Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
CDI Jawa 50 DIY i problemy przy budowie
|
Autor |
Wiadomość |
Ychu
Nowy
Liczba postów: 61
Imię: Krzysztof
Skąd: Wejherowo
Pojazd: Romet Ogar 200
|
CDI Jawa 50 DIY i problemy przy budowie
Cześć
Jestem na etapie budowy CDI do swojego ogarka ( silnik jawa 223 ) i generalnie założyłem wszystko wstępnie i podłączyłem według schematu od modułu , ale brakuje mi iskry , także gdzieś musi być coś nie tak
Czy istnieje możliwość sprawdzenia impulsatora czy jest sprawny? Tak samo czy można sprawdzić moduł? Kupiłem wszystkie graty używanie jako zestaw do zrobienia CDI , ale że używane nie mam do nich 100% pewności.
Udało mi się uzyskać pojedynczą iskrę jak wszystko było podłączone ale zamiast zasilanie z cewki dać na moduł zwarłem do cewki WN i wtedy skoczyła iskra na świecy. Jak podłączę zasilanie z cewki na moduł to nie mam iskry , a wspomnianą iskrę udało mi się uzyskać tylko raz.
Zamiast cewki przy iskrowniku miałem podłączony zasilacz 12 v pod moduł bo cewkę przy iskrowniku mam 6v.
Trochę sprostuje jaka jest konfiguracja.
Cewka butelkowa oryginalna z ogara
Impulsator z chińczyka
Moduł z chińczyka na 2 wtyczki ( 6 pinów )
Wyzwalacz z kawałka kątownika
Podłączyłem impulsator jednym kablem do masy (niebiesko biały) a drugi do modułu (biało zielony)
Gaszenia nie podłączałem
Cewką zasilającą był zasilacz 12 V podłączony do modułu
Kabel z modułu wychodzi na cewkę WN
Masa na pin w module bezpośrednio z ramy przy cewce WN
Ktoś jest w stanie na to spojrzeć i powiedzieć gdzie może być problem? Na pewno muszę impulsator na stałe zamocować i tutaj mocno się zastanawiam czy nie dać go pionowo zamiast poziomo żeby wyzwalacz był w kształcie śmigła , chociaż będzie to pewnie bić na wale.
Może zastosować transformator z 6v na jakieś 60 i dać cewkę normalną od CDI? Może tu jest problem?
|
|
01-04-2020 16:57:30 |
|
|
seler1500
Kątówka robi bzzz
Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
|
RE: CDI Jawa 50 DIY i problemy przy budowie
Moduł potrzebuje zasilania 85-200 VAC zamiast 6,12V. Potrzebny Ci transformator 8-12/230V. Do uzwojenia niskiego napięcia przyłączasz masę i wyjście cewki, do wysokiego napięcia - masę, a drugie wyprowadzenie do zasilania modułu. Zielono-biały przewód impulsatora do masy, niebiesko-biały do modułu, chociaż nie jestem pewien, czy nie powinieneś przyłączyć obu wyprowadzeń impulsatora do modułu, sprawdź to koniecznie. Między wyprowadzeniami impulsatora powinny być piki napięcia przynajmniej 1-1,5V przy kopaniu w starter, wystarczy, że przełączysz multimetr na zakres 2VAC. Powodzenia
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
|
|
01-04-2020 17:54:06 |
|
|
Ychu
Nowy
Liczba postów: 61
Imię: Krzysztof
Skąd: Wejherowo
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: CDI Jawa 50 DIY i problemy przy budowie
(01-04-2020 18:11:56)arturwietnamczyk napisał(a): Zakładałeś cewkę niskiego napięcia z chińczyka? Oraz czy wyzwalacz impulsów (ten kątownik na wale) nie powinien być namagnesowany?
Cewka niskiego napięcia jest ori od ogara ale ominąłem ją przy próbach żeby wykluczyć ewentualne niedomaganie i dałem 12 v DC
Sporo czytałem o robieniu CDI to podobno tylko jeden kabel od impulsatora idzie do modułu , a drugi do masy
Mam multimetr z automatycznym zakresem co może mi trochę utrudniać sprawę , ale postaram się to zmierzyć jeszcze raz bo wychodziły mi jakieś głupoty.
Na pewno też ciężko będzie ustawić dobrze impulsator bo wiadomo że blaszka jest płaska , a przerwa ma być podobno 0.3 mm.
Spróbuje załatwić sobie transformator tak jak mówisz i zobaczymy jaki będzie wtedy efekt. Coś słyszałem , że cewka od CDI potrzebuje 50 v przynajmniej i takiego transformatora szukałem bo myślałem , że 200 v to dużo za dużo , ale spróbuje coś takiego dostać i wtedy zobaczymy.
Na pewno będę zdawać relację.
|
|
01-04-2020 19:42:22 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|