![]() |
splanowanie cylindra?! - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Usprawnienia (/forumdisplay.php?fid=20) +--- Wątek: splanowanie cylindra?! (/showthread.php?tid=22673) |
splanowanie cylindra?! - Dawido_99 - 10-02-2014 00:51:35 Siema czy to by dużo dało w silniku tzw. moc była by większa ?? http://www.polmot.skip.pl/index.php?mode=article&submode=image&id=46&t=teksty&p=romet&c=1 RE: splanowanie cylindra?! - wojtekr35 - 10-02-2014 00:54:00 Dałoby, ale czy dużo to nie wiadomo. RE: splanowanie cylindra?! - plusminus - 10-02-2014 00:58:34 Hehe. Dobre. ![]() RE: splanowanie cylindra?! - Dawido_99 - 10-02-2014 01:05:42 No dobra a jak zostawi się to w spokoju i nałoży głowice splanowaną to też coś da bo mam taką głowicę i nie wiem czy zamontować RE: splanowanie cylindra?! - janusz94 - 16-02-2014 15:11:52 Splanowana głowica ma na celu podniesienie stopnia sprężenia, ale w silnikach rometowskich zazwyczaj słabo się to kończy ze względu na słabawe wały przystosowane do niskich stopni sprężenia. Wedy wał poprostu padnie szybciej niż sie może zdawać, mowa tu o sporym splanowaniu które odczujemy w znacząco bo moc sporo wzrośnie. Lekkie splanowanie w sumie jest nie odczówalne, a wększe około 0,5mm już tak ale efektem może być szybsze zajechanie wału. RE: splanowanie cylindra?! - mlody191 - 16-02-2014 15:22:14 W motorynce splanowalem glowice. Jezdzilem 3 lata bez awaryjnie. Bez utraty mocy. Czasem sie laczka spalilo ale to sporadycznie ![]() RE: splanowanie cylindra?! - axelbenq - 16-02-2014 15:28:09 (16-02-2014 15:11:52)janusz94 napisał(a): Splanowana głowica ma na celu podniesienie stopnia sprężenia, ale w silnikach rometowskich zazwyczaj słabo się to kończy ze względu na słabawe wały przystosowane do niskich stopni sprężenia. Podepnę się do tematu ![]() RE: splanowanie cylindra?! - janusz94 - 16-02-2014 15:35:21 Jak tłok będzie z bardziej spłaszczonym denkiem to wtedy stopień sprężenia spadanie na seryjnej głowicy bo powiekszy się komora spalania, w takim przypadku planowanie głowicy jest uzasadnione i wtedy można swobodnie lekko nawet podnieść stopień sprężenia do wartośi powiedzmy 8,5:1 , bo wiekszość rometów ma bodajrze 8:1. (16-02-2014 15:22:14)mlody191 napisał(a): W motorynce splanowalem glowice. Jezdzilem 3 lata bez awaryjnie. Bez utraty mocy. Czasem sie laczka spalilo ale to sporadycznie Skoro tak twierdzisz to oświeć o ile splanowałeś tą głowice? A podawanie że jeździłeś 3 lata bezawaryjnie to słaby miernik, bo jeden w rok zrobi 1000km a drugi 5000km, czyż nie? RE: splanowanie cylindra?! - mr2 - 16-02-2014 16:45:38 Jeżeli już planować to wg. mnie głowice a nie cylinder (zawsze można łatwiej wymienić i jest tańsza). A żywotność faktycznie może spaść bo układ korbowy będzie przenosił większą siłę. RE: splanowanie cylindra?! - Dawido_99 - 16-02-2014 20:11:59 Założyłem i lepiej się wkręca i jezdzi ![]() |