Jak naprawić by nie kupować nowego
|
Autor |
Wiadomość |
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego
(07-01-2021 15:23:52)trzcinka napisał(a): Można się spodziewać w najbliższym czasie jakiegoś opisu o naprawie ogranicznika skrętu w komarze?
Pawle, trochę to trwało, caluśki rok ale w końcu zostałem zmuszony, dorobieniem do Pony M2.
Już to kiedyś pisałem, tylny ogranicznik występował wyłącznie w Romet-ach z lagami fi 25 mm. Przedni (metalowe kołki) w lagach fi 23 mm, no i Komarach z wahaczami pchanymi.
Jak to zrobiłem. Materiał, rura grubościenna fi 40 x 60 długość wg wymiarów na zdjęciach. Idealna była by 35 x 55, ale takiej nie miałem.
Najpierw wytoczyłem, poszerzyłem otwór wewnętrzny dolny do rozmiaru 54 mm, dzięki temu ścianka dolna będzie miała 3 mm.
Potem, z drugiej strony zatoczyłem z zewnątrz do wymiaru 46 mm, tu też powstała ścianka 3 mm. By nadać wygląd oryginalny zatoczyłem stożek ścięty, łączący obie powierzchnie.
Teraz pora na wycięcie właściwego kawałka. Najpierw wyciąłem 42 mm, ostatecznie po próbach, stanęło na 32 mm, mierząc tak jak na zdjęciu. Ciecie prostopadle po powierzchni.
Na koniec przymiarka i wspawanie. Tu mała podpowiedź, środek osi ramy zaznaczyłem od wewnątrz ogranicznika.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
11-02-2021 12:11:26 |
|
3 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post:3 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
Douger (02-19-2021), Stachu_ (05-23-2021), Szatek (02-11-2021)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|