![]() |
Polepszenie fabryki - tylny wahacz koła - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221) +--- Wątek: Polepszenie fabryki - tylny wahacz koła (/showthread.php?tid=53780) Strony: 1 2 |
Polepszenie fabryki - tylny wahacz koła - Norweski Zomowiec - 11-12-2022 07:16:59 Witam. Prawie Rozbieram tylmy wahacz komara 2330, jednakże śruba wewnątrz tulejki wahacza złapała się rdzt przez te lata i jest problem z wybiciem Postaram się to zrobić oraz okazało się, żę jest lekko uszkodzone mocowanie pręta na wahacza :> od strony zębatki. Lekko bije na boki, jednakże widzę kawałek metalu, który obstukam i powinno zniwelować ten problem i zaspawać - ale nie rozwiąże problem fabryczny tego wahacza. Przez noc rozmyślałem nad rozwiązaniem tego problemu zrobiłem takowy rysunek jak to reraz wygala ![]() w tym miejscu najwięcej jest uszkodzeń wahacza - gdy nie ma smarowania oraz metal trze i metali o postaje luz w tulei komara jeżeli założymy oryginalnym wahacz Fi12 wygląda to tak: ![]() problem pojawia się tutaj - zaznaczyłem na zielono: ![]() albo to jest wybite lub ośka tak pracowała na sucho, że wytarła metalowy otwór na wahacz .. jest to dla mnie skandaliczny błąd konstrukcyjny, gdy to w czasie pracy wyciera i szybko pojawiają sięproblemy kołem po doświadczeniach z przednim kołem w komarze łożysko nie pasuje pod fi ośki. Trzeba montować jakieś podkładki aluminiowe wokół łożyska itp. cuda. Jednakże postanowiłem zostawić oryginalny na piaście i zastosowałem takowe tuleje do środka łożyska z teflonu?: https://sklep.agropilot.com.pl/szybkie-zakupy i oryginalna ośka koła pasuje pod wtaczać bez problemu, Ten patent chce zastosować w tym komarze Zakupując te tuleje z brązu:https://sklep.agropilot.com.pl/artykuly-znormalizowane/lozyska-slizgowe-z-kolnierzem/42555-tulejka-slizgowa-10x12-18x12-z-kolnierzem.html myślę, ze będą pasować wewnątrz tulei i bedzie ładnie pracować - bez zacierania metalowej tulei... Problem będzie polegał na tym, że oryginalna ośka już nie będzie padać - a trzeba będzie doorać dodatkową u tokarza z hartowanego/wzmocnionego metalu fi 13 - Podam mu wymarzy Pozostaje kwestia zastosowania kalamitem i smarowania na wahaczu oraz na osi komara. Bez zmarnowania nie pojedzie. myślałem o takowych (niebieskie to kałamutki) ![]() ośkę wykonam z hartowanego sali fi 12 i nagwintuje gwintem samochodowemu. W poszczególnym miejscach zrobię rowki w osi smakujące cały osprzęt. będzie to tak wyglądać ![]() Czy to się może udać? RE: Polepszenie fabryki - tylny wahacz koła - romek - 11-12-2022 12:20:05 Link do sklepu z tulejami nie działa. Ale problem w komarze jest z przednią ośka. Na tylną pasuje normalne łożysko. To tak gwoli ścisłości RE: Polepszenie fabryki - tylny wahacz koła - joozek - 11-12-2022 12:29:54 Zacznijmy od tego, że te tuleje w wahaczu nie są z gumy, a z poliamidu. Druga sprawa, ta oś nie pracuje w tulejach metalowych. Po jej skreceniu dociagasz wszyobie tuleje metalowe do tulei metalowej w ramie. Tu się z tobą zgadzam, luzów być nie może. Dlatego je trzeba zrobić je nowe razem z osią, z luzem na poziomie 0.25 mm. Rowek smarujący i smarowniczki wskazane, zresztą w pierwszych modelach można je spotkać