Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Przyrząd serwisowy do silników Dezamet
Autor Wiadomość
Wodnik Offline
El Dezametto Mecánico
*


Liczba postów: 354
Imię: Szymon
Skąd: Kleczew (PKN)
Pojazd: Romet 2375
Post: #1
Przyrząd serwisowy do silników Dezamet
Witam przeglądających.

Chciałby zaprezentować swój patent który jest bardzo pomocny przy remoncie silnika. Wykonanie nie jest skomplikowane a bardzo ułatwia prace przy remoncie silnika.

Stojak jest uchylany w trzech położeniach 0, 45 i 90 stopni. Silnik jest przykręcany do niego śrubami które trzymają lewą pokrywę. Wymaga to zdemontowania całego zapłonu i zmieniacza biegów.

Część którą mocujemy w imadło to kątownik a do przykręcenia silnika jest blacha 3mm
(daje radę mogła by być 5, ale nie było pod ręką wtedy).
Zawias który służy do uchylania postawy z silnikiem względem punktu zamocowania tworzą rury 1/2" oraz 3/4".

Może moja propozycja komuś się przyda zwłaszcza osobą które zajmują się remontami silników. Smile






Podrywasz Blachary i bujasz się na mieście bo masz Rometa za złotówek całych 200
01-12-2018 01:00:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Wodnik Offline
El Dezametto Mecánico
*


Liczba postów: 354
Imię: Szymon
Skąd: Kleczew (PKN)
Pojazd: Romet 2375
Post: #2
RE: Przyrząd serwisowy do silników Dezamet
Rozbudowa tematu na prośbę jednego z użytkowników.
Odkop więc proszę Moderatorów o wyrozumiałość.

Uchwyt sprawuje się dobrze jak na prototyp bo nie ma nigdzie chyba do silników Dezametu podobnych cudawianek. Na dniach był w nim składany 019 z mojego 50 T-1

Podstawa uchylna do której mocowany jest lewa obudowa silnika, zdjęcie i rysunek.





Mocowanie do części stałej która jest mocowana w imadle.







Podstawa która składa się z kątownika, ścisków do lin oraz rur 3/4 "





Wymiary podstawy musicie wykonać już indywidualnie pod swoje imadło tak aby się mieściło w szczękach. Co do rurki 1/2 " która służy jako zawias dla części ruchomej w której jest silnik. Otwory ustalające położenie musicie wiercić razem z rurą zewnętrzną 3/4 " najlepiej w wiertarce stołowej. Ja wykonałem 3. Gdybym teraz robił wykonał bym 4 pod kątami -45, 0 , 45, 90 stopni. Najpierw wiercicie te otwory następnie rurę 3/4 przykręcacie za pomocą ścisków do kątownika który będzie mocowany w imadle i dopiero wtedy wycinacie środek. Zapewni to współosiowość i brak problemów że nie można wychylić stołu z silnikiem.

Uchwyt nr.2 do silnika już społowionego. Zdjęcia tylko bo już nie zdążyłem wymiarów zrobić.





A tu fotki z montażu 019 w tym gadżecie. Reszta będzie później w temacie o moim 50 T-1





Podane wymiary są orientacyjne niektóre się zmienią np. długość rurki w której są 3 otwory ustalające pozycję uchwytu jeśli byśmy robili na 4 otwory rurka musi być dłuższa.

Podrywasz Blachary i bujasz się na mieście bo masz Rometa za złotówek całych 200
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-02-2019 23:36:12 przez Wodnik.)
03-02-2019 23:34:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 4 użytkowników postawiło piwo Wodnik za ten post.
tommy Offline
Nowy
*


Liczba postów: 24
Imię: Tomek
Skąd: Opolskie
Pojazd: Romet Komar
Post: #3
RE: Przyrząd serwisowy do silników Dezamet
Dziękuję i pozdrawiam
04-02-2019 13:51:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo tommy za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Brak maksymalnej mocy, pr...
Ostatni post: Fearevil
Dzisiaj 09:06:28
» Odpowiedzi: 56
» Wyświetleń: 3554
Jubilat 2 czy Zenit - Prz...
Ostatni post: Dawdzio
Dzisiaj 01:29:24
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 124
Romet "góral" z 1997 roku
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 20:31:15
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 247
Cześć!
Ostatni post: sterzux3@
Wczoraj 09:10:06
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 129
Instalacja dyfuzora do KO...
Ostatni post: 1204
19-10-2025 23:11:58
» Odpowiedzi: 71
» Wyświetleń: 37112
Romet Wigry 3 1987r.
Ostatni post: RometW
19-10-2025 12:43:08
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 541
Kupię tuleję rolgazu do k...
Ostatni post: tomekh
19-10-2025 12:27:09
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 133
blaszka odpreznika
Ostatni post: jakemdural
18-10-2025 21:56:22
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 130
Cześć z Legionowa
Ostatni post: PiotrS
18-10-2025 20:28:23
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 164
Sposób montażu podnóżków ...
Ostatni post: Lubiestaremoto
18-10-2025 18:17:42
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 411
Problemy z platynkami
Ostatni post: Leczyk_Junior
18-10-2025 11:45:00
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 316
Przeglądy w 2024
Ostatni post: sbanys
17-10-2025 23:05:42
» Odpowiedzi: 23
» Wyświetleń: 4234
Problem ze sprzeglem
Ostatni post: Bartecubi
17-10-2025 19:26:49
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 227
Romet UNIVERSAL 1977
Ostatni post: wigryman
17-10-2025 05:27:01
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 425
Identyfikacja roweru volt...
Ostatni post: dzemtruskawkowy
16-10-2025 21:09:37
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 179

Reklama