Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
139FMB - zmiana pojemności z 72cm3 na 110 cm3 i towarzyszące tej zmianie problemy
|
Autor |
Wiadomość |
seler1500
Kątówka robi bzzz
Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
|
139FMB - zmiana pojemności z 72cm3 na 110 cm3 i towarzyszące tej zmianie problemy
Hej!
Mam teraz silnik 139fmb, 72 cm3. Skrzyni biegów sprawna, kartery do pospawania ale to inny temat.
Jakie zmiany w silniku muszę dokonać zmieniając pojemność na 110 cm3?
Wiem, że wał, cylinder, głowica, tłok, szpilki - dłuższe, łańcuszek rozrządu - 84 ogniwa (w sumie to cały rozrząd). A co ze sprzęgłem, da radę?
Jak ze sprzęgłem 3 tarczowym od crossów 125 - podejdzie, wrzucał ktoś takie sprzęgło?
Poza tym na pewno konieczna będzie chłodnica oleju, którą z dostępnych wybrać (są 2 typy chłodnic, adapter zostawmy na razie w spokoju)?
Skrzynia biegów - legenda głosi, że 50, 70 jaki 110 cm3 mają tę samą skrzynię - prawda to?
Gaźnik - PZ19, PZ22 czy PZ26? Chciałbym zejść ze spalaniem poniżej 3 litrów, ale w sumie mocniejszego silnika nie trzeba tak żyłować, więc nie wiem, jak z tym gaźnikiem.
Jeśli chodzi o mocowania silnika to wykorzystuję wszystkie możliwe mocowania (dwa dolne, tylne i górne).
Kolejna sprawa, pompa oleju - seryjna daje radę? Mam zamiar tylko wymienić na nową, dla świętego spokoju, chyba, że 110 miały już inne pompy.
Łańcuszek rozrządu - chinol da radę, czy zainwestować w DID-a albo inny markowy?
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-09-2018 21:41:04 przez seler1500.)
|
|
14-09-2018 18:45:02 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|