Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Czterotarczowe sprzęgło do Charta
Autor Wiadomość
kw112 Offline
Chart passione mea, et vita mea
*


Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
Post: #1
Czterotarczowe sprzęgło do Charta
Przy podwyższaniu mocy w silniku 027 oryginalne sprzęgło czasami nie wytrzymuje, więc potrzebujemy dołożyć do niego jedną tarczę cierną i przekładkę.
Napiszę co i jak trzeba zrobić, aby udało się nam tego dokonać.


Wyciągamy sprzęgło z silnika i je rozbieramy.


Bierzemy docisk, zabierak i przekładki.
Ten docisk:

toczymy z obu stron , lecz od strony zabieraka nie toczymy do samego środka. Toczymy to co jest po zewnętrznej strone czarnego koła na zdjęciu. Toczymy na szerokość tarczy!!! Z tej strony zabieramy 1mm materiału.


Przyszedł czas na jego drugą stronę, czyli tą:

Tutaj zabieramy 2mm, aby docisk się nam odsunął. Zbieramy to zakreskowane.

Teraz bierzemy zabierak, wkładamy na tokarkę i toczymy go w środku, tam gdzie jest wsadzony kielich. Zabieramy stamtąd 3mm materiału:

O 2 mm toczymy też zaznaczone na zdjęciu.

Odwracamy zabierak i musimy przetoczyć docisk. Z tego docisku zabieramy 2mm.

Przyszedł czas na przekładki.


Oryginalnie Chart ma 2 przekładki, a my potrzebujemy 3, więc jak mamy jedną na stanie to ją bierzemy a jak nie to pozostaje nam kupić trzecią. Przekładki toczymy do 1mm. Kupujemy też 4 tarcze cierne( polecam ze SkuterDębica)

Jenak przy takim projekcie potrzebne jest też drobne przerobienie kielicha(część nr. 16)


Tutaj chodzi o wyszlifowanie do równa z jego dnem tego ograniczenia pomiędzy jego nogami.
Tutaj zyskujemy kolejne 2-3mm. Teraz możemy składać sprzęgło.
Po poprawnym poskładaniu musi działać poprawnie.
Oczywiście sam kosz też musimy troszkę ruszyć. Musimy tutaj obniżyć to o 2 mm:


Jak dokonamy tego to mamy z górki.
Zakładamy kosz sprzęgła do silnika, dajemy dystans o grubości około 5mm pomiędzy kosz a sprzęgło, zakładamy sprzęgło i skręcamy.

Pod grzybek sprzęgła(to gdzie naciska popychacz) musimy dać podkładkę 1mm.
Popychacz zostaje bez zmian.
Zakręcamy pokrywę sprzęgła, zakładamy linkę, lejemy olej i możemy się cieszyć 4-ro tarczowym sprzęgłem.
Ja wymyśliłem taki sposób... Pewnie nie jest to jedyny sposób na przerobienie tego sprzęgła, jednak ten sam wymyśliłem i mam nadzieję na długą i bezawaryjną jazdę. Tarcze w tym sprzęgle mają 5mm grubości, takie oferuje SkuterDębica. Są to tarcze z oryginalnym wzorem
Tutaj BigSoft zrobił fajny poradnik, który wam może się przydać przy rozbieraniu i składaniu sprzęgła.
[youtube]E2vw29m69aI[/youtube]

20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-11-2018 22:19:48 przez seler1500.)
02-02-2014 16:52:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 10 użytkowników postawiło piwo kw112 za ten post.
Reklama
Skandal1998 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 63
Imię: Mateusz
Skąd: Miłobądz
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #2
RE: cztero tarczowe sprzęgło do Charta
Bardzo Ciekawe Wink Gratuluję powiesz nam jak się będzie sprawować w sezonie Big Grin
02-02-2014 16:59:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Błażej Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,532
Imię: Błażej
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Cztero tarczowe sprzęgło do Charta
Sam to wymysliles czy ktos obeznany wymyslil ?
Pomysl mi sie podoba bardzo Wink
02-02-2014 17:17:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kw112 Offline
Chart passione mea, et vita mea
*


Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: Cztero tarczowe sprzęgło do Charta
(02-02-2014 17:17:11)Błażej napisał(a):  Sam to wymysliles czy ktos obeznany wymyslil ?
Pomysl mi sie podoba bardzo Wink

Sam wymyśliłem, broń Boże nikomu tego nie ukradłem.

