splanowanie cylindra?!
|
Autor |
Wiadomość |
Dawido_99
55cc China power XD
Liczba postów: 519
Imię: Dawid
Skąd: Opalenica
Pojazd: Romet Ogar 205
|
splanowanie cylindra?!
Jeśli komuś pomogłem daj "Piwo" / "Pomógł" to nie boli
|
|
10-02-2014 00:51:35 |
|
|
wojtekr35
TeRrOrYsTa
Liczba postów: 939
Imię: Wojtek
Skąd: Nowa Ruda
Pojazd: Inny
|
|
10-02-2014 00:54:00 |
|
|
axelbenq
Óczeń
Liczba postów: 242
Imię: Aleksander
Skąd: Kraków/okolice
Pojazd: Romet Chart
|
RE: splanowanie cylindra?!
(16-02-2014 15:11:52)janusz94 napisał(a): Splanowana głowica ma na celu podniesienie stopnia sprężenia, ale w silnikach rometowskich zazwyczaj słabo się to kończy ze względu na słabawe wały przystosowane do niskich stopni sprężenia.
Wedy wał poprostu padnie szybciej niż sie może zdawać, mowa tu o sporym splanowaniu które odczujemy w znacząco bo moc sporo wzrośnie.
Lekkie splanowanie w sumie jest nie odczówalne, a wększe około 0,5mm już tak ale efektem może być szybsze zajechanie wału.
Podepnę się do tematu Ja zamierzam do swojego Charta założyć tłok z płaskim denkiem, i oryginalną głowicę splanować, jednak nigdy się nie zastanawiałem, jak taki zabieg ma się do żywotności wału ? w końcu oryginalny tłok miał wypukłe denko, i zapewne w serii inny jest stopień sprężania, tu jest bardziej płasko więc zarazem większe sprężanie, jednak czy to nie odbije się negatywnie na całym układzie korba-tłok ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-02-2014 15:29:29 przez axelbenq.)
|
|
16-02-2014 15:28:09 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|