Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ustawienie zapłonu na zarowkę jawa 223
Autor Wiadomość
Manius Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 173
Imię: Mateusz
Skąd: Augustow
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
ustawienie zapłonu na zarowkę jawa 223
Witam jak ustawic zapłon na żarówkę w silniku 223 ?
31-01-2018 22:48:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
kaziq Offline
majster
*


Liczba postów: 171
Imię: Adrian
Skąd: Pełnatycze
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: ustawienie zapłonu na zarowkę jawa 223
Muszisz miec układ który zadziała jak rozewrze się obwód do którego jest połączony przerywacz, albo zrobić odwrotnie co jest banałem i sygnalizować właściwy kąt wyprzedzenia gaśnięciem żarówki.
31-01-2018 22:58:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Manius Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 173
Imię: Mateusz
Skąd: Augustow
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
RE: ustawienie zapłonu na zarowkę jawa 223
Mogł byś jakoś to prościej opisać bo nie rozumiem .
31-01-2018 23:00:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kaziq Offline
majster
*


Liczba postów: 171
Imię: Adrian
Skąd: Pełnatycze
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: ustawienie zapłonu na zarowkę jawa 223
podstawy jakiejkolwiek elektryki a nawet to za wielkie słowo, zdemontuj lepiej głowicę i suwmiarką odmierz.
31-01-2018 23:11:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
NexTPL Offline
Ten co go Jaffka wykiwała
*


Liczba postów: 65
Imię: Aleksander
Skąd: Mojęcice
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: ustawienie zapłonu na zarowkę jawa 223
Właśnie, nie lepiej ustawić tradycyjnym sposobem?
Ja tam tylko przerwę muszę pamiętać, następnie cofam tłok (bez głowicy bo widzę go wtedy) o kilka mm na oko, pomiędzy ustawianiem dla Jawki, a Ogara i chodzi dobrze, moc ma i nie dławi Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-02-2018 16:10:46 przez NexTPL.)
01-02-2018 16:10:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,637
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #6
RE: ustawienie zapłonu na zarowkę jawa 223
Jeszcze w ramach uzupełnienia:
(07-04-2014 23:09:57)plusminus napisał(a):  Zabawa prosta jak drut. Pytanie tylko czy chodzi tu o zapłon bateryjny (jak w MZ, jawie 175/350 itp) czy o zapłon AC z cewki zapłonowej jak w rometach, jawkach, simsonach. Opiszę pierw metodę ustawiania zapłonu konwencjonalnego AC. Można tu się też zastosować do zapłonu bateryjnego. Należy zaopatrzyć się w miernik z kablami plus jeszcze jeden kabelek, lub aq, żarówkę w oprawce oraz trzy kable. Na samym początku należy dostać się do przerywacza zapłonu, czyli w większości motorków oznacza to zdjęcie koła magnesowego. Po tym, należy zdjąć wszystkie kable ze śrubki przy przerywaczu, w której montuje się je. Do śrubki podpinamy kabel i bezpiecznie puszczamy go pod iskrownikiem, aby nie zawadzał przy kole magnesowym. Zakładamy koło magnesowe i wstępnie je przykręcamy. Teraz zależnie od metody sprawdzania pod kabelek podpinamy miernik lub żarówkę. Jeśli wybraliśmy miernik ustawiamy go w pozycji pomiaru połączeń obwodów. (najszybsza metoda) lub jeśli żarówkę, no to pod kabel podpinamy żarówkę a jej drugi koniec do + aq. - wyprowadzamy oczywiście na masę. Uzbrajamy się teraz w szczelinomierz oraz coś do pomiaru odległości tłoka od gmp (głębokościomierz, jakieś drewienko z odznaczonymi kreskami). Następnie ustawiamy przerywacz zgodnie z zaleceniami producenta silnika w miejscu, gdzie jest najwyższy wznios krzywki, ale nie zawsze będzie wyznaczał go punkt GMP! Po ustawieniu przerywacza włączamy nasze urządzenie i w czasie rozwarcia styków przerywacza (następuje wtedy przeskok iskry na elektrodach świecy) przestaje nam świecić żarówka a miernik przestaje pokazywać nam ciągłość obwodu. Musimy teraz tak ustawić iskrownik, aby miejsce rozwarcia przerywacza pokrywało się z danymi producenta silnika. Po ustawieniu tego wszystkiego należy zdjąć z przerywacza kabel, który dodaliśmy a następnie przykręcić te kable, które tam się znajdowały. Po tej operacji należy dokręcić jeszcze raz magneto i zapłon zostaje ustawiony.
Sprawa z zapłonami bateryjnymi ma się o tyle inaczej, że podane napięcie na cewkę WN z aq jest odbierane jako sygnał napięciowy po rozwarciu styków przerywacza, czyli po chłopsku mówiąc, jeśli podłączy się żarówkę do końcowego styku cewki WN a drugi koniec zmasuje, do po rozwarciu styków przerywacza, żarówka zaczyna świecić, czyli odwrotnie niż podałem wyżej.
Fragment z puszczeniem przewodów pod magnetem dotyczy oczywiście Rometa, a Jawie przerywacz nie jest zasłonięty przez magneto.