20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
02-02-2014 17:25:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,006
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #5
RE: Cztero tarczowe sprzęgło do Charta
Poradnik pierwsza klasa. Ciekawe jakie wrażenia z eksploatacji w sezonie będą.

citroen-XM.pl
03-02-2014 00:18:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
dave123q Offline
Dejwu
*


Liczba postów: 287
Imię: Dawid
Skąd: BKL
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: Cztero tarczowe sprzęgło do Charta
O ile wydłuża się żywotność takiego sprzęgła ?

"Booo jazda na Etezecie jest najlepszą jazdą na świecie, a jazda na komarzeeeee powoduje inflację marzeń, łooooo"
05-02-2014 02:24:24
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Błażej Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,532
Imię: Błażej
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Cztero tarczowe sprzęgło do Charta
Cytat:Sam wymyśliłem, broń Boże nikomu tego nie ukradłem.

Nikt nie oskarża.
Mialem na mysli jakiegos madrego mechanika. Cos w tym stylu. Ale skoro sam to elegancko
05-02-2014 07:05:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kw112 Offline
Chart passione mea, et vita mea
*


Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
Post: #8
RE: Cztero tarczowe sprzęgło do Charta
(05-02-2014 02:24:24)dave123q napisał(a):  O ile wydłuża się żywotność takiego sprzęgła ?

Wiesz co? Nie jestem teraz w stanie oszacować jak długo sprzęgło będzie jeździć bez wymiany tarcz. Ale powiem, że tarcze wytrzymają dużo więcej niż jakbyś jeżdził na 3.

20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
05-02-2014 09:07:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kw112 Offline
Chart passione mea, et vita mea
*


Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
Post: #9
RE: Czterotarczowe sprzęgło do Charta
Prosiłbym moderatorów o doklejenie jeszcze czegoś do poradnika w to miejsce:



O 2 mm toczymy też zaznaczone na zdjęciu.


Zrobione, jak coś to PW :] /bs

20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-04-2014 20:18:56 przez BigSoft.)
03-04-2014 07:43:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Herobrine Offline
Nowy
*


Liczba postów: 7
Imię: Jan
Skąd: Sitnica
Pojazd: Romet Chart
Post: #10
RE: Czterotarczowe sprzęgło do Charta
Ja jestem pomysłodawcą czterotarczowego sprzęgła w charcie i jako pierwszy wykonałem przeróbkę oraz przetestowałem działanie sprzęgła w moim charcie 77/5/2/2 wraz z znacznie grubszą sprężyną centralną (wszystko jest opisane w temacie o moim charcie na motok***.pl). Twoja koncepcja na przeróbkę sprzęgła jest całkiem inna niż moja i znacznie bardziej skomplikowana. Wystarczy tylko stoczyć z dekielków dociskowych po 1 mm i przekładki przejechać na magnesówce do 1mm i czwarta tarcza wchodzi bez żadnego problemu. Sprzęgło po takiej przeróbce nie ciągnie ani nic z tych rzeczy oraz nie ślizga w rezonansie. I nie trzeba żadnych dystansów, szlifowania i dodatkowego toczenia Tongue
07-04-2014 20:17:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kw112 Offline
Chart passione mea, et vita mea
*


Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
Post: #11
RE: Czterotarczowe sprzęgło do Charta
Kojarzę ciebie z tamtego forum, ale nie wiedziałem, że ty też zrobiłeś takie sprzęgło. Z resztą, mniejsza z tym, nasze projekty jak sam wspomniałeś się różnią, więc ja nie mam powodu czuć się winnym jakiegoś np. plagiatu.

20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
07-04-2014 22:12:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Herobrine Offline
Nowy
*


Liczba postów: 7
Imię: Jan
Skąd: Sitnica
Pojazd: Romet Chart
Post: #12
RE: Czterotarczowe sprzęgło do Charta
Nie obwiniam Cię o plagiat Smile Widać że twój pomysł jest znacznie inny niż mój. Myślę że nie potrzebnie przysporzyłeś sobie dodatkowej pracy. Mimo to poradnik na wysokim poziomie.
07-04-2014 22:57:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kw112 Offline
Chart passione mea, et vita mea
*


Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
Post: #13
RE: Czterotarczowe sprzęgło do Charta
Przy podwyższaniu mocy w silniku 027 oryginalne sprzęgło czasami nie wytrzymuje, więc potrzebujemy dołożyć do niego jedną tarczę cierną i przekładkę.
Napiszę co i jak trzeba zrobić, aby udało się nam tego dokonać.


Wyciągamy sprzęgło z silnika i je rozbieramy.


Bierzemy docisk, zabierak i przekładki.
Ten docisk:

toczymy z obu stron , lecz od strony zabieraka nie toczymy do samego środka. Toczymy to co jest po zewnętrznej strone czarnego koła na zdjęciu. Toczymy na szerokość tarczy!!! Z tej strony zabieramy 1mm materiału.


