Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Ustawienie gaźnika 16N3 w Simsonie S51 Enduro
Autor Wiadomość
Bob_Harley Offline
Technik
*


Liczba postów: 511
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #31
RE: Ustawienie gaźnika 16N3 w Simsonie S51 Enduro
Zdjąłem jeszcze dziś cylinder i nie ma żadnych luzów nigdzie, korba sztywna, tłok siedzi jak powinien. Potem poskładałem z powrotem i jeszcze sprawdzałem kręcąc wiertarką i wszystko jest jak trzeba, z tym że kiedy kręci sie wiertarką to lampka strobo świeci cały czas identycznie, a jak sprawdzałem przy odpalonym silniku to widać ewidentnie że raz świeci mocniej raz słabiej. Czy to mozliwe że kiedy świeca jest wkręcona i jest kompresja to iskra słabnie dlatego lampka tez swieci słabiej? To by wskazywało ze chyba cewkomoduł jest uszkodzony?

Gaźnik też jest już nowy i nie zmieniło to absolutnie nic.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-03-2025 22:33:00 przez Bob_Harley.)
13-03-2025 22:31:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Bob_Harley Offline
Technik
*


Liczba postów: 511
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #32
RE: Ustawienie gaźnika 16N3 w Simsonie S51 Enduro
W obecnym stanie Simson odpala na zimnym tylko jak przyspiesze mu zapłon do ok. 5mm przed GMP, jak sie zagrzeje to chodzi nawet na 2mm przed GMP czasem losowo zgaśnie. Ale przy zapłonie 2mm przed GMP moim zdaniem reakcja na gaz jest super, musze jeszcze sprawdzić jak sie sprawuje podczas jazdy, jeśli bedzie miał moc to przypuszczam ze simmering od strony sprzęgła jest padnięty i z jakiegos powodu zimny silnik nie jest w stanie zaciągnąć paliwa z gaźnika, dlatego nie odpala zimny. Zostaje jeszcze ewentualnie uszkodzona uszczelka karterów i też nieszczelnosc przy zimnym silniku a jak sie nagrzeje to coś sie rozszerza i juz jest szczelnie, takie są moje przypuszczenia, innego wytłumaczenia nie mam.

Jak sie rozprawie z tym złomem to napewno napisze co było powodem tego ambarasu.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-03-2025 22:26:18 przez Bob_Harley.)
14-03-2025 22:25:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Technik
*


Liczba postów: 511
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #33
RE: Ustawienie gaźnika 16N3 w Simsonie S51 Enduro
Mam narazie winowajce tego całego zamieszania związanego z niemożliwością odpalenia zimnego silnika (tylko przyspieszenie zapłonu do 5mm przed GMP pozwalało na odpalenie zimnego silnika, po rozgrzaniu działał nawet na 2mm) - pierdzielony uszczelniacz od strony sprzęgła, mogłem od razu sprawdzić przy wymianie simmera od strony zapłonu to bym nie stracił tyle czasu
..
Jak tylko zlałem olej ze skrzyni to simson przestał kopcić i nawet z tłumika przestało lecieć to czarne, przynajmniej przez tyle co stał i pyrkał na wolnych (jakieś 5min) i podczas bardzo któtkiej przejażdżki (gdzie jak był olej w skrzyni to za mną podczas jazdy była chmura dymu). Także napewno ciągnął olej przez uszczelniacz. Teraz wymieniłem simmer, jeszcze dokupie nakrętke na wał bo ta jakaś taka zjechana i może zacznie toto działać w końcu a jak nie to przynajmniej jedna z rzeczy wyeliminowana. Na zdjęciach widac jak krzywo został wbity ten uszczelniacz poprzednio, widać jak bardzo u góry wchodzi wgłąb otworu a na dole mniej wiecej równo z przylgnią albo nawet ciut odstaje i dodatkowo była też widoczna szczelina między wargą a czopem wału.

               
16-03-2025 14:47:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Słabe sprężanie komar 017...
Ostatni post: ifuomosquito
Dzisiaj 18:15:04
» Odpowiedzi: 24
» Wyświetleń: 523
Ogar 200 z gaźnikiem 16n1...
Ostatni post: maticzekk
Dzisiaj 12:18:25
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 165
Gaźnik zalewa silnik Ogar...
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 12:39:24
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 723
Ogar 205 prędkość
Ostatni post: Szymon_komar
Wczoraj 08:34:52
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 137
Romet 50 T-1 od znajmowgo
Ostatni post: romek
07-05-2025 22:09:00
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 10318
50-TS-1 prototyp - buduje...
Ostatni post: Jorginsson
07-05-2025 01:54:46
» Odpowiedzi: 141
» Wyświetleń: 69387
Komar przednie zawieszeni...
Ostatni post: Dinozaur
06-05-2025 15:40:04
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 441
Ogar 200
Ostatni post: grz3513k
06-05-2025 11:14:45
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 300
Mocowania błotnika komar ...
Ostatni post: Dinozaur
06-05-2025 01:27:34
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 366
Określenie roku produkcji
Ostatni post: kacperjawa123
06-05-2025 00:34:07
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 319
Wigry 3 średnica rur ramy
Ostatni post: wigryman
05-05-2025 20:37:24
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 205
Ogar 205 1987
Ostatni post: Bob_Harley
05-05-2025 19:02:59
» Odpowiedzi: 26
» Wyświetleń: 1849
Od jakiego roweru jest te...
Ostatni post: nava_5
05-05-2025 15:18:36
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 184
Które magneto do komara c...
Ostatni post: mateuszf
05-05-2025 13:54:52
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 590
Silnik gaśnie przy zmiani...
Ostatni post: Franek P
04-05-2025 23:28:51
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 3452

Reklama