Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
przewijanie cewek b bigsoft
Autor Wiadomość
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,006
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #16
RE: przewijanie cewek b bigsoft
Odświeżę, bo nie bywałem długi czas na forum, a zostałem wywołany do tablicy.. Tongue

Wersja 120W to był... eksperyment. Udany, ale posiadał wady, a jedną z nich była nie opłacalność takiej przeróbki. Powstał tylko jeden egzemplarz i pracował w moim Charcie przez jakieś 6 lat aż do wczoraj, bo uwaliłem cewkę przez przypadek. Układ był na tyle mocny, że po odpaleniu mając rozładowany akumulator, potrafił zasilić całą elektrykę, czyli u mnie również żarówkę H4 55/60W w przednim reflektorze, łącznie z kierunkowskazami i doładować akumulator. Oczywiście wszystko zależało od czasu jazdy. Nie było opcji, żeby w sytuacji rozładowanego akumulatora nie mieć sprawnego oświetlenia i... to było piękne. Na tym koniec zalet.

Wady:
- konieczność zbudowania nowego układu wyzwalającego iskrę na zewnątrz magneta (u mnie chiński impulsator);
- przerobić magneto tak, aby z zewnętrznej strony wyzwalało iskrę (u mnie mały magnes neodymowy wklejony w wyfrezowany rowek w magnecie + blaszka od góry jako zabezpieczenie) - tutaj pojawia się problem z wyważeniem takiego magneta. Brak wyważenia = szybkie zużycie łożysk na wale + wzmożone wibracje silnika + rozwalone gniazda w karterach na łożyska...
- trzeba rozwiercić oryginalne nity trzymające rdzeń (blaszki) prądnicy i obrócić całe "słoneczko". Do tego wiercenie 3 nowych otworów w podstawie prądnicy na nowe nity (ja dałem śruby);
- wszystkie 6 cewek do przewinięcia i to w taki sposób aby zmieściły się obok siebie co wcale nie jest takie proste, trzeba odpowiednio nawijać każdą z nich i pilnować, aby na każdej była taka sama ilość zwojów;
- zasilanie modułu zapłonowego przez transformator z cewek oznacza problem z regulacją prądu ładowania. Standardowe regulatory równoległe (czyli najpopularniejsze) odpadają, ponieważ silnik będzie gubił zapłony; rozwiązanie tego problemu - przetwornica napięcia z akumulatora 12V do 200-300V, a co za tym idzie zwiększenie awaryjności i w przypadku rozładowanego akumulatora zonk - silnik nie odpali.

Ta ostatnia wada to chyba najpoważniejsza, nigdy tego nie doprowadziłem do ideału, bo mi się z czasem odechciało, a druga sprawa koszta jakie poniosłem przy tych wszystkich testach były niewspółmierne do korzyści jaką była tylko tak wysoka moc. Z doświadczenia wiem, że wystarczy 70-90W, a to można uzyskać przy 4/5 cewkach. Do tego raz na jakiś czas doładować prostownikiem akumulator w garażu jak robimy krótkie trasy i jest spokój.

Wszystko powyższe dotyczy rozwiązania takiego jak u mnie, czyli cała instalacja zasilana z akumulatora łącznie z przednim reflektorem.

Obiecałem już gdzieś w innym temacie albo PW, że robię remont swojego Charta i przy okazji powstanie poradnik uniwersalny co i jak przerobić, aby było to dobrze zrobione i bez zbędnych komplikacji.

citroen-XM.pl
16-07-2018 01:17:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Podwójne Światło stopu w ...
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 03:44:50
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 3
Wigry
Ostatni post: Jakiś_typ
Wczoraj 18:19:44
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 33
Romet Wigry 3
Ostatni post: Miczix
Wczoraj 15:04:27
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 64
Romet komar nie ma mocy
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 12:32:21
» Odpowiedzi: 23
» Wyświetleń: 1937
Jaguar
Ostatni post: WIcky
Wczoraj 09:36:18
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 54
Cześć wszystkim :)
Ostatni post: Bob_Harley
29-07-2025 22:17:45
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 69
Pytanie o kolor mojego gi...
Ostatni post: Dawdzio
29-07-2025 21:08:05
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 104
[019] Dobór korbowodu na ...
Ostatni post: Maka_91
29-07-2025 19:31:50
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 70
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: romek
29-07-2025 19:27:32
» Odpowiedzi: 206
» Wyświetleń: 12043
Rozmiary dysz gaźnika ser...
Ostatni post: Maka_91
29-07-2025 18:48:28
» Odpowiedzi: 34
» Wyświetleń: 26740
zderzak startera
Ostatni post: wazniak96
29-07-2025 14:03:18
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 158
Finanse forum
Ostatni post: romek
29-07-2025 10:31:38
» Odpowiedzi: 99
» Wyświetleń: 35528
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
29-07-2025 06:34:49
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 946
Romet Romka - 50-T-1 '82r...
Ostatni post: grissley
29-07-2025 03:39:13
» Odpowiedzi: 196
» Wyświetleń: 56051
Kod lakieru Kama. Pilnie!...
Ostatni post: Anakin 320
28-07-2025 16:10:06
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 76

Reklama