Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
[50-T-1] Remont silnika w 50 T-1
|
Autor |
Wiadomość |
Semmao
Podszeptywacz
Liczba postów: 4,470
Imię: Tom
Skąd: Elbląg - Gorzów
Pojazd: Romet Ogar 200
|
[50-T-1] Remont silnika w 50 T-1
Witam drodzy koledzy,
wszedłem w posiadanie zacnej TeJedynki i chciałem go odrestaurować. Z blacharką, lakierami itp problemu nie będzie, jedyne moje pytanie tyczy się silnika. Nie wiem jaki mam model, na silniku jest w koło wpisane SM28, może to coś Wam - specom, powie. Gdy go kupowałem właścicielka powiedziała mi, że Romecik stał bo zepsute było magneto. Nie zdjąłem go jeszcze - czekam na ściągacz, ale rozebrałem silnik, żeby go wyczyścić i chyba dobrze, gdy spuściłem olej w silniku znalazłem dużo brudu: piach, trawe(!), jakąś skórę(!)... wygrzebałem to wszystko i będę czyścił ropą. Głównym moim zmartwieniem jest chyba przerdzewiały tłok, tak przynajmniej wydaje mi się patrząc z góry po ściągnięciu osłonki, nie wiem jak tam się dostać, jak to sprawdzić i jak wyczyścić. Być może nie jest to rdza, ale inny rodzaj brudu, którego wyciągałem już wiele. Wygląda to jak jakiś fragment uszczelki, bądź kleju i być może to nic.
Teraz mam takie pytanko, czy części z Ogarów pasują do tego silnika z T-1 ? Widziałem na zdjęciach na allegro, że wyglądają identycznie.
Fotka silnika zaraz po przyprowadzeniu motorka do garażu:
Jak widać wiele jest do roboty, ale wierzę, że się uda. Dużo części jest połamanych jak ta płytka na której wisi koło magnesowe... nie obejdzie się bez kupienia nowej/używanej. Dlatego byłbym wdzięczny, jakbyście mi powiedzieli, co to za silnik i może gdzie w internecie szukać części ?
Pozdrawiam,
T.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-06-2012 11:38:51 przez Tomasso94.)
|
|
05-05-2012 21:28:42 |
|
|
Semmao
Podszeptywacz
Liczba postów: 4,470
Imię: Tom
Skąd: Elbląg - Gorzów
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Remont silnika w 50 T-1
Dzięki chłopaki ! Dużo ułatwia.
Minio, jak powiększysz zdjęcie to zobaczysz, że obudowa tak samo jak i ta płyta pod magneto ma pourywane, połamane gwinty/dziurki w miejscu mocowań śrub. Poprostu ułamane fragmenty. Tam samo brak mi tej obudowy przy magneto i dzwigni zmiany. Tak jak widać na zdjęciu tak dostałem silnik.
Pozdrawiam,
T.
|
|
05-05-2012 21:49:58 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|