Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
motorynka - wybrakowane mocowanie amortyzatorów
|
Autor |
Wiadomość |
Jersey
Nowy
Liczba postów: 9
Imię: Jerzy
Skąd: Łódź
Pojazd: Romet Ogar 200
|
motorynka - wybrakowane mocowanie amortyzatorów
Czołem koledzy,
przejrzałem forum ale nie zauważyłem niczego co mogłoby mi pomóc, dlatego pytam tutaj.
Jak powinno wyglądać mocowanie amortyzatorów w motorynce? W moim przypadku coś na pewno jest urwane albo czegoś brakuje.
Od strony tłumika jest sam nagwintowany pręt a od strony łańcucha jeszcze kawałek jakiegoś sworznia.
Co można z tym zrobić, żeby poprawnie zamontować amortyzatory? Coś dospawać, żeby przedłużyć gwint? Jeśli tak to ile to powinno mieć? A może uciąć, nawiercić otwór i nagwintować, żeby wkręcić nowe śruby?
Zauważyłem to dopiero po malowaniu, kupiłem wypiaskowaną ramę a to moja pierwsza motorynka i myślałem, że tak ma być.
|
|
11-02-2019 16:57:21 |
|
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: motorynka - wybrakowane mocowanie amortyzatorów
1. Farby za grubo
2. jeśli kupiłeś nowe, chińskie tuleje metal/guma, to często się zdarza, że tuleje metalowe są cięte mechanicznie i zadziory uniemożliwiają ich włożenie na szpilkę M8. Często też otwór tych tulei fi 8 mm, ma 7,8 mm popraw je wiertłem fi 8,2 ew 8 mm
3. wytnij te szpilki, na-punktuj, wywierć osiowo otwory fi 7 mm dł 24 mm i nagwintuj M8 - polecam gwintownik maszynowy do otworów nie-przelotowych.
4. kup 2 śruby M8 z nierdzewki A2 z niepełnym gwintem dł np 60 mm. Obetnij łeb śruby i nagwintuj gwint M8 dł 8, 9 mm. Pozostaw część bez gwintu dł 20 mm.
5. wkręć tak wyprodukowane szpilki dłuższą stroną na klej do gwintów. By nie uszkodzić gwintów zastosuj metodę 2 skontrowanych nakrętek - tak jak szpilki cylindra.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
11-02-2019 22:19:35 |
|
1 osoba postawiła piwo joozek za ten post:1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
seler1500 (02-12-2019)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|