Lepsza skrzynia biegów
|
Autor |
Wiadomość |
JGNZM
Chartełowiec
Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Lepsza skrzynia biegów
Musiałbyś mieć przełożenie około 2,5. I to co podałeś to nie jest przełożenie tylko liczba zębów  a przełożenie liczy się ze wzoru i=z1/z2. Czyli teoretycznie 35:14. I tym sposobem zniknąłby problem ścinania zębów, bo ta liczba jest liczbą mieszczącą się w tolerancji. Więc nie wiem dlaczego ktoś wymyślił tutaj 13z...
Jak na moje gra nie warta świeczki. Nie po to w ZMD wymyślili całkiem nową i lepszą konstrukcję 027, pozbawioną wad 023/019 żeby ktoś babrał się z ulepszeniem skrzyni w 023.
Zresztą gdyby to było takie proste to myślisz że oni nie ulepszyli by tego od razu albo zmienili już w fazie prototypu? Im od dawna było wiadome że te silniki są słabej konstrukcji, całkowicie nie przystosowanej do nożnej zmiany biegów i nie ma co ich ruszać.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-11-2017 01:30:28 przez JGNZM.)
|
|
24-11-2017 01:29:40 |
|
2 użytkowników postawiło piwo JGNZM za ten post:2 użytkowników postawiło piwo JGNZM za ten post.
kaziq (11-24-2017), Szatek (11-24-2017)
|
plusminus
Technik

Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
|
RE: Lepsza skrzynia biegów
Z tym projektowaniem od nowa uzębień musisz wiedzieć chociaż kilka zasad projektowania tego typu rzeczy. A już widzę po Twojej wypowiedzi o skośnych zębach- skośnych zębatek nie zastosuje się tym ze względu na kilka rzeczy, jak słabe łożyskowanie, szybkie powstawanie luzów choinki od biegów.
Głównym problemem tych silników jest nadmierny luz na automacie zmiany biegów, na osi wodzika a także na zdystansowaniu skrzyni biegów.
Kto rozbierając/składając silnik dystansował skrzynię? Głównie chodzi tu o tulejki choinki, gdy choinka łapie nadmierny luz, zaczyna rozbijać zęby o koła współgrające z nią, przez co zostaje ukręcona.
Drugim ważnym czynnikiem jest luz wodzika w karterach. Przy działaniu sił wywieranych przez skrzynię a także przez użytkownika (zmiana biegów) zaczyna się skrzywiać i ukosować, co powoduje niedokładne zazębienie danego biegu, dlatego sprzęgiełka ulegają wytarciu przy samych końcach. Zalecałbym się skupić na projekcie nowego, trwalszego wodzika oraz wstawienie tulei stalowych w aluminiowe gniazda karteru.
Kolejnym problemem są wszechobecne luzy na automacie, to jak wyżej powoduje niedokładne zazębienie biegu. Może warto pomyśleć nad ulepszeniem również automatu?
Skrzynia sama w sobie powinna przenosić takie obciążenia jakie generuje ten silnik, ale głównie użytkowanie tego silnika w taki a nie inny sposób powoduje go wadliwym. Projektowanie skrzyni na nowo jest bez sensu jeżeli inne rzeczy, współgrające z nią niedomagają.
"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????
To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."
Moje BP
|
|
24-11-2017 21:30:11 |
|
1 osoba postawiła piwo plusminus za ten post:1 osoba postawiła piwo plusminus za ten post.
Szatek (11-24-2017)
|
krystian276
Prezes FS-Garage

Liczba postów: 368
Imię: Krystian
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Kadet
|
|
08-01-2018 08:39:28 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|