Przyszedł czas na jego drugą stronę, czyli tą:

Tutaj zabieramy 2mm, aby docisk się nam odsunął. Zbieramy to zakreskowane.

Teraz bierzemy zabierak, wkładamy na tokarkę i toczymy go w środku, tam gdzie jest wsadzony kielich. Zabieramy stamtąd 3mm materiału:

O 2 mm toczymy też zaznaczone na zdjęciu.

Odwracamy zabierak i musimy przetoczyć docisk. Z tego docisku zabieramy 2mm.

Przyszedł czas na przekładki.


Oryginalnie Chart ma 2 przekładki, a my potrzebujemy 3, więc jak mamy jedną na stanie to ją bierzemy a jak nie to pozostaje nam kupić trzecią. Przekładki toczymy do 1mm. Kupujemy też 4 tarcze cierne( polecam ze SkuterDębica)

Jenak przy takim projekcie potrzebne jest też drobne przerobienie kielicha(część nr. 16)


Tutaj chodzi o wyszlifowanie do równa z jego dnem tego ograniczenia pomiędzy jego nogami.
Tutaj zyskujemy kolejne 2-3mm. Teraz możemy składać sprzęgło.
Po poprawnym poskładaniu musi działać poprawnie.
Oczywiście sam kosz też musimy troszkę ruszyć. Musimy tutaj obniżyć to o 2 mm:


Jak dokonamy tego to mamy z górki.
Zakładamy kosz sprzęgła do silnika, dajemy dystans o grubości około 5mm pomiędzy kosz a sprzęgło, zakładamy sprzęgło i skręcamy.

Pod grzybek sprzęgła(to gdzie naciska popychacz) musimy dać podkładkę 1mm.
Popychacz zostaje bez zmian.
Zakręcamy pokrywę sprzęgła, zakładamy linkę, lejemy olej i możemy się cieszyć 4-ro tarczowym sprzęgłem.
Ja wymyśliłem taki sposób... Pewnie nie jest to jedyny sposób na przerobienie tego sprzęgła, jednak ten sam wymyśliłem i mam nadzieję na długą i bezawaryjną jazdę. Tarcze w tym sprzęgle mają 5mm grubości, takie oferuje SkuterDębica. Są to tarcze z oryginalnym wzorem
Tutaj BigSoft zrobił fajny poradnik, który wam może się przydać przy rozbieraniu i składaniu sprzęgła.
[youtube]E2vw29m69aI[/youtube]


Tutaj Dałem poprawiony post, prosiłbym aby zastąpił stary poradnik ze zdjęciami które wygasły.

20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
27-06-2016 10:11:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
damian94 Online
Uczeń
*


Liczba postów: 268
Imię: Damian
Skąd: Podlasie
Pojazd: Romet Chart
Post: #14
RE: Czterotarczowe sprzęgło do Charta
kawuś, mógłbyś wrzucić zdjęcie złożonego sprzęgła? Głównie interesuje mnie te od strony popychacza.
09-06-2018 22:36:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: Dawdzio
Dzisiaj 01:13:19
» Odpowiedzi: 123
» Wyświetleń: 4475
Dawka oleju do ogara 205
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:08:53
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 68
Brak chęci do życia motor...
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 20:33:20
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 78
zmiana silnika w komarze ...
Ostatni post: chmielu
17-07-2025 23:52:17
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 251
Odpowiednik L62 w palecie...
Ostatni post: romek
17-07-2025 09:46:57
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 347
Witam wszystkich!!!
Ostatni post: Majster Traktor
16-07-2025 15:54:38
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 98
Powitanie
Ostatni post: emilson14
16-07-2025 00:23:16
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 243
Zielona Mirabelka :D
Ostatni post: Quake96
15-07-2025 23:52:05
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 1651
Kupię pilnie 4 odblaski s...
Ostatni post: komarek54
15-07-2025 16:05:26
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 268
Zabytek - co mozna ?
Ostatni post: grissley
15-07-2025 14:11:11
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 270
Podwyższenie Ogara
Ostatni post: grissley
15-07-2025 13:59:14
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 373
Romet Ogar 200 - usprawni...
Ostatni post: romek
14-07-2025 18:21:25
» Odpowiedzi: 34
» Wyświetleń: 1303
Części
Ostatni post: marcin1479
14-07-2025 16:27:25
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 281
Romet Ogar 202
Ostatni post: Lost
14-07-2025 09:27:49
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 32750
Instrukcja serwisowa rome...
Ostatni post: Lost
14-07-2025 09:25:09
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 136

Reklama