[Wiki] Romet Sport - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Chłopcy Rometowcy (/forumdisplay.php?fid=4) +--- Dział: Forumowa Wikipedia (/forumdisplay.php?fid=107) +--- Wątek: [Wiki] Romet Sport (/showthread.php?tid=31503) |
[Wiki] Romet Sport - mz1 - 01-01-2015 21:58:43 Jest to rower sportowy produkowany od pierwszej połowy lat 80 do początku lat 90 w Bydgoszczy. Rower ten jest następcą modelu Huragan. Krótko mówiąc - rower ten przeszedł "facelifting". Nowy model był jednak z najniższej półki rowerów szosowych w Polsce. Modele Special i Super były bardziej zaawansowane. Romet Sport w porównaniu do swojego poprzednika różnił się przede wszystkim wyglądem muf łączeniowych - były grube i bardziej kanciaste. Podobny był tylko widelec, który jednak nie posiadał oczek na śruby mocujące błotnik. Osprzęt był różny. Jak to w innych polskich szosówkach, zakładano to, co akurat było pod ręką. Przerzutki jakie montowano: Favorit, Romet albo "JÓKA". Manetki do zmiany biegów były polskie plastikowe, albo metalowe i plastikowe Favorit. Mechanizmy korbowe: korby na klin 9mm takie jak w Jaguarach i Huraganach (stalowe ramiona, aluminiowe tarcze i łącznik), korby na kwadrat Remo/Wajla, Thun, Aero Coronado - te dwie ostatnie w eksportowej wersji roweru o nazwie Florida. Pedały: -takie jak w Jaguarach/Huraganach, -polskie kopie Campagnolo, -JAR - również kopie Campagnolo, tylko miały czarne klatki i były całe aluminiowe, -czarne plastikowe (PAMA). Na pedałach noski z paskami. Stery: -stalowe kopie Campagnolo Record z lekko zmienionym kształtem, -stalowe kanciaste z podłużnymi żebrami na miskach Mostki : aluminiowe Romet (w moim egzemplarzu jest jeszcze ZZR) Piasty: kopie Campagnolo - 32 otwory na szprychy albo takie jak w Jaguarach/Huraganach (aluminiowy kołnierz). Obręcze: aluminiowe 18x630 albo stalowe Hamulce: kopie hamulców MAFAC "Racer" (w moim egzemplarzu jest z przodu ZZR) Siodełka: czarne plastikowe, brązowe zamszowe z napisem "Romet", brązowe skórzane. Sztyce: stalowe na zwykłe jarzemko albo aluminiowe kopie Campagnolo Klamki: aluminiowe z grawerem pegaza, były też czarne plastikowe z aluminiowymi dźwigniami. Rozmiary ram: 520, 540, 560, 580, istniał też 600 Średnica sztycy podsiodłowej: 25,4 mm Numer ramy: bity pod suportem, dwie pierwsze cyfry to rok produkcji. Opony: zwykłe Stomil, albo Stomil Tornado Kolory: wszystko z palety dupont-fiat z lat 80 Pierwsze sporty miały napisy malowane od szablonu i naklejki, później stosowano tylko naklejki. Ramy mogły się różnić drobnymi szczegółami, np. jedne miały przelotkę po lewej stronie skośnej rury, inne nie, niektóre miały też ślizgi na górze puszki suportu. Standardowo, jeśli gdzieś popełniłem błąd, to proszę o doprecyzowanie RE: [Wiki] Romet Sport - Crisso - 23-04-2015 01:57:02 Witam, wszystko, co napisał kolega się zgadza. Doprecyzuję tylko że: 1. Manetki przerzutek występowały też w wersji Rometowskiej (plastikowe) 2.Obręcze stalowe jakie się pojawiały (i to najczęściej) to rozmiar 20 x 630, stosowane również w Wagantach i jego "klonach" (na marginesie chromowane i rdzewieją na potęgę, trudno dziś znaleźć sensowny egzemplarz). Dodatkowo te wersje obręczy, a co za tym idzie piast, miały 36 otworów (wyglądają identycznie jak wersja 32 szprychy, tylko że egzemplarze "32" są praktycznie nie do zdobycia). 3. Paski do nosków występowały z sygnaturą JAR. Powyższe uzupełnienie wzięte "z autopsji" - odnawiam jednego Sporta `89. Pozdrawiam |