fabryczne. Zapytasz więc jak to działa. Po skreceniu osi nakretkami z obu stron, to te tuleje metalowe pracują w tulejach PCV, a nie gumowych. Te tuleje nie mogą mieć najmniejszego luzu, najlepiej wprasowane na wcisk. Przy tak długim ramieniu wahacza będzie pracował pod amortyzatorami góra dół , ale nie na boki. RE: Polepszenie fabryki - tylny wahacz koła - Norweski Zomowiec - 11-12-2022 14:14:16 z tą gumą, to przesadziłem - chodziło mi z poliamid usadzony w wahaczu raz z tuleją metalową >Tu się z tobą zgadzam, luzów być nie może. Dlatego je trzeba zrobić je nowe razem z osią tego chce unikać, bo sprawa znów powróci i zastosować takowe tuleje z brązu i sadzić taki, jak na obrazu Link do tulei https://sklep.agropilot.com.pl/artykuly-znormalizowane/lozyska-slizgowe-z-kolnierzem/42555-tulejka-slizgowa-10x12-18x12-z-kolnierzem.html w otworze na ośke wahacza Pozostaje kwestia ośki. Ośka w tym przypatki m10 oryginalna nie przejdzie - więc myślę, aby zrobić nową m8 z utwardzonej stali/brązu?(tego nie wiem, trzeba na allegro poszukać) (zrobiłem schemat w paint jakby to wyglądało) podobny patent zastosowałem w kole do komara, gdzie łożysko na fi 10 wewnętrze było za małe (nie pamiętam wymiarów, ale to jest dość powszechny problem) i albo zastosować orgii z aluminium lub co zrobiłem, wsadziłem takowe tuleje ślizgowe za grosze https://allegro.pl/oferta/tuf1-10x17-tuleja-slizgowa-ptfe-10x12x17-11899074407 Usadzenie tej ośki w tych tulejach na łożyskowanie powinno wyeliminować wycieracie ośka metalowa - wahacz metal + kalamitka do smarowania wszystkiego (11-12-2022 12:20:05)romek napisał(a): Link do sklepu z tulejami nie działa.Z przednią ośką w komarze na wahaczach? Zasotoswałem z teflonu tuleje i już dość długo sprawuje się dobrze. O to chodzi? Cytat:Na tylną pasuje normalne łożyskomożesz podać link? RE: Polepszenie fabryki - tylny wahacz koła - romek - 11-12-2022 15:21:11 Mialem na myśli to że w komarze z przodu trzeba kombinować żeby wstawić łożyska. Ja akurat użyłem blaszek z puszki po piwie i kleju do gwintów bo nie ma łożysk pasujących na oś i na piastę Wszystko bardzo dobrze działa. Tylna piasta się różni i tam normalne łożysko wchodzi już numeru nie pamiętam. RE: Polepszenie fabryki - tylny wahacz koła - Norweski Zomowiec - 11-12-2022 15:36:56 Tak - W przodu wahaczach w komara można zastosować łożyska, jednakże trzeba lekko poszerzyć. Ja zrobiłem nowe tuleje z teflonu i środku usadzona metalowa tuleja - do dzisiaj daje egzamin Cytat:Tylna piasta się różni i tam normalne łożysko wchodzi już numeru nie pamiętam. Wiesz co, nie rozbierałem tego całkowicie (są pewnie problemy), jak jak zaobserwowałem te mocowanie ośki jest tak zrobione: ![]() Tam, gdzie zaznaczone na zielono - ośka opiera się na metalowym zwężeniu tulejki - i to jest razem złączone - to sraszne rozwiazanie.. to kwestia czasu i problem gotowy na początku nie chciałem w to wierzyć. Myślałem, że wchodzi jednak jakaś metalowa tuleja - coś takiego https://gmoto.pl/tulejka-metalowa-wahacza-romet,81106.html https://gmoto.pl/var/opinion_images/gmoto/romet_ogar_205_1989_roktulej_5e75de9b0e3e3.jpg ale to nie prawda ![]() myślę nad tymi tulejami ślizgowymi i ewentualnym