13:39:09
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 250
3 ROVERy do rozpoznania
Ostatni post: zaz
16-09-2025 23:18:24
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 163
Brak maksymalnej mocy, pr...
Ostatni post: Bob_Harley
15-09-2025 23:31:15
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 289
Junak M10 sprzęgło
Ostatni post: ZielonyTRN
15-09-2025 19:28:59
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 94
Finanse forum
Ostatni post: romek
15-09-2025 12:08:39
» Odpowiedzi: 100
» Wyświetleń: 39193
Wigry 2 1975
Ostatni post: zaz
15-09-2025 05:11:15
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 140
Króciec JAWA50/Ogar200-Am...
Ostatni post: Fearevil
15-09-2025 00:20:20
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 297
[K] Części do rowerka Smy...
Ostatni post: Piotrekdriver1
14-09-2025 21:32:13
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 155
cześć
Ostatni post: kawu26
14-09-2025 11:03:33
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 107
Współczesny tłumik do Rom...
Ostatni post: tramwajarz
13-09-2025 19:51:15
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 319
Moja nowa dojazdówka (Oga...
Ostatni post: grissley
11-09-2025 13:41:55
» Odpowiedzi: 45
» Wyświetleń: 3080
Ogar 205 1987
Ostatni post: romek
11-09-2025 09:22:55
» Odpowiedzi: 60
» Wyświetleń: 8381

Reklama