W skrócie: Na świecy iskra pojawia się w momencie rozwarcia się przerywacza. Dlatego większość instrukcji poleca pod koniec używać szczelinomierza 0,05mm lub bibułki papierosowej. Chodzi po prostu o to, aby jak najdokładniej stwierdzić, kiedy to rozwarcie nastąpiło. Metoda z żarówką jest o tyle wygodna, że wystarczy ją obserwować podczas regulacji, co nie wymaga ciągłej zmiany narzędzi (śrubokręt/szczelinomierz) i pozwala dokładniej ustalić odpowiednie ustawienie przerywacza względem krzywki.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
02-02-2018 01:35:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Witam i zarazem pytanko ?
Ostatni post: junior532
Dzisiaj 14:10:39
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 13
Nowy romecik - 50 T-1
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 10:59:40
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 77
Komar 3 1978 – słaba iskr...
Ostatni post: Dinozaur
Dzisiaj 07:45:59
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 65
Kupię czesci Romet t 50
Ostatni post: zmd-52
Wczoraj 21:41:56
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 365
Mój pierwszy Ogar 200
Ostatni post: Quake96
Wczoraj 14:11:07
» Odpowiedzi: 1533
» Wyświetleń: 831168
Komar 2352W '78 - Madziar...
Ostatni post: romek
Wczoraj 10:51:49
» Odpowiedzi: 27
» Wyświetleń: 5583
Pytania o odnośnie składa...
Ostatni post: romek
07-06-2025 23:39:02
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 131
Romet ale jaki model
Ostatni post: usertm
07-06-2025 10:41:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 151
Zatarty S38
Ostatni post: Dinozaur
07-06-2025 01:43:18
» Odpowiedzi: 27
» Wyświetleń: 1634
Romet kadet 023
Ostatni post: romek
06-06-2025 15:57:21
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 427
Schemat instalacji dla Ro...
Ostatni post: damian94
06-06-2025 13:44:36
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 18625
Działanie stacyjki w Sims...
Ostatni post: Bob_Harley
05-06-2025 21:16:48
» Odpowiedzi: 23
» Wyświetleń: 1899
Ogar 205 1987
Ostatni post: romek
05-06-2025 05:55:07
» Odpowiedzi: 47
» Wyświetleń: 3600
Ustawienie gaźnika 16N3 w...
Ostatni post: Bob_Harley
04-06-2025 22:34:01
» Odpowiedzi: 33
» Wyświetleń: 2519
Romet Kadet M780W '88 tab...
Ostatni post: romek
04-06-2025 19:05:54
» Odpowiedzi: 32
» Wyświetleń: 3585

Reklama