Problem z kołem niemieckiej produkcji Holenderski rower
Witajcie,
Od 2 lat jeżdżę sobie holenderką niemieckiej produkcji. Jednakże zawsze denerwowała mnie cieniutka i bardzo malutka przednia opona. Tył był normalny. Przy przejażdżkach z dzieckiem w foteliku i koszem pełnym gadżetów córci na kierownicy była ona dość uciążliwa(wyglądała jakby z kolarzówki).
Postanowiłem więc zmienić ją na większą.... problem w tym, że zasugerowałem się oznaczeniami tylnej, a nie tej cieniutkiej przedniej. I było tak, podaję oznaczenia:
Opona przód: (32-630) 27 x 1 1/4 (tą chciałem zmienić)
Opona tył: 700x35c 3-622 (brak oznaczenia ile cali)
Średnica obręczy metalowej przedniej - 64,5 cm
Zakupiona opona: 700x35c (37-622) 28x1 5/8
I po przystąpieniu do montażu jest problem. Po 1 na tylnej oponie w rowerze nie maiłem oznaczenia cali, teraz widzę, że na przedniej jest 27 cali, ja kupiłem wg. parametrów tylnej ale ma oznaczenie 28 cali. Jednak co dziwne, ledwo ją na obręcz naciągnąłem. Zgięły się 2 śrubokręty całkiem pokaźne, ledwo ledwo weszła. Ale siedzi strasznie głęboko w feldze, tam gdzie powinna być dętka. Nie można włożyć dętki, a felga swoim rantem sięga do połowy opony....
Poczułem niepewność, że coś tu na pewno jest źle... ale moje pytanie co, ja kupiłem złą oponę czy ta felga się nie nadaje do większych opon? I co teraz do nowej opony 700x35c (37-622) 28x1 5/8 jaką felgę winienem kupić?
Proszę o pomoc bo się troszkę załamałem zakupem nowej opony i dętki i zdarciem starej(a bladź nie chciała zejść jakby przyklejona) bo mam rower unieruchomiony :-(
RE: Problem z kołem niemieckiej produkcji Holenderski rower
28" nie jest większe niż 27". Wręcz przeciwnie. 27" jest większe od 28" o jakieś 5mm. Ta głupota wnika z zastosowanego sposobu pomiaru. Standardowe rozmiary kół (20", 24", 26", 28") mierzy się razem z dedykowaną oponą, a koło 27" - bez opony.
Jedyne co ci zostaje to zakup nowej opony w odpowiednim rozmiarze albo zakup nowego koła do nowej opony. Przy czym, tak jak piszesz, opony do koła 27" będą wyglądać właśnie jak do kolarzówki, do koła 28" można kupić też szersze (a przynajmniej tak wynika z mojego doświadczenia z używanymi oponami, możliwe, że znajdziesz gdzieś w internecie szeroką oponę na koło 27").
Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-07-2018 10:42:58 przez Dawdzio.)
RE: Problem z kołem niemieckiej produkcji Holenderski rower
Dzidostwo... Czyli tylna opona o parametrach 700x35c 3-622 może być o rozmiarze 27 jednak?
Mając oponę i dętkę nową chyba lepiej kupić koło przednie pod tą oponę...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-07-2018 11:33:58 przez hvil.)
RE: Problem z kołem niemieckiej produkcji Holenderski rower
Cytat:Standard Francuski można rozpoznać po oznaczeniu CCCxCCL gdzie C – cyfra, L – litera. Często spotkamy to oznaczenie w oponach 28 cali np. 700x32C, 700x23C. Pierwsza liczba oznacza zewnętrzną średnicę opony, a druga szerokość opony.
Cytat:Dla uporządkowania wszystkich standardów obręczy i opony wymyślono organizację o nazwie European Tyre and Rim Technical Organisation. Po czym poznamy zapis ETRTO na oponie? Po schemacie zapisu CC-CCC gdzie C – cyfra. Pierwsza liczba to szerokość opony. Druga to wewnętrzna średnica opony. Nie ma tutaj liter jak w przypadku systemu francuskiego. Przykład: 23–622, 42–622.
Teraz patrząc na oznaczenia można wywnioskować, że przednia opona (wewnątrz), a więc i przednie koło, jest o 8mm większe. Opona tylna jest identyczna jak ta zakupiona (porównaj oznaczenia), a więc ma 28". Dętka będzie pasować, opona nie.
Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
/
Problem z kołem niemieckiej produkcji Holenderski rower
Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.