Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Wiki] Romet Sport
Autor Wiadomość
mz1 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 230
Imię: Maciej
Skąd: Mława
Pojazd: Inny Romet
Post: #1
[Wiki] Romet Sport
Jest to rower sportowy produkowany od pierwszej połowy lat 80 do początku lat 90 w Bydgoszczy. Rower ten jest następcą modelu Huragan. Krótko mówiąc - rower ten przeszedł "facelifting". Nowy model był jednak z najniższej półki rowerów szosowych w Polsce. Modele Special i Super były bardziej zaawansowane. Romet Sport w porównaniu do swojego poprzednika różnił się przede wszystkim wyglądem muf łączeniowych - były grube i bardziej kanciaste. Podobny był tylko widelec, który jednak nie posiadał oczek na śruby mocujące błotnik. Osprzęt był różny. Jak to w innych polskich szosówkach, zakładano to, co akurat było pod ręką.
Przerzutki jakie montowano: Favorit, Romet albo "JÓKA". Manetki do zmiany biegów były polskie plastikowe, albo metalowe i plastikowe Favorit.
Mechanizmy korbowe: korby na klin 9mm takie jak w Jaguarach i Huraganach (stalowe ramiona, aluminiowe tarcze i łącznik), korby na kwadrat Remo/Wajla, Thun, Aero Coronado - te dwie ostatnie w eksportowej wersji roweru o nazwie Florida.

Pedały:
-takie jak w Jaguarach/Huraganach,
-polskie kopie Campagnolo,
-JAR - również kopie Campagnolo, tylko miały czarne klatki i były całe aluminiowe,
-czarne plastikowe (PAMA).
Na pedałach noski z paskami.

Stery:
-stalowe kopie Campagnolo Record z lekko zmienionym kształtem,
-stalowe kanciaste z podłużnymi żebrami na miskach

Mostki : aluminiowe Romet (w moim egzemplarzu jest jeszcze ZZR)
Piasty: kopie Campagnolo - 32 otwory na szprychy albo takie jak w Jaguarach/Huraganach (aluminiowy kołnierz).
Obręcze: aluminiowe 18x630 albo stalowe
Hamulce: kopie hamulców MAFAC "Racer" (w moim egzemplarzu jest z przodu ZZR)
Siodełka: czarne plastikowe, brązowe zamszowe z napisem "Romet", brązowe skórzane.
Sztyce: stalowe na zwykłe jarzemko albo aluminiowe kopie Campagnolo
Klamki: aluminiowe z grawerem pegaza, były też czarne plastikowe z aluminiowymi dźwigniami.

Rozmiary ram: 520, 540, 560, 580, istniał też 600
Średnica sztycy podsiodłowej: 25,4 mm
Numer ramy: bity pod suportem, dwie pierwsze cyfry to rok produkcji.
Opony: zwykłe Stomil, albo Stomil Tornado
Kolory: wszystko z palety dupont-fiat z lat 80
Pierwsze sporty miały napisy malowane od szablonu i naklejki, później stosowano tylko naklejki.
Ramy mogły się różnić drobnymi szczegółami, np. jedne miały przelotkę po lewej stronie skośnej rury, inne nie, niektóre miały też ślizgi na górze puszki suportu.

Standardowo, jeśli gdzieś popełniłem błąd, to proszę o doprecyzowanie Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-01-2015 22:02:33 przez mz1.)
01-01-2015 21:58:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo mz1 za ten post.
Reklama
Crisso Offline
Nowy
*


Liczba postów: 109
Imię: Karol
Skąd: Kraków
Pojazd: Inny Romet
Post: #2
RE: [Wiki] Romet Sport
Witam,
wszystko, co napisał kolega się zgadza. Doprecyzuję tylko że:

1. Manetki przerzutek występowały też w wersji Rometowskiej (plastikowe)

2.Obręcze stalowe jakie się pojawiały (i to najczęściej) to rozmiar 20 x 630, stosowane również w Wagantach i jego "klonach" (na marginesie chromowane i rdzewieją na potęgę, trudno dziś znaleźć sensowny egzemplarz). Dodatkowo te wersje obręczy, a co za tym idzie piast, miały 36 otworów (wyglądają identycznie jak wersja 32 szprychy, tylko że egzemplarze "32" są praktycznie nie do zdobycia).

3. Paski do nosków występowały z sygnaturą JAR.

Powyższe uzupełnienie wzięte "z autopsji" - odnawiam jednego Sporta `89.

Pozdrawiam
23-04-2015 01:57:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Crisso za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Romet ogar 205 nie zapala...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 23:45:38
» Odpowiedzi: 24
» Wyświetleń: 1069
Sposób na sprawdzenie CEP...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:54:55
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 15103
Czajka 1974 - szczegółowy...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 20:53:00
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 1049
Sprzedam Komara 2351
Ostatni post: Wicher Krzysztof
10-06-2024 21:01:34
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 61
Części 50-T/TS-1: zbiorni...
Ostatni post: tramwajarz
10-06-2024 20:29:26
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 1696
Remont silnika 019
Ostatni post: michanio91
07-06-2024 12:37:44
» Odpowiedzi: 23
» Wyświetleń: 2589
Romet ogar 205 słabo jedz...
Ostatni post: oskar2
07-06-2024 08:10:23
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 238
Romet Ogar 202 z 2021 rok...
Ostatni post: Wyrwymiech
06-06-2024 16:33:15
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 429
Mała prędkość romet ogar ...
Ostatni post: Młody adaśko205
06-06-2024 11:09:19
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 176
Romet e-rambler 9.0
Ostatni post: romek
05-06-2024 22:55:31
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 164
Lakier do remontu
Ostatni post: romek
05-06-2024 22:49:54
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 225
Motorynka M3 by Decuu
Ostatni post: Motokamel
04-06-2024 23:49:29
» Odpowiedzi: 79
» Wyświetleń: 19829
Podkładka dystansowa międ...
Ostatni post: Kwisatz Haderach
04-06-2024 13:17:37
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 306
Prędkościomierz GPS
Ostatni post: tramwajarz
02-06-2024 21:56:16
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 216
Jubilacik
Ostatni post: wigryman
31-05-2024 17:00:12
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 417

Reklama