wzmocnieniu końcówki (tego zwężenia) na tuleji RE: Polepszenie fabryki - tylny wahacz koła - romek - 11-12-2022 16:27:31 Ja mówiłem o kołach to się nie dogadalismy, nie zrozumiałem twojego wpisu ![]() RE: Polepszenie fabryki - tylny wahacz koła - Norweski Zomowiec - 11-12-2022 16:34:51 Oks - temat jest o tylnym wahaczu komara 2320 jak dla mnie słabym rozwiązaniu tzw. awaryjnym muszę jakoś wybić tą oś z wahacza - ale strasznie trzyma :/ grzeje palnikiem i polewam olejem na razie stoi - jak wyjdzie pokaże zdjęcia. Już wiem, że ma bicie jedna strona - widzę lekko naderwany metal, ale myśle że to wyklepie i zaspawam - jeszcze dramatu nie ma (jak widziałem u innych, to dramat... https://youtu.be/K55nHiS_bp4?t=286 RE: Polepszenie fabryki - tylny wahacz koła - joozek - 11-12-2022 16:56:09 2330 RE: Polepszenie fabryki - tylny wahacz koła - Debesta - 11-12-2022 18:17:18 Joozku, zerknij na ten wilm z linku od norweskiego ubeka. Tak jest 2361 i tylne mocowanie zbiornika to silentblock. To normalne w tym modelu, czy ktoś przerobił? W mojej ramię nie ma takiego czegoś. RE: Polepszenie fabryki - tylny wahacz koła - joozek - 11-12-2022 18:57:03 Przeróbką, też to zauważyłem. RE: Polepszenie fabryki - tylny wahacz koła - Norweski Zomowiec - 14-12-2022 21:05:02 Dziś trochę przy tym posiedziałem, bo zimno. Tak się zastanawiałem, czy może usadzić tulejkę z brązu ze silnika komara, bo wymiarowo pasuje jednakże będzie usadzone te tulejki https://allegro.pl/oferta/tuleja-slizgowa-stalowa-braz-ptfe-tulejka-10x12x7-12883778628 Tuleja wahacza będzie zespolona migomatem. Sama ta tuleja nie jest jednolita, a walcowana. Dodatkowo usadzę na koniec bierznie z łożyska i także zespole, aby te zwężenie wzmocnić ![]() Co do wahaczy. Będzie wytoczona i usadzony sworzeń z jawa 350. Średnic wewnętrzna to fi10, także będzie to dobrym wyborem ![]() A ośka będzie zrobiona z hartowanego pręta fi 10 https://allegro.pl/oferta/rabat-20-pret-stalowy-hartowany-fi-10-x-310-12767268222 Projekt idzie dalej RE: Polepszenie fabryki - tylny wahacz koła - joozek - 14-12-2022 23:04:51 Ciekawe kto i czym to będzie toczył i nacisnął gwint. To co mi się podoba to ta tulejka 10x12 z kołnierzem, dobry patent. Tej bieżni łożyska nie możesz dać na zewnątrz, zwłaszcza od strony łańcucha. RE: Polepszenie fabryki - tylny wahacz koła - Norweski Zomowiec - 15-12-2022 10:49:59 Łańcuch będzie ocierał o tą bieżnie? Nie wiem w sumie jak łańcuch leci w komarze 2330.. mas mOw zdjęcie jak leci nałożony łańcuch na komarze jak stoi na kołach? mogę w sumie trochę wyszlifować ale żeby wzmocnić tę zwężenie. W sumie komarze 2350 i tak łańcuch ocierał w wahacz RE: Polepszenie fabryki - tylny wahacz koła - joozek - 15-12-2022 14:13:46 Tak jak założyłeś to nie tylko będzie ocierał, ale nawet go podniesie. Lepiej zrób tam jedynie ślizg z rurki nierdzewnej cienkościenne 1 mm. Wypoleruj ja i będzie wyglądał, że tak być powinno. Oś z nierdzewki też załatwi sprawę, zwłaszcza w środowisku smaru miedzianego. Przy okazji tego Twojego modzenia. Zadaj sobie najpierw pytanie, jak ten wahacz pracuje w tym miejscu i w jakim zakresie? Przecież on tam nie będzie się obracał jak koło. Skasuj luzy i tyle. |