Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Przyrząd serwisowy do silników Dezamet
Autor Wiadomość
Wodnik Offline
El Dezametto Mecánico
*


Liczba postów: 354
Imię: Szymon
Skąd: Kleczew (PKN)
Pojazd: Romet 2375
Post: #1
Przyrząd serwisowy do silników Dezamet
Witam przeglądających.

Chciałby zaprezentować swój patent który jest bardzo pomocny przy remoncie silnika. Wykonanie nie jest skomplikowane a bardzo ułatwia prace przy remoncie silnika.

Stojak jest uchylany w trzech położeniach 0, 45 i 90 stopni. Silnik jest przykręcany do niego śrubami które trzymają lewą pokrywę. Wymaga to zdemontowania całego zapłonu i zmieniacza biegów.

Część którą mocujemy w imadło to kątownik a do przykręcenia silnika jest blacha 3mm
(daje radę mogła by być 5, ale nie było pod ręką wtedy).
Zawias który służy do uchylania postawy z silnikiem względem punktu zamocowania tworzą rury 1/2" oraz 3/4".

Może moja propozycja komuś się przyda zwłaszcza osobą które zajmują się remontami silników. Smile






Podrywasz Blachary i bujasz się na mieście bo masz Rometa za złotówek całych 200
01-12-2018 01:00:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Wodnik Offline
El Dezametto Mecánico
*


Liczba postów: 354
Imię: Szymon
Skąd: Kleczew (PKN)
Pojazd: Romet 2375
Post: #2
RE: Przyrząd serwisowy do silników Dezamet
Rozbudowa tematu na prośbę jednego z użytkowników.
Odkop więc proszę Moderatorów o wyrozumiałość.

Uchwyt sprawuje się dobrze jak na prototyp bo nie ma nigdzie chyba do silników Dezametu podobnych cudawianek. Na dniach był w nim składany 019 z mojego 50 T-1

Podstawa uchylna do której mocowany jest lewa obudowa silnika, zdjęcie i rysunek.





Mocowanie do części stałej która jest mocowana w imadle.







Podstawa która składa się z kątownika, ścisków do lin oraz rur 3/4 "





Wymiary podstawy musicie wykonać już indywidualnie pod swoje imadło tak aby się mieściło w szczękach. Co do rurki 1/2 " która służy jako zawias dla części ruchomej w której jest silnik. Otwory ustalające położenie musicie wiercić razem z rurą zewnętrzną 3/4 " najlepiej w wiertarce stołowej. Ja wykonałem 3. Gdybym teraz robił wykonał bym 4 pod kątami -45, 0 , 45, 90 stopni. Najpierw wiercicie te otwory następnie rurę 3/4 przykręcacie za pomocą ścisków do kątownika który będzie mocowany w imadle i dopiero wtedy wycinacie środek. Zapewni to współosiowość i brak problemów że nie można wychylić stołu z silnikiem.

Uchwyt nr.2 do silnika już społowionego. Zdjęcia tylko bo już nie zdążyłem wymiarów zrobić.





A tu fotki z montażu 019 w tym gadżecie. Reszta będzie później w temacie o moim 50 T-1





Podane wymiary są orientacyjne niektóre się zmienią np. długość rurki w której są 3 otwory ustalające pozycję uchwytu jeśli byśmy robili na 4 otwory rurka musi być dłuższa.

Podrywasz Blachary i bujasz się na mieście bo masz Rometa za złotówek całych 200
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-02-2019 23:36:12 przez Wodnik.)
03-02-2019 23:34:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 4 użytkowników postawiło piwo Wodnik za ten post.
tommy Offline
Nowy
*


Liczba postów: 24
Imię: Tomek
Skąd: Opolskie
Pojazd: Romet Komar
Post: #3
RE: Przyrząd serwisowy do silników Dezamet
Dziękuję i pozdrawiam
04-02-2019 13:51:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo tommy za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 219
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 419
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 361
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 79
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 331
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 472
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 61
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19193
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 84
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 230
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 818
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 72
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 145
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 237
diagnoza skrzynia czy spr...
Ostatni post: Natalia Skorupska
17-11-2024 19:17:07
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 626

Reklama