Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Problem z paliwem w Romecie 50-T-1
|
Autor |
Wiadomość |
romeciarz_50t1
Nowy
Liczba postów: 2
Imię: Samuel
Skąd: ze Wsi
Pojazd: Romet 50-T-1
|
Problem z paliwem w Romecie 50-T-1
Witam, mam trochę dziwny problem z moim Rometem 50-T-1, a mianowicie po wlaniu paliwa, motor ciężko odpala, gaśnie na wolnych i kapie benzyna z gaźnika. Po wlaniu paliwa, także zauważyłem z 2 krople oleju pod motorem, jak by leciało z silnika. Dziwne jest to że jak wyjeżdżę całe paliwo, i zostanie dosłownie trochę, to w tedy pali bez problemu, nie gaśnie na wolnych i nie kapie znikąd paliwo lub olej. (Co prawda wszystko OK jest tylko w tedy kiedy przełączę kranik na tryb rezerwowy, ponieważ jak mam odkręcone pełne paliwo, to nie zależnie kiedy, zawsze motor gaśnie na wolnych obrotach, chyba że jest mało paliwa w baku, w tedy problem znika, lecz musi być w tedy włączony tryb rezerwowy) Jest to trochę dziwne, lecz niestety nigdy nie spotkałem się z takim problemem. Jest to nie pierwszy raz, bo zauważyłem to już któryś raz po wlaniu paliwa. Jest to niedawno zakupiony motor przeze mnie, i jestem bardzo z niego zadowolony, lecz jeszcze nie do końca wiem jak naprawiać takie sprzęty i nie wiem co może być przyczyną. Nie wiem czy jest to kwestia wyregulowania gaźnika, uszczelek czy jeszcze czegoś innego, lecz nie umiem tego zdiagnozować dlatego proszę o pomoc.
P.S. (Leję mieszankę 100ml oleju na 5l paliwa)
(Załączam zdjęcia na których widać wyciek oleju z silnika oraz wyciek benzyny z gaźnika)
|
|
07-02-2024 19:37:33 |
|
|
Dawdzio
Hold my mustache!
Liczba postów: 2,613
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
|
RE: Problem z paliwem w Romecie 50-T-1
(07-02-2024 22:08:47)tomangelo napisał(a): Fabryka przewidywała 1:25. Wspomnę z czystego czepialstwa. Ale fabryka uwzględniała mieszanie Lux10 z etyliną.
Nie chodzi mi o czepialstwo, a o zwrócenie uwagi na ten fakt. Już wielu ludzi spotkałem, którzy lali 1:50 "bo na butelce tak pisze"*. Typ oleju też swoją drogą, choć moim zdaniem jedyne znaczenie ma budowa silnika. Trabant na początku miał mieszankę 1:30, a pod koniec produkcji 1:50. Nie zmieniły się oleje lecz łożyskowanie z tulejek na łożyska w korbowodach. Dlatego też jasno zaznaczyłem, że to fabryka zalecała takie proporcje. Ale niech każdy leje jak chce, może to ja się mylę.
*trafiłem również na człowieka, który dziwił się niezmiernie, że już drugi silnik zatarł, chociaż oleju leje jak trzeba. No i lał olej. Rzepakowy.
Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-02-2024 01:47:35 przez Dawdzio.)
|
|
08-02-2024 01:44:24 |
|
1 osoba postawiła piwo Dawdzio za ten post:1 osoba postawiła piwo Dawdzio za ten post.
Debesta (02-11-2024)
|
tramwajarz
Król Śmieciarek xd
Liczba postów: 2,168
Imię: Daniel
Skąd: Rzgów/k.Łodzi
Pojazd: Romet 50-T-1
|
RE: Problem z paliwem w Romecie 50-T-1
(08-02-2024 01:44:24)Dawdzio napisał(a): (07-02-2024 22:08:47)tomangelo napisał(a): Fabryka przewidywała 1:25. Wspomnę z czystego czepialstwa. Ale fabryka uwzględniała mieszanie Lux10 z etyliną.
Nie chodzi mi o czepialstwo, a o zwrócenie uwagi na ten fakt. Już wielu ludzi spotkałem, którzy lali 1:50 "bo na butelce tak pisze"*. Typ oleju też swoją drogą, choć moim zdaniem jedyne znaczenie ma budowa silnika. Trabant na początku miał mieszankę 1:30, a pod koniec produkcji 1:50. Nie zmieniły się oleje lecz łożyskowanie z tulejek na łożyska w korbowodach. Dlatego też jasno zaznaczyłem, że to fabryka zalecała takie proporcje. Ale niech każdy leje jak chce, może to ja się mylę.
*trafiłem również na człowieka, który dziwił się niezmiernie, że już drugi silnik zatarł, chociaż oleju leje jak trzeba. No i lał olej. Rzepakowy.
W latach 90.ostatnie 023,miały juz korbe na igiełkowym łozysku,fabrycznie nawet pisali o mieszance 1:50,osobiscie mam wał tajwan i łozysko igiełkowe i leje 1:50-1:40
Romet 50-T1 1979
Derbi GPR 50 2003
Romet Sport 1986
|
|
08-02-2024 21:00:38 |
|
1 osoba postawiła piwo tramwajarz za ten post:1 osoba postawiła piwo tramwajarz za ten post.
Dawdzio (02-11-2024)
|
romek
019 rzondzi
Liczba postów: 2,246
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Problem z paliwem w Romecie 50-T-1
Jak już odkopałeś temat (ale nie, olej nie ma nic do tego) to napiszę że miałem ostatnio w trasie taki sam problem. Brak wolnych obrotów (chciał zdychać nawet przy zmianie biegów), wyciek paliwa z filtra powietrza, odpalił tylko z pycha. Okazało się (znaczy ja to wiedziałem) że plastikowy pływak w Duelsie trochę spuchł. A że mają ruchoma iglice która pozwala na regulację poziomu paliwa ta była luźna i poziom był za wysoki stary metalowy pływak ze śmietnika i działa wyśmienicie.
Ps. Jak kolega poleca Ci zmienić olej na Mixol to lepiej zmień kolegę żart taki
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-05-2024 09:41:50 przez romek.)
|
|
21-05-2024 09:40:01 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|