![]() |
ustawienie zapłonu na zarowkę jawa 223 - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Problemy techniczne - Elektryka (/forumdisplay.php?fid=222) +--- Wątek: ustawienie zapłonu na zarowkę jawa 223 (/showthread.php?tid=45911) |
ustawienie zapłonu na zarowkę jawa 223 - Manius - 31-01-2018 22:48:12 Witam jak ustawic zapłon na żarówkę w silniku 223 ? RE: ustawienie zapłonu na zarowkę jawa 223 - kaziq - 31-01-2018 22:58:44 Muszisz miec układ który zadziała jak rozewrze się obwód do którego jest połączony przerywacz, albo zrobić odwrotnie co jest banałem i sygnalizować właściwy kąt wyprzedzenia gaśnięciem żarówki. RE: ustawienie zapłonu na zarowkę jawa 223 - Manius - 31-01-2018 23:00:24 Mogł byś jakoś to prościej opisać bo nie rozumiem . RE: ustawienie zapłonu na zarowkę jawa 223 - kaziq - 31-01-2018 23:11:57 podstawy jakiejkolwiek elektryki a nawet to za wielkie słowo, zdemontuj lepiej głowicę i suwmiarką odmierz. RE: ustawienie zapłonu na zarowkę jawa 223 - NexTPL - 01-02-2018 16:10:18 Właśnie, nie lepiej ustawić tradycyjnym sposobem? Ja tam tylko przerwę muszę pamiętać, następnie cofam tłok (bez głowicy bo widzę go wtedy) o kilka mm na oko, pomiędzy ustawianiem dla Jawki, a Ogara i chodzi dobrze, moc ma i nie dławi ![]() RE: ustawienie zapłonu na zarowkę jawa 223 - Dawdzio - 02-02-2018 01:35:37 Jeszcze w ramach uzupełnienia: (07-04-2014 23:09:57)plusminus napisał(a): Zabawa prosta jak drut. Pytanie tylko czy chodzi tu o zapłon bateryjny (jak w MZ, jawie 175/350 itp) czy o zapłon AC z cewki zapłonowej jak w rometach, jawkach, simsonach. Opiszę pierw metodę ustawiania zapłonu konwencjonalnego AC. Można tu się też zastosować do zapłonu bateryjnego. Należy zaopatrzyć się w miernik z kablami plus jeszcze jeden kabelek, lub aq, żarówkę w oprawce oraz trzy kable. Na samym początku należy dostać się do przerywacza zapłonu, czyli w większości motorków oznacza to zdjęcie koła magnesowego. Po tym, należy zdjąć wszystkie kable ze śrubki przy przerywaczu, w której montuje się je. Do śrubki podpinamy kabel i bezpiecznie puszczamy go pod iskrownikiem, aby nie zawadzał przy kole magnesowym. Zakładamy koło magnesowe i wstępnie je przykręcamy. Teraz zależnie od metody sprawdzania pod kabelek podpinamy miernik lub żarówkę. Jeśli wybraliśmy miernik ustawiamy go w pozycji pomiaru połączeń obwodów. (najszybsza metoda) lub jeśli żarówkę, no to pod kabel podpinamy żarówkę a jej drugi koniec do + aq. - wyprowadzamy oczywiście na masę. Uzbrajamy się teraz w szczelinomierz oraz coś do pomiaru odległości tłoka od gmp (głębokościomierz, jakieś drewienko z odznaczonymi kreskami). Następnie ustawiamy przerywacz zgodnie z zaleceniami producenta silnika w miejscu, gdzie jest najwyższy wznios krzywki, ale nie zawsze będzie wyznaczał go punkt GMP! Po ustawieniu przerywacza włączamy nasze urządzenie i w czasie rozwarcia styków przerywacza (następuje wtedy przeskok iskry na elektrodach świecy) przestaje nam świecić żarówka a miernik przestaje pokazywać nam ciągłość obwodu. Musimy teraz tak ustawić iskrownik, aby miejsce rozwarcia przerywacza pokrywało się z danymi producenta silnika. Po ustawieniu tego wszystkiego należy zdjąć z przerywacza kabel, który dodaliśmy a następnie przykręcić te kable, które tam się znajdowały. Po tej operacji należy dokręcić jeszcze raz magneto i zapłon zostaje ustawiony.Fragment z puszczeniem przewodów pod magnetem dotyczy oczywiście Rometa, a Jawie przerywacz nie jest zasłonięty przez magneto. W skrócie: Na świecy iskra pojawia się w momencie rozwarcia się przerywacza. Dlatego większość instrukcji poleca pod koniec używać szczelinomierza 0,05mm lub bibułki papierosowej. Chodzi po prostu o to, aby jak najdokładniej stwierdzić, kiedy to rozwarcie nastąpiło. Metoda z żarówką jest o tyle wygodna, że wystarczy ją obserwować podczas regulacji, co nie wymaga ciągłej zmiany narzędzi (śrubokręt/szczelinomierz) i pozwala dokładniej ustalić odpowiednie ustawienie przerywacza względem krzywki. |