Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Romet Ogar 200 cieknący gażnik
Autor Wiadomość
Kuba1308 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 3
Imię: Jakub
Skąd: Wojkowice
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
Romet Ogar 200 cieknący gażnik
Witam, zakupiłem jakiś czas temu Ogarka, i mam problem z cieknącym gaznikiem,
jak go odpale i zgasze po jakimś czasie to zaczyna się ciurkiem lać z gażnika przez co też zalewa się świeca, myślałem na początku że to może być problem starego gażnika ale okazało sie że jak kupiłem nowy to jest to samo, jak odpale go na jakiś czas aż sie zagrzeje to zaczyna się dławić i gasnąć.
mam tymczasowy bak z butelki ponieważ bak u lakiernika a słyszałem też że to może być problem że nie ma kranika.

proszę o pomoc.
16-01-2025 01:12:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,359
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #2
RE: Romet Ogar 200 cieknący gażnik
No jednak po coś jest ten kranik co nie ? Wink
16-01-2025 08:08:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kuba1308 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 3
Imię: Jakub
Skąd: Wojkowice
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
RE: Romet Ogar 200 cieknący gażnik
(16-01-2025 08:08:31)romek napisał(a):  No jednak po coś jest ten kranik co nie ? Wink

No właśnie się nad tym zastanawiałem dzięki wielkie.
16-01-2025 12:40:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dinozaur Offline
Nowy
*


Liczba postów: 35
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Romet Ogar 200 cieknący gażnik
Witam, bardziej moze chodzic o duze drgania silnika w ramie [ np. poluzowane sruby mocujace w poprzek ramy silnik ] lub sam gaznik, np. gruba podkladka 'korkowa' pomiedzy gaznikiem a cylindrem - wtedy gaznik wpada w duze drgania w czasie pracy silnika i iglica plywaka nie jest w stanie uszczelnic doplywu paliwa. Najprawdopodobniej wlasnie to duze drgania napedu w ramie powoduja to przelewanie sie komory plywakowej gaznika.
Trzeba chwycic caly gaznik i sprobowac nim poruszac 'gora / dol' z wyczuciem - jesli sie 'telepie' w pionie na zbyt grubej, miekkiej uszczelce - to wlasnie bedzie sie caly czas zalewal paliwem...
Pozdrawiam.
16-01-2025 13:13:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,359
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #5
RE: Romet Ogar 200 cieknący gażnik
Koledze chodzi że się leje na postoju jak zgasi
16-01-2025 15:05:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kuba1308 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 3
Imię: Jakub
Skąd: Wojkowice
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #6
RE: Romet Ogar 200 cieknący gażnik
(16-01-2025 15:05:48)romek napisał(a):  Koledze chodzi że się leje na postoju jak zgasi

Jak jest odpalony to też się zalewa i nie ma równych obrotów.

(16-01-2025 15:51:46)Kuba1308 napisał(a):  
(16-01-2025 15:05:48)romek napisał(a):  Koledze chodzi że się leje na postoju jak zgasi

Jak jest odpalony to też się zalewa i nie ma równych obrotów.

Popracuje jakiś czas i zaczyna się dławić i gasnąć
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-01-2025 15:53:26 przez Kuba1308.)
16-01-2025 15:51:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dinozaur Offline
Nowy
*


Liczba postów: 35
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Romet Ogar 200 cieknący gażnik
Skoro 'stary' gaznik sie zalewal, ciekl i 'nowy' tez, to wytlumaczenie jest jedno : zle zamocowany kolektor dolotowy gaznika - do cylindra [ np. na grubej, miekkiej uszczelce ], zle zamocowany gaznik do kolektora - tez byc moze na zbyt grubej uszczelce 'korkowej', za miekkiej lub - poluzowane sruby silnika z tylu bloku / skrecajace silnik do ramy.
Wszystkie uszczelki pomiedzy gaznikiem - kolektorem - a silnikiem / musza byc twarde, z 'klingeritu' lub podobnego materialu, zeby polaczenie srubkami czy szpilkami bylo sztywne, nic nie moze drgac / wpadac w rezonanse mechaniczne, itp. - gaznik i krociec ssacy nie moga sie 'telepac rezonansowo' w trakcie pracy silnika, a silnik - musi siedziec w ramie 'na sztywno', nie moze drgac na srubach laczacych rame, bo jak na luznych srubach wpadnie w rezonans - to zaden plywak z iglica nie zatrzyma cieknacego paliwa do komory plywakowej gaznika, niestety...
Chyba, ze silnik ma mocowanie do ramy na 'silentblokach' / tulejkach gumowo - stalowych i sa juz wybite - luzne ?
Pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-01-2025 16:05:11 przez Dinozaur.)
16-01-2025 16:02:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
siwy1958 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 130
Imię: Marek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #8
RE: Romet Ogar 200 cieknący gażnik
Witam !
Jak silnik nie pracuje to sie nie TELEPIE, no chyba ze motorowerem trzesiemy bo chcemy sprawdzic ile jest paliwa w zbiorniku.

A tak na serio , sprawdz , czy plywak jest prawidlowo wlozony do komory. Ma byc tym malym krazkiem mosieznym ok 10mm do gory !, aby ten krazek dociskal blaszke, a blaszka zamykala zaworek iglicowy. Ewentualnie ja podegnij ,tylko sprawdz cze nie jest odwrocona. Mialem takie gazniki zle zlozone w OGARZE 200 ! Stad ta uwaga.

Wtedy bedzie cieklo na postoju !!!

O szczelnosci plywaka nie wspomne ,bo to oczywiste.
Kazdy gaznik , jak zbiornik jest wyzej od nigo bedzie powoli popuszczal,bo paliwo paruje z komory. Dlatego jest KRANIK potrzebny.

Pozdrawiam
Marek Z.
16-01-2025 17:41:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
[FAQ] Nadwymiary cylindró...
Ostatni post: Piotrekdriver1
Dzisiaj 18:30:58
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 11289
Czy do silnika dwusuwoweg...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 16:10:37
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 89
Budowa pedałów Romet
Ostatni post: Traperzysta
Dzisiaj 15:19:39
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 8686
Remont rometa Polo M-760
Ostatni post: Romet fan
Wczoraj 23:14:31
» Odpowiedzi: 19
» Wyświetleń: 2026
Składam Jubilata 2 ze zło...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 15:11:35
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 268
Uszanowanie
Ostatni post: wazniak96
Wczoraj 14:37:05
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 67
Zabytkowy rower - poradni...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:52:29
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 595
Nieczytelny numer ramy
Ostatni post: Piotrekdriver1
03-02-2025 23:54:02
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 320
Śmieszne i ciekawe linki,...
Ostatni post: Piotrekdriver1
03-02-2025 23:51:18
» Odpowiedzi: 1392
» Wyświetleń: 290010
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
03-02-2025 15:41:00
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 1367
Mokra iskra i spręzanie
Ostatni post: Merfix
03-02-2025 00:53:25
» Odpowiedzi: 21
» Wyświetleń: 1052
ZZR tylko jaki? by myagi
Ostatni post: myagi
03-02-2025 00:43:53
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 223
Wigry 1975 - Przywrócenie...
Ostatni post: zaz
03-02-2025 00:37:36
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 548
Usprawnienia przedniego z...
Ostatni post: tomangelo
02-02-2025 23:13:21
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 177
Vairas Rambynas 1988 - Pr...
Ostatni post: romek
02-02-2025 15:29:54
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 129

Reklama