Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Motorynka M1 - mocowanie kierownicy
Autor Wiadomość
ldm Offline
Nowy
*


Liczba postów: 5
Imię: Tomasz
Skąd: Dzierżoniów
Pojazd: Romet Pony
Post: #1
Motorynka M1 - mocowanie kierownicy
Przeglądałem już forum w poszukiwaniu odpowiedzi ale albo jej nie ma albo słaby ze mnie poszukiwacz Wink Więc jeżeli temat już był poruszany to proszę o inf.

Motorynka M1 - pierwsza seria (stalowy tylny błotnik i bagażnik) - jak była mocowana kierownica? na sztycy czy bezpośrednio na górnej półce w dwóch obejmach?

Teoretycznie w katalogach części pokazują, że na półce ale po szybkim przeglądzie google i allegro nie jest to tak jednoznaczne:

https://sprzedajemy.pl/motorynka-m1-z-19...nr41569112

https://imged.pl/motorynka-romet-pony-m1...32634.html


Z góry dziękuję za pomoc.
01-05-2017 15:46:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,411
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Motorynka M1 - mocowanie kierownicy
Witaj Tomaszu

Przepraszam, nie zrozum mnie źle, ale powiedz mi, dlaczego swój projekt opierasz na zdjęciach współczesnych i to z ogłoszeń.
Ta M1 z 2 zdjęcia to ulep, z całym przodem od M2 i to późniejsza - lagi 25 mm.
Powinieneś mieć sztycę pojedynczą i właściwą do niej kierownicą - radełkowanie pojedyncze, po środku.

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
01-05-2017 15:51:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
ldm Offline
Nowy
*


Liczba postów: 5
Imię: Tomasz
Skąd: Dzierżoniów
Pojazd: Romet Pony
Post: #3
RE: Motorynka M1 - mocowanie kierownicy
Zdjęcia dałem tylko jako przykład. Zdaję sobie sprawę, że często są to jakieś zlepki różnych części.

Generalnie w instrukcjach czy katalogach części, do których dotarłem opisane były wersje przejściowe (z błotnikiem i bagażnikiem z tworzywa). I właśnie w nich kierownica mocowana jest bezpośrednio do półki.
Znajomy ma jedną przejściówkę (podobno nie grzebaną) i tam znowu jest na sztycy.
Poza tym np to zdjęcie (chyba z epoki?)
http://www.praktyka.rubikon.pl/galerie/g...1/50m1.jpg

Twoja odpowiedź rodzi kolejne pytanie:
Jak powinny wyglądać lagi do tego modelu? (poza tym, że powinny być osobne 2 uchwyty lampy)? I jak je rozpoznać?
Wink
01-05-2017 16:05:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ldm Offline
Nowy
*


Liczba postów: 5
Imię: Tomasz
Skąd: Dzierżoniów
Pojazd: Romet Pony
Post: #4
RE: Motorynka M1 - mocowanie kierownicy
(01-05-2017 15:51:58)joozek napisał(a):  Witaj Tomaszu

Przepraszam, nie zrozum mnie źle, ale powiedz mi, dlaczego swój projekt opierasz na zdjęciach współczesnych i to z ogłoszeń.
Ta M1 z 2 zdjęcia to ulep, z całym przodem od M2 i to późniejsza - lagi 25 mm.
Powinieneś mieć sztycę pojedynczą i właściwą do niej kierownicą - radełkowanie pojedyncze, po środku.

Cześć,

Byłbym wdzięczny za odpowiedź Wink

Dziękuję.
10-05-2017 23:38:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,411
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Motorynka M1 - mocowanie kierownicy
Lagi kształtem praktycznie nie różnią się niczym, po za .... ich średnica i górnym mocowaniem.
Twoja Pony powinna mieć średnice lag fi 23 mm, a sprężyny powinny być mocowane do górnej półki od wewnątrz, za pomocą specjalnych szpilek/prowadnic/ślimaków, wkręcanych w sprężyny. Do półki przykręcane są, pełnymi nakrętkami kołpak-owymi M8 pod klucz 14.

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
10-05-2017 23:48:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Silnik Ogar 200/Jawa 50 c...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 00:41:33
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 35
Witam :-)
Ostatni post: romek
Wczoraj 23:03:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 24
Problem ze światłami
Ostatni post: romek
Wczoraj 22:59:07
» Odpowiedzi: 51
» Wyświetleń: 32453
Witam
Ostatni post: mateusz9127
Wczoraj 13:44:47
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 35
Jaki silnik 023 czy 019 i...
Ostatni post: grissley
Wczoraj 12:43:44
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 15236
Czy ogary 205 były malowa...
Ostatni post: Tomasz-pr110
03-09-2025 20:25:28
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 1499
cylinder alu wsk
Ostatni post: KolibeR
03-09-2025 00:46:58
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 91
Gaźnik
Ostatni post: marcin1479
02-09-2025 09:08:55
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 115
Remont
Ostatni post: grz3513k
01-09-2025 21:51:55
» Odpowiedzi: 46
» Wyświetleń: 3931
nieznany model roweru
Ostatni post: chmielu
01-09-2025 18:10:51
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 169
Klakson belma SAS-3
Ostatni post: romek
01-09-2025 15:04:15
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 158
Wysoki wzrost a Romet 237...
Ostatni post: grissley
01-09-2025 00:26:51
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 293
Kadet Automatic 110
Ostatni post: MacRoial
31-08-2025 23:22:50
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 147
ogar 200 kartery ocena
Ostatni post: łogór 200
31-08-2025 22:58:35
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 208
Jaki lać olej do mieszank...
Ostatni post: tramwajarz
31-08-2025 21:21:47
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 815

Reklama