Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ustawienie zapłonu na zarowkę jawa 223
Autor Wiadomość
Manius Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 173
Imię: Mateusz
Skąd: Augustow
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
ustawienie zapłonu na zarowkę jawa 223
Witam jak ustawic zapłon na żarówkę w silniku 223 ?
31-01-2018 22:48:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
kaziq Offline
majster
*


Liczba postów: 171
Imię: Adrian
Skąd: Pełnatycze
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: ustawienie zapłonu na zarowkę jawa 223
Muszisz miec układ który zadziała jak rozewrze się obwód do którego jest połączony przerywacz, albo zrobić odwrotnie co jest banałem i sygnalizować właściwy kąt wyprzedzenia gaśnięciem żarówki.
31-01-2018 22:58:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Manius Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 173
Imię: Mateusz
Skąd: Augustow
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
RE: ustawienie zapłonu na zarowkę jawa 223
Mogł byś jakoś to prościej opisać bo nie rozumiem .
31-01-2018 23:00:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kaziq Offline
majster
*


Liczba postów: 171
Imię: Adrian
Skąd: Pełnatycze
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: ustawienie zapłonu na zarowkę jawa 223
podstawy jakiejkolwiek elektryki a nawet to za wielkie słowo, zdemontuj lepiej głowicę i suwmiarką odmierz.
31-01-2018 23:11:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
NexTPL Offline
Ten co go Jaffka wykiwała
*


Liczba postów: 65
Imię: Aleksander
Skąd: Mojęcice
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: ustawienie zapłonu na zarowkę jawa 223
Właśnie, nie lepiej ustawić tradycyjnym sposobem?
Ja tam tylko przerwę muszę pamiętać, następnie cofam tłok (bez głowicy bo widzę go wtedy) o kilka mm na oko, pomiędzy ustawianiem dla Jawki, a Ogara i chodzi dobrze, moc ma i nie dławi Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-02-2018 16:10:46 przez NexTPL.)
01-02-2018 16:10:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,612
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #6
RE: ustawienie zapłonu na zarowkę jawa 223
Jeszcze w ramach uzupełnienia:
(07-04-2014 23:09:57)plusminus napisał(a):  Zabawa prosta jak drut. Pytanie tylko czy chodzi tu o zapłon bateryjny (jak w MZ, jawie 175/350 itp) czy o zapłon AC z cewki zapłonowej jak w rometach, jawkach, simsonach. Opiszę pierw metodę ustawiania zapłonu konwencjonalnego AC. Można tu się też zastosować do zapłonu bateryjnego. Należy zaopatrzyć się w miernik z kablami plus jeszcze jeden kabelek, lub aq, żarówkę w oprawce oraz trzy kable. Na samym początku należy dostać się do przerywacza zapłonu, czyli w większości motorków oznacza to zdjęcie koła magnesowego. Po tym, należy zdjąć wszystkie kable ze śrubki przy przerywaczu, w której montuje się je. Do śrubki podpinamy kabel i bezpiecznie puszczamy go pod iskrownikiem, aby nie zawadzał przy kole magnesowym. Zakładamy koło magnesowe i wstępnie je przykręcamy. Teraz zależnie od metody sprawdzania pod kabelek podpinamy miernik lub żarówkę. Jeśli wybraliśmy miernik ustawiamy go w pozycji pomiaru połączeń obwodów. (najszybsza metoda) lub jeśli żarówkę, no to pod kabel podpinamy żarówkę a jej drugi koniec do + aq. - wyprowadzamy oczywiście na masę. Uzbrajamy się teraz w szczelinomierz oraz coś do pomiaru odległości tłoka od gmp (głębokościomierz, jakieś drewienko z odznaczonymi kreskami). Następnie ustawiamy przerywacz zgodnie z zaleceniami producenta silnika w miejscu, gdzie jest najwyższy wznios krzywki, ale nie zawsze będzie wyznaczał go punkt GMP! Po ustawieniu przerywacza włączamy nasze urządzenie i w czasie rozwarcia styków przerywacza (następuje wtedy przeskok iskry na elektrodach świecy) przestaje nam świecić żarówka a miernik przestaje pokazywać nam ciągłość obwodu. Musimy teraz tak ustawić iskrownik, aby miejsce rozwarcia przerywacza pokrywało się z danymi producenta silnika. Po ustawieniu tego wszystkiego należy zdjąć z przerywacza kabel, który dodaliśmy a następnie przykręcić te kable, które tam się znajdowały. Po tej operacji należy dokręcić jeszcze raz magneto i zapłon zostaje ustawiony.
Sprawa z zapłonami bateryjnymi ma się o tyle inaczej, że podane napięcie na cewkę WN z aq jest odbierane jako sygnał napięciowy po rozwarciu styków przerywacza, czyli po chłopsku mówiąc, jeśli podłączy się żarówkę do końcowego styku cewki WN a drugi koniec zmasuje, do po rozwarciu styków przerywacza, żarówka zaczyna świecić, czyli odwrotnie niż podałem wyżej.
Fragment z puszczeniem przewodów pod magnetem dotyczy oczywiście Rometa, a Jawie przerywacz nie jest zasłonięty przez magneto.

W skrócie: Na świecy iskra pojawia się w momencie rozwarcia się przerywacza. Dlatego większość instrukcji poleca pod koniec używać szczelinomierza 0,05mm lub bibułki papierosowej. Chodzi po prostu o to, aby jak najdokładniej stwierdzić, kiedy to rozwarcie nastąpiło. Metoda z żarówką jest o tyle wygodna, że wystarczy ją obserwować podczas regulacji, co nie wymaga ciągłej zmiany narzędzi (śrubokręt/szczelinomierz) i pozwala dokładniej ustalić odpowiednie ustawienie przerywacza względem krzywki.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
02-02-2018 01:35:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Moja dolpima ps290
Ostatni post: romek
Wczoraj 23:27:34
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 24
Mój komarek 2352w z węgrz...
Ostatni post: romek
Wczoraj 23:24:11
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 44
Finanse forum
Ostatni post: wazniak96
Wczoraj 19:59:18
» Odpowiedzi: 94
» Wyświetleń: 26807
Wigry 2 1976 - Remont woj...
Ostatni post: usertm
Wczoraj 18:36:49
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 1442
Z jakiego motocykla jest ...
Ostatni post: Michał
Wczoraj 13:55:32
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 58
Bkrukl i motorynia m3
Ostatni post: Debesta
10-12-2024 21:08:50
» Odpowiedzi: 75
» Wyświetleń: 20385
Rejestracja na zabytek py...
Ostatni post: Jogurt
10-12-2024 19:20:46
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 163
Dzień dobry
Ostatni post: schabowy07
10-12-2024 17:14:52
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 173
Kupię części Romet 50 t1 ...
Ostatni post: demoneps
10-12-2024 15:58:25
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 69
Kupię silnik 019 , 023
Ostatni post: demoneps
10-12-2024 15:55:55
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 336
Romet 2350 komar
Ostatni post: Martinez718@wp.pl
09-12-2024 22:14:21
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 191
Części silnik 025
Ostatni post: zmd-52
08-12-2024 19:07:45
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 169
Traper i rama Uniwersal z...
Ostatni post: pawka54@gmail.com
07-12-2024 23:51:51
» Odpowiedzi: 16
» Wyświetleń: 1652
Witam, cześć.
Ostatni post: Debesta
06-12-2024 11:25:44
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 272
Wyciek oleju dezamet 023
Ostatni post: Debesta
06-12-2024 11:23:15
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 647

Reklama