Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Polepszenie fabryki - tylny wahacz koła
Autor Wiadomość
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,861
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #16
RE: Polepszenie fabryki - tylny wahacz koła
Ok
Zwężenie wahacza i tak jest teraz uszkodzone przez naprężenia osi. Po spawaniu uważam, żeby założyć jakiś dodatkowy kołnierz zewnętrzny na te zwężenie - nawet 1mm aby sytuacja się nie powtórzyła.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-12-2022 14:22:51 przez Norweski Zomowiec.)
15-12-2022 14:22:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
wojakrob Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 262
Imię: Robert
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Komar
Post: #17
Polepszenie fabryki - tylny wahacz koła
Zmiana wahacza z wersji pierwotnej (tuleje w wahaczu) na wersję zmodernizowaną (tuleje w rurce w ramie) miała 2 cele:
1. Zmniejszenie kosztu produkcji wahacza
2. Wyeliminowanie wady, o której jest ten wątek.

Wada polegała na wprasowaniu stałej osi w rurkę zawalcowaną na obu końcach. Rurka ta jednak była cieńkościenna i połączenie to jest bardzo słabe mechanicznie. Do tego doszły oszczędności materiałowe ( jak mawiał mój kolega wykonanie ze stali gwoździowej)
Naprawa takiego rozwiązania powinna obejmować całkowite wycięcie rury i wspawanie nowej, zakończonej dwoma wspawanymi wałkami, w której centralnie wykonano otwór pasowany do osi.
Taką oś należało by montować o schłodzeniu w zamrażarce.

Kto pyta nie błądzi, kto pyta za dużo może oberwać - Julian Staniszewski, nauczyciel rysunku technicznego w LZN Wrocław
15-12-2022 23:49:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo wojakrob za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Lagi 50 T-1 w Ogarze 200
Ostatni post: m.wegrzyn
Wczoraj 23:50:56
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 14
Wyrobiony rowek na klin w...
Ostatni post: tomangelo
Wczoraj 18:55:02
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 85
Romet komar nie ma mocy
Ostatni post: Norweski Zomowiec
16-06-2025 21:33:59
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 887
O tym jak posiadłem FSMa ...
Ostatni post: Retrower
16-06-2025 20:27:05
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 2927
Problem ze sprzęgłem Rome...
Ostatni post: Ambero25
15-06-2025 22:48:27
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 259
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: siwy1958
15-06-2025 01:17:43
» Odpowiedzi: 43
» Wyświetleń: 23108
komar 2351
Ostatni post: joozek
14-06-2025 11:43:34
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 298
Remont rometa Polo M-760
Ostatni post: joozek
14-06-2025 11:39:12
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 5461
Powitać wszystkich
Ostatni post: MarianoItaliano84
14-06-2025 11:33:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 94
Filtr powietrza który lep...
Ostatni post: Merfix
14-06-2025 09:34:27
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 201
Linka do motorynki
Ostatni post: romek
13-06-2025 08:10:20
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 171
Uszczelka pod głowicą rom...
Ostatni post: Merfix
12-06-2025 20:15:48
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 298
Przerwa w kole.
Ostatni post: romek
11-06-2025 23:34:55
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 239
Mój pierwszy Ogar 200
Ostatni post: Quake96
11-06-2025 22:37:31
» Odpowiedzi: 1534
» Wyświetleń: 839076
Komar po szlifie na dotar...
Ostatni post: romek
11-06-2025 17:37:44
» Odpowiedzi: 159
» Wyświetleń: 29053

Reklama