Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cylinder - czy nadaje się do szlifu?
Autor Wiadomość
Norweski Zomowiec Online
Mechanik
*


Liczba postów: 1,826
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #1
Cylinder - czy nadaje się do szlifu?
Witam. Posiadam takowy cylinder, jednakże ma dość dużą, jak oceniam, uszkodzenie tulei. Zapewne zapadła zawleczka. Wizualnie także oberwał kanał przelotowy (ścianki). Czy nadawałby się do ostatniego, największego szlifu pod największy tłok(?)

- Szerokość tulei mierzona na szyjce cylindra: 39mm
- Szerokość nowego tłoka 40.50mm


11-01-2025 16:26:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,359
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #2
RE: Cylinder - czy nadaje się do szlifu?
Wiesz, tak ciężko powiedzieć jak głębokie są te rysy ...
11-01-2025 22:32:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Online
Mechanik
*


Liczba postów: 1,826
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Cylinder - czy nadaje się do szlifu?
W Takim razie wezmę cylinder z tłokiem do warsztatu i na miejscu zapytam, czy coś uda zrobić
11-01-2025 22:54:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,359
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #4
RE: Cylinder - czy nadaje się do szlifu?
No jak masz na miejscu to lux, u mnie to tylko wysyłkowo
11-01-2025 23:36:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
arturwietnamczyk Offline
Rometo-maniak
*


Liczba postów: 416
Imię: Artur
Skąd: biała prudnicka
Pojazd: Romet Pony
Post: #5
RE: Cylinder - czy nadaje się do szlifu?
Jeżeli tłok ma równe 40,5 mm ( pasowanie zrobić na 0,04 mm) to masz ponad 1,5 mm do szlifowania, czyli 0,77 mm na ściankę tuleji, po zdjęciach wydaję mi się że będzie to za mało aby rysa znikła.

~~~~~~~~~~~~~~
Komar 2352W- niedzielne wozidło. , Romet ATV 250
Simson sr50 Heart
Simson s50B w częściach na razie,
Romet pony 301 Big Grin
Romet kadet 780
Romet ogar 205
Romet 50t1
Tyler uni-sport (Romet lider)
13-01-2025 02:22:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo arturwietnamczyk za ten post.
Dinozaur Offline
Nowy
*


Liczba postów: 35
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: Cylinder - czy nadaje się do szlifu?
Czesc, moim zdaniem - trzeba cylinder roztaczac [ na wytaczarce do tulei cylindrowych ] az rysy przestana byc widoczne i dopiero wtedy zmierzyc - jaki jest jej wewnetrzny wymiar ?
Jesli nie przekroczy srednicy tloka naprawczego - to wtedy doszlifowac na dany wymiar i lepiej na '6 - 7 setek luzu', zeby uwzglednic 'puchniecie' tloka na skutek przegrzewania spalaniem dzisiejszej benzyny 95.
Byl jeszcze przed wojna stosowany i dlugo po niej, w latach 50/60-tych taki przyrzad do 'speczania tlokow', glownie w Anglii: miniaturowe 'angielskie kolo' do walcowania plaszcza tloka, za pomoca ktorego mozna bylo tlok 'powiekszac o 2 szlify / 0,5 mm' niejako [ 99% mechanikow o tym nie wie dzisiaj ].
Po zastosowaniu tego 'powiekszenia tloka' - mozna bylo w silniku po szlifie cylindra nadal stosowac oryginalny - wygrzany w silniku tlok, ktory dzieki temu nie puchl przy docieraniu pozniej...
Pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-01-2025 14:20:44 przez Dinozaur.)
14-01-2025 14:19:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
[FAQ] Nadwymiary cylindró...
Ostatni post: Piotrekdriver1
Dzisiaj 18:30:58
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 11289
Czy do silnika dwusuwoweg...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 16:10:37
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 89
Budowa pedałów Romet
Ostatni post: Traperzysta
Dzisiaj 15:19:39
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 8686
Remont rometa Polo M-760
Ostatni post: Romet fan
Wczoraj 23:14:31
» Odpowiedzi: 19
» Wyświetleń: 2026
Składam Jubilata 2 ze zło...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 15:11:35
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 268
Uszanowanie
Ostatni post: wazniak96
Wczoraj 14:37:05
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 67
Zabytkowy rower - poradni...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:52:29
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 595
Nieczytelny numer ramy
Ostatni post: Piotrekdriver1
03-02-2025 23:54:02
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 320
Śmieszne i ciekawe linki,...
Ostatni post: Piotrekdriver1
03-02-2025 23:51:18
» Odpowiedzi: 1392
» Wyświetleń: 290010
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
03-02-2025 15:41:00
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 1367
Mokra iskra i spręzanie
Ostatni post: Merfix
03-02-2025 00:53:25
» Odpowiedzi: 21
» Wyświetleń: 1052
ZZR tylko jaki? by myagi
Ostatni post: myagi
03-02-2025 00:43:53
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 223
Wigry 1975 - Przywrócenie...
Ostatni post: zaz
03-02-2025 00:37:36
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 548
Usprawnienia przedniego z...
Ostatni post: tomangelo
02-02-2025 23:13:21
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 177
Vairas Rambynas 1988 - Pr...
Ostatni post: romek
02-02-2025 15:29:54
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 129

